Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

At leve af lys? (Breatharianism)

Sundhed

Sider: 1 2 3 4 > >>
ddq91
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 1
Område: Nordjylland
Dato: 10/9 2014 08:00

Hej

Jeg har længe haft interesse i det at leve af lys også kaldet "Breatharianism", men nu er interessen ingen blusset mere og mere op i kræft af at jeg føler der er ved at ske et skift i folks bevidsthed, og at jeg kan se at flere er mere åbne overfor muligheden for at det rent faktisk er muligt. Der findes efterhånden rigt mange eksempler på folk som formår at leve på denne måde, og naturvidenskaben som de fleste sværger til kan - og til tider vil ikke forklare hvordan det er muligt for de mennesker at leve uden at spise og drikke.
jeg har besluttet mig for at give mig i kast med en 21 dags kur jeg har fundet i en bog om emnet og se hvor det føre mig hen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om nogen her inde har erfaringer inden for området eller kender nogen?

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at høre hvad folk her inde syntes om emnet, er det helt tosset eller er der noget om det? ;)

Urteteen
Forum-indlæg: 37
Område: Sjælland
Dato: 10/9 2014 09:19 | Indlæg redigeret den: 22/10 2015 12:34

x
Aros
Forum-indlæg: 845
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 10/9 2014 10:23 | Indlæg redigeret den: 10/9 2014 10:36

Mennesket kan leve kun på vand i flere uger eller måneder, alt efter hvor mange resurcer der er at tærre på. Verdens rekorden var vist en ekstremt overvægtig mand der fastede på kun vand i næsten et år. Det kan dog ikke anbefales da kroppen vil låbe tør for visse vitaminer, mineraler og andre næringstoffer inden. De fleste alm mennesker kan klare 20 til 40 dage uden risiko. Tør faste, dvs uden både mad og vand, er muligt i 1 til 2 uger. De fleste vil dø af dehydrering efter ca 2 uger, og alle vil dø ved 3 uger.

Hvis du i 21 dage kun indtager ilt og ingen mad eller drikke, vil du dø. 100% garanteret. Den der siger de har levet i flere år kun på luft lyver.

Jeg har flere gange prøvet at faste i 20 - 30 dage hvor jeg kun indtog vand, og har også prøvet at tørfaste i 3 og 4 dage. Og det kan klart være gavnligt både fysisk og psykisk, og kan også hjælpe på sygdomme, som påståes at være uhelbredelige.

Men at tro at man kan leve resten af livet uden at indtage mad eller drikke, er tosset og ganske enkelt ikke muligt.
At bare mærke efter som frk blomme siger er et rigtigt dårligt og endda farligt råd, især fordi det at tørfaste til døde er en ret smertefri måde at dø på. Og du VIL dø uden mad og drikke i 21 dage. Indtager du vand, kan du sagtens klare 21 dage, men uden vil du dø, og du vil ikke mærke noget smertefuldt, du vil blot blive træt, sove ind og dø. Se:

Kan se på din profil at du kun er 23, har kæreste og barn, så lad for alt i verden være med at smide dit liv væk pga de tosser der påstår at være breatherians. De er fyldt med løgn eller psykisk syge personer der tror på deres eget pjat.

Her kan du se Tom snyder komme med en passende reaktion på påstande fra breatharians ved ca 1 min 36 sekunder, læg også mærke til at han faktisk ikke er breatherianer, fordi han indtager frugtjuice, og det ser man ved dem alle "nå jo jeg spiser lidt frugtjuice, frugt osv" ALLE såkaldte personer der kun lever af luft, uden undtagelse indtager noget om så kun i form af frugtjuice eller andet. Se:

Og hvis man indtager frugt og grønt om så kun i form af juice, så er man ikke breatherian. Og der findes inden breatherians for det er ganske enkelt ikke muligt. Hvis en person siger at han har levet i 20 år kun på luft bør man være ligeså skeptisk som hvis en person sagde at han kan flyve ligesom supermand

Der er ingen tvivl om at solen og luften giver også mange vigtige næringstoffer. Faktisk er det vi får fra luften så vigtige at de fleste kun kan leve i sekunder til få minutter uden. Og solen giver bl.a D vitamin. Men vi får langt fra alt hvad vi skal bruge fra disse kilder, og derfor må alle levende væsner spise mad, og hvad det er varierer så efter hvilket væsen der er tale om. I tilfælde af en løve er det kød, og i tilfældet af et menneske er det frugt og grøntsager
Serenity
Forum-indlæg: 1670
Dato: 10/9 2014 12:11 | Indlæg redigeret den: 10/9 2014 12:17

