Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvidløg?

Sundhed

Sider: << < 1 2
Rikke
Forum-indlæg: 74
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 19/1 2008 13:48

Her kommer lige et godt råd mod hvidløgs eller løglugtende hænder, som jeg tit havde på et tidspunkt. Vask hænderne med citronsaft.
Det virker også på ting der lugter af løg og hvidløg.
Toddy
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 24/1 2009 06:26

lige et lille spørgsmål,
er hvidløgspulver lige så godt som rå hvidløg?
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 24/1 2009 09:05

Hej Toddy : )

"Råt er ligemed gåt"

Planter er i deres naturlige form, som hovedregel altid bedst. Derfor er svaret på dit spørgsmål, nej. Råt hvidløg er bedre, end pulver.

Hvorfor?

Fordi nogle næringsstoffer går tabt, når man behandler og forarbejder dem. Specielt de non-nutritive planteindholdsstoffer. Dette betyder ikke at hvidløgspulver er dårligt, blot at det ikke er bedre end rå hvidløg : )

Må indrømme, at jeg aldrig har fattet hvorfor man bruger hvidløgspulver. Hvidløg kan fås året rundt til billige penge.
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/1 2009 11:00

Har det lige som Moonie : friske ting er bedste og sundeste :)
Desuden kan jeg ikke lide at bruge pulver eller granulat, synes det smager grimt/metallisk/bittert :(
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/1 2009 19:45 | Indlæg redigeret den: 24/1 2009 19:45

Rå hvidløg er helt sikkert sundere end pulver hvidløg - men jeg vil alligevel lige slå et slag for hvidløg i pulverform. Jeg bruger det selv i meget af min madlavning. I fx. marinader, saucer eller dip hvor smagen ikke skal være så skrap. Jeg er heller ikke til det såkaldte "granulat", men pulverhvidløg købt hos etniske grønthandlere er noget helt andet. Minder mig om at vi snart er ved at løbe tør for det. ;)

Sider: << < 1 2