Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Program til Foodcomp-liste

Sundhed

Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 22/12 2007 21:20

Hej

Jeg har en lille julegave til jer. :)

Vi snakkede jo lidt om den der fødevareliste der ligger på nettet, da vi havde julefrokost her i Århus. Jeg har lavet et lille program til at slå op i listen, og vise indholdet af de forskellige stoffer i fødevarene. Nu har jeg pjattet lidt videre med programmet, så det kan tegne grafer over indholdet, og man kan sætte en diet sammen og se summen af den. Plus lidt mere, søgning og så'en.

Hvis der er nogen der har lyst, så prøv at lege lidt med det. Der er lagt et par eksempel-diet'er ind som det starter med. Dem kan man rette i og sammenligne. Der mangler godt nok load og save i øjeblikket, det kommer måske. :) Man skal lige hente listen fra Foodcomp, og en fil fra Microsoft før det kan køre. Det står i Readme-filen hvordan.

http://home19.inet.tele.dk/ulsm/KostList.zip

Go' jul! :D
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 22/12 2007 23:02

Får "runtimer error 53".

Bruger Windows XP.

Men nu se, en levnedsmiddeltabel som foodcomp jo er, hvad kan der gøres "bedre". En levnedsmiddeltabel er vel til for, at man kan se hvad den enkelte levnedsmiddel indeholder? : )
Ulrik Smed
Dato: 23/12 2007 01:11

Jahh, men programmet gør det mere praktisk at kigge i den. Har du hentet listen? Og kigget i den? Den er ret uoverskuelig at kigge i, bare sådan lige, ikke? :)

Programmet kigger efter listen i Dokumenter (i start-menuen eller på skrivebordet), og filnavnet skal være "DKFoodComp60_2005-06-03.txt". Fejl 53 er en "file not found", så måske filen ligger et forkert sted eller er blevet renamet? Eller osse har jeg lavet en brøler... ;) Kører osse XP her.
Benjamin
Forum-indlæg: 667
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 23/12 2007 11:56

Hey, tak for julegaven :)
Fik det til at virke, men du har ikke taget højde for folk med engelsksprogede windowsinstallationer, så var nød til selv at oprette en Dokumenter mappe, da My Documents ikke virkede..
Ville måske gøre det nemmere, hvis man bare kan placere listen i samme mappe som programmet..

God jul!
Ulrik Smed
Dato: 23/12 2007 17:18 | Indlæg redigeret den: 23/12 2007 17:23

Hm, jeg kunne ikke finde en systemvariabel der pegede på standard Dokumenter mappen. Det nærmeste jeg kom var "userprofile", den peger en enkelt level længere ude, så man selv må tilføje "Dokumenter". Så linien der åbner filen ser sådan ud:
Open Environ("userprofile") + "\Dokumenter\dkfoodcomp60_2005-06-03.txt" For Input As 1

Jeg bruger "App.Path" til at læse en anden fil med, som ligger sammen med exe-filen. Jeg tænkte bare at hvis programmet skulle installeres i programmer-mappen, var det lidt mere besværligt at flytte filen derind. Men fedt det virker, jeg har nemlig ikke prøvet det af på en maskine uden Visual Basic installeret. :)

Kildeteksten til programmer er iøvrigt med i zip-filen (frm-filen).