Ideen er latterlig. Det er bevist at kroppen har brug for forskellige aminosyrer, mineraler, vitaminer, og fedtsyrer og hvis ikke vi indtager dem bliver vi alvorligt syge. Men tro endelig på folks religiøse vrøvl hvis du har lyst. Det er din krop og du kan gøre hvad du vil men sig ikke bagefter at du ikke var advaret! Altså hvis du overlever.
Robert Sodergren
Forum-indlæg: 812
Område: KBH
Dato: 10/9 2014 12:11

Hej ddq91

Jeg ved ikke om du kender denne her side ?

http://www.levaflys.dk/Lev_af_LYS/Velkommen.html

Det er også noget det optager mig og jeg har flere venner der har taget skridtet og spiser meget lidt i dag, hvis overhovedet. :)

Klart det er muligt, det handler blot om at kroppen finder ud af og dermed alle dens mikrokosmiske væsener, at de sagtens kan leve af universielenergi, hvilket jo alt og alle består og lever ubevidst af. >3

Du har fuldstændig ret i din antagelse, det handler om et skifte og det i takt med at vi forandre vores væremåde og bevidsthed til den alkærlige og alvise. :-)

ddq91
Dato: 10/9 2014 12:27

21 dages kuren som jeg nævnte indledes med 1 uges tørfaste, og på 3-4 dagen skulle der ske et skift og man bliver mere åben og modtagelig overfor de energier som er omkring os og alt andet. de resterende 14 dage indtager man kun vand og på 21. dagen kan man efter sigende selv vælge om man vil indtage fysisk næring, så fysisk næring ikke længere bliver et spørgsmål om overlevelse, men nærmere et spørgsmål om lyst og fornøjelse, altså "jeg har lys til at spise fordi det smager dejlig eller det er hyggeligt" :)

DET SKAL LIGE SIGES AT JEG IKKE VIL ANBEFALE NOGEN AT KASTE SIGE UD I DET UDEN AT HAVE DEN NØDVENDIGE VIDEN INDE FOR OMRÅDET!!! :)

Og det er self heller ikke noget jeg bare kaster mig ud i uden videre, det kræver meget mere recherche. Ville egentlig helst have en ved min side som har gennemgået forvandlingen i forvejen eller om ikke andet en at gennemgå forvandlingen sammen med, men det er lidt småt her i Danmark, og det eneste sted jeg har fundet vil have penge for det, hvilket jeg ikke er interessered i. :) men jeg har dog stadig besluttet mig for at uanset og jeg finder en ligesindet eller ej vil jeg give det et forsøg så snart jeg kan få mulighed for det.

jeg har læst en del tilfælde hvor det er gået galt for folk som prøver sig med Breatharianism også med døden til følge, men de har nok desværre bare ikke sat sig ordentligt ind i tingene :/ men selv om det går galt for nogen kan videnskaben alligevel ikke forklare hvordan de mange andre tilfælde lykkedes og folk på mystisk vis virkelig kan leve af lys, prana, chi eller hvad man nu vælger at kalde det.

ja jeg er meget spirituelt og religiøst interesseret, og jeg finder også meget inspiration fra Steiner og Martinus :)

jeg har forresten også fundet en blog hvor en kvinde løbende dokumentere hendes oplevelse af at leve af lys samt et kursus i Aarhus inden for emnet. ( hvis nogen skulle være intr. i at læse om emnet. )

http://www.levaflys.dk/Lev_af_LYS/Velkommen.html

http://lyslevendemedprana.blogspot.dk/

åh ja og bogen "Leve af lys" af Rolf Dorset.

kan du beskrive din oplevelse i tørfasten for mig :)? (både fysisk og psykisk)

hehe og mange tak for bekymringen frk. blomme, jeg passe skam godt på og tager mine forholdsregler ;)
ddq91
Dato: 10/9 2014 12:31

Robert Sodergren

jo jeg har skam stiftet bekendtskab med siden :)

kan du fortælle mere om din interesse, og om hvordan dine venner har båret sig ad, og har du selv overvejet det? :)
Serenity
Dato: 10/9 2014 12:45

DET SKAL LIGE SIGES AT JEG IKKE VIL ANBEFALE NOGEN AT KASTE SIGE UD I DET UDEN AT HAVE DEN NØDVENDIGE VIDEN INDE FOR OMRÅDET!!!
Men der er ikke tale om viden. Der er tale om en skør hypotese som intet har med virkeligheden at gøre og folk som er skøre nok til at tro på det dør altså. Dem der ikke dør indtager i smug føde og vand.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 10/9 2014 12:50

Robert Sodergren og ddq91

Har I nogen sinde indtaget psykofarmaka?

