Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

pukka - pulver produkter

Sundhed

Yogamus
Forum-indlæg: 7
Område: Århus
Dato: 17/1 2014 14:50

Hej

Er der nogen herinde der ved hvor naturligt disse produkter fra Pukka pulver er? Er de rene? hvordan er de blevet "behandlet", altså lavet til dette pulver? Baggrund for Pukka?

Jeg er stor fan af at få mine vitaminer gennem min kost, men tag b 12 da jeg er vegetar og indtager næsten aldrig mejeriprodukter. Men vil gerne være gravid i den nærmeste fremtid og vil helst ikke indtag vitaminer med folinsyre og heller få det gennem kosten. Fandt så Pukka spirulina iht. at være sikker på jeg får de vitaminer jeg skal ha og blev lidt glad, men nu har jeg en meget kritisk kæreste med sådan noget her og så tænkte jeg at jeg lige ville undersøge det lidt nærmere.
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 17/1 2014 21:48

Jeg kender ikke det produkt. Jeg tog heller ikke gravitamin pga folinsyre.. Købte hybenpulver som indeholder en del, og puttede i smoothien hver dag. Ellers er grønkål, broccoli, blomkål, spinat og tang også rig på folat. Se listen her: http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_foodnutrlist.asp?CompId=0047
Yogamus
Forum-indlæg: 7
Område: Århus
Dato: 7/2 2014 13:24

hej Acai-Maria
Tusind tak for dine forslag ;) jeg vil nemlig helst undgå at tag tilskud udover B12 og D3 ;) så hvis jeg kan få dækket folat behovet i min kost er det jo super duper ;)
Hvor meget hybenpulver puttede du i? Tak for linket, jeg bruger også meget denne http://www.foodcomp.dk/download/Den_lille_levnedsmiddeltabel-4udg.pdf
den har også en oversigt over C, A, D, jern, Calsium, Zink og B6 ;)
Manuka
Forum-indlæg: 3
Område: KBH
Dato: 28/6 2019 09:25 | Indlæg redigeret den: 1/7 2019 17:03

Trods alderen på dette indlæg så bruger jeg selv hybenpulver da det er en fantastisk antiinflammatorisk alder så forbeholder jeg mig Jeg spiser gerne hybenpulver dagligt da denne c-vitamin rige kost er godt for hud, hår og krop, og til bekæmpelse af sygdom. Det er bestemt ikke altid nemt at leve vegansk, og jeg spiser indimellem også lidt kød. Tror det er sundt at variere sin kost så det ikke bliver udelukkende grøntsager. Antiinflammatorisk kost er rigtig sundt for huden har jeg erfaret. Min akne er blevet væsentlig forbedret efter jeg er begyndt at spise anti-inflammatorisk. Det kan godt anbefales og i særdeleshed hyben. Bruger også hybenkerneolie der er godt for rynker, ar og strækmærker. Som sagt er uren hud og akne virkelig glad for en sund grøntsagsrig kost. Jeg har i mindst 15 år haft et ar på kinden efter et akne eller forkølelsessår (herpes). Da jeg efter 2 måneders dagligt brug af hybenolie blev mit ar meget pænere, og i dag 4-5 måneder senere er det stort set væk. Vil indrømme at jeg var skeptisk omkring hybenolie selvom jeg havde læst undersøgelser og hørt om det på nettet, men det hjælper altså!