Jeg vil foreslå at I gennemfører en bachelor i fysik på KU, og at I genlæser jeres gamle indlæg. Hvis I efter bachelorgraden kan genlæse jeres gamle indlæg uden at krumme jeres tæer så de rammer jeres lægmuskler, så skal jeg personligt forsyne jer med uendelige mængder "mikrokosmiske væsener" og "universelenergi".
Fiat Lux
Forum-indlæg: 2
Dato: 10/9 2014 16:21

@ ddq91 ,

Jeg er temmeligt overbevist om den ihvertfald teoretiske mulighed for noget i den stil ....
Men jeg tror til gengæld ikke at det er muligt så længe at dit væsens eksisteren er rettet mod "dette plan"....
Men generelt må jeg betragte ideen som lidt i stil med den ide som ham fyren i filmen "Into the wild" ( http://www.imdb.com/title/tt0758758/ ) havde , altså teorisk måske en ide men i praksis mere som tæt på helt umuligt... (jeg gider ikke splitte hår over den film der , jeg brugte den bare som eksempel på en ide der ikke gik så godt)
Fiat Lux
Forum-indlæg: 2
Dato: 10/9 2014 16:33 | Indlæg redigeret den: 10/9 2014 16:34

P.S. ,
Jeg har iøvrigt lige set at "Kay Hougaard - Mentaltræningsudvikler og healer" modificerer den stærkt når man læser grundigere. Så hvad han byder på er ikke så meget udover hvad nogle mystikere eller yogier kunne "byde på" :

"Det handler ikke om fuldstændigt at stoppe med at spise, men at vælge, hvad og hvornår du har lyst til at spise - fordi du har lyst, og ikke fordi du er nødt til at fylde “brændstof” på kroppen for at overleve."
Teference : http://www.levaflys.dk/Lev_af_LYS/Information.html

(altså , lyder bare som gammel vin på nye flasker)(som ventet)
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 10/9 2014 16:54

@Aros
"Men at tro at man kan leve resten af livet uden at indtage mad eller drikke, er tosset og ganske enkelt ikke muligt."

Selvfølgelig er det muligt. Men resten af livet kommer bare ikke til at vare ret længe, så. ;)

Jeg har en slange der ikke har spist noget i over halvandet år. De forstår at spare på krudtet. :) Men jeg håber snart den begynder igen, det kan jo ikke blive ved at gå.
Becca
Forum-indlæg: 38
Dato: 10/9 2014 17:23

Jeg ved ikke med dig, men jeg taber mig hurtigt, og ville i løbet af bare 21 dage være temmelig udmagret.. hvorfor vil du det?
Er det i virkeligheden ikke en slags anoreksi du har gang i her? (Undskyld hvis jeg lyder tarvelig - det er ikke ment ondt :) )
Jeg kan se ideen i det, hvis man er overvægtig (okay, stadig temmelig drastisk metode, men alligevel), men hvis du bliver ved så kommer du jo til at tabe dig helt vildt, mangle vitaminer, blive super træt, få ondt i maven, kroppen begynder at tære på alt muligt andet når der ikke er mere fedt og puh ha jeg ku blive ved.
no wonder at man bliver mere åben overfor spiritualitet - man bliver jo helt rundtosset og forvirret når man ikke spiser (eller drikker!) :/

Pas lige på dig selv, ikk? :)
Djivar
Forum-indlæg: 99
Dato: 10/9 2014 18:20

Jeg er ikke i tvivl om, at faste nogle gange kan være gavnligt... men at leve udelukkende på ilt og sollys kan ikke lade sig gøre på længere sigt (eller det er i hvert fald min overbevisning).
Og det lyder også, som om det faktisk er en vandfaste, du vil kaste dig ud i - hvilket er bedre end kun ilt og sollys :)

Jeg vil dog opfordre dig kraftigt på at undersøge, hvad bivirkningerne kan være på længerevarende vandfaste!
Du skal være utrolig opmærksom på, hvilken slags og hvor meget mad, du må indtage bagefter - hele dit system vil gå i "dvaletilstand", og vil altså ikke fungere, som det plejer.

Vigtigst af alt, så skal du virkelig være opmærksom på, hvordan dit sind kan forandre sig - her mener jeg ikke det spirituelle, men hvordan dine tanker bliver.
Jeg snakker om spiseforstyrrelse af den ene eller anden slags.
Dine tanker og hjernens kemi kan og vil med stor sandsynlighed forandre sig - for nogle betyder dette, at de er risiko for at udvikle en spiseforstyrrelse: anoreksi, bulimi, overspisning, ednos.
Gør op med dig selv, om du vil risikere dette?
Dette er ikke "bare" en fysisk sygdom, som kan kureres med piller eller operation - dette kan udvikle sig til en psykisk sygdom, som kan være utrolig svær at komme ud af... og for mange vil en spiseforstyrrelse være en livslang kamp.
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 10/9 2014 20:46

Jeg tænker, om der er sollys nok til det lige nu..?

Ellers synes jeg da, at du skal prøve det. Men hver forsigtig, så der ikke sker dig noget :)

Hvornår går du i gang??
Hope
Forum-indlæg: 257
Dato: 10/9 2014 22:03 | Indlæg redigeret den: 11/9 2014 08:38

At leve af kosmisk næring ?

Hej ddq91

Der er flere beretninger om folk som helt eller delvis har levet af Prana eller kosmisk ernæring gerne som en nådensgave som Teresa Neumnann som nok er den bedste dokumenterede. Der er også beretninger om Indiske yogier som levede af Prana - ofte som et resultat af Siddhis eller overnaturlige evner. Man kan evt. læse om dem i Yoganandas \"En yogis selvbiografi\" . Yogananda omtaler Giri Bala - en kvindelig helgen fra Indien som levede uden at spise og drikke ved at anvende en speciel yogisk teknik.

Yoga Sutra
I verdens ældste yogiske skrift "Pantanjali Yoga Sutras" kan man læse følgende "Ved at udføre Samyama på Kurma Nadi (Luftrøret) forsvinder fornemmelsen af sult og tørst. Hvis man skal gå denne vej tror jeg det er nødvendigt med en personlig lærer f.eks inden for Raja Yoga eller andre grupper som arbejder med Samyama, som selv har gået vejen.

Therese Neumann gave up eating and drinking !!

Soon after the stigmata appeared in 1926, she drank only a small cup of tea daily. That did not attract much attention. But one day in 1927 a vision again appeared before her saying that she no longer needed any earthly food or drink.
From, 1927 till her death in 1962 she did not eat a nything, she did not drink anything!

http://tenets.zoroastrianism.com/TheAmazingLifeStoryofTheresaNeumann.pdf

Vil lige henlede dig opmærksomheden på en kinesisk metode BI Gu. Var selv til nogle foredrag da kineserne var i danmark for et par år siden. Et par foredrag var dog ikke nok for mig til at kunne kvitte rødbedebøfferne. Var nok heller ikke rigtigt motiveret da jeg er glad for mad. Nogle af deltagerne som ikke spiste i den pågældende weekend som kurset varede sagde at de overhovedet ikke var sultne efter at de havde lavet øvelserne.

Bi Gu
Bi Gu er en kinesisk qigongmetode, der er flere tusinde år gammel. Den åbner vejen for en omstilling af fødeindtaget, så man helt eller delvist kan ernære sig ved kosmisk energi og i samme omfang undvære jordisk næring. Bi Gu kan praktiseres fuldstændigt, delvist eller i faser. Bi Gu er en enestående chance for at dybderense kroppen på en naturlig måde, for aflagringer og giftstoffer. Bi Gu Fu Qi, som er det fuldstændige begreb for Bi Gu, betyder direkte oversat „ at undvære korn (mad), at optage qi (energi)“.

http://www.tiangong.de/dk/uebungssystem/bigu/

Hvis jeg skulle lære at leve uden mad og drikke så ville jeg bestemt ikke føle mig tryg ved at søge at lære det gennem en bog - dertil er konsekvenserne for store hvis jeg gør fejl. Jeg ville finde en personlig læremester i stedet for.

Håber det kan være til inspiration for dig og frk Blomme. :)

ddq91
Dato: 11/9 2014 07:47

Hvor er det Fantastisk med så mange forskellige synspunkter, 1000 tak alle sammen :)

Det skal siges at jeg heller mere til åndsvidenskabens og det spirituelles verdens syn end jeg gør til Naturvidenskabens verdenssyn, og nok derfor det virker mere naturligt og som en "selvfølgelig er det muligt" for mig :)

jeg forstår udmærket folks bekymring hvis de har en næsten diametral modsat verdens anskuelse :)

jeg kan ikke på nuværende tidspunkt sige hvornår jeg går igang, jeg regner med så snart min krop og sjæl siger at tiden er :)

Hope.

mange tak for info om Bi Gu, det er jeg sjovt nok aldrig faldet over i mine studier, men vil jeg da helt klart lære mere om :)

Hope
Forum-indlæg: 257
Dato: 11/9 2014 08:01 | Indlæg redigeret den: 11/9 2014 08:24

dbq91

Nu du nævner Martinus .Måske har du læst Martinus "Den ideelle føde" ? Den synes jeg selv er inspirerende ligesom alle hans skrifter.
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/9 2014 10:14

Jeg tror at hvis du vil finde inspiration i martinus værk
Til at leve af lys og luft skal du nok vente en hel del år
😉;) , men der er selvfølgelig en hvis sandhed i, øvelse gør mester .
Men hvorfor finder du ikke glæde i mad og den nydelse
Der er i det.
Kh
Serenity
Dato: 11/9 2014 12:17 | Indlæg redigeret den: 11/9 2014 12:20

Jeg vil lige minde om at sollys er ikke nok for fattige afrikanere som ikke har råd til mad. Og der er meget sollys i Afrika!
Sider: 1 2 3 4 > >>