Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

At leve af lys? (Breatharianism)

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 12/9 2014 08:26

Slangen er en kongepython, de er kendt for holde spisepause nogle gange. Så jeg tror ikke den fejler spor, sådan er de bare. :)
ddq91
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 1
Område: Nordjylland
Dato: 12/9 2014 08:41

Jeg tror lidt folk hæfter sig meget ved etiketten "Breatharian" som jo egentlig kan være og er mange ting ;) personligt ser jeg det mere som ovennævnt at man åbner sig op for de finere energier som er over alt omkring os og derved ernære sig primært af dem, men selfølgelig også kan vælge at spise hvis man får lyst til det, altså "spise lyst" fremfor at spise for overlevelse :)

Uanset om man så indtager fysisk føde en sjælden gang eller ej er der stadig ikke nogen forklaring fra naturvidenskabens side hvordan folk stadig har alle de næringsstoffer de ellers ville ha haft når der bliver taget prøver :) det forklare heller ikke hvordan personer som lever af "lys" pludselig føler sig fysisk stærkere og fyldt med energi, ej hellere den manglende sulte følelse :)?

ddq91
Dato: 12/9 2014 08:55

Hope -

Vores bibliotek her i Hjørring er desværre lidt begrænset når det kommer til Martinus, men har fået dem til at bestille den hjem til mig, fra Sindal hvor de selvfølgelig har den ;)

Tak for tippet:)
Djivar
Forum-indlæg: 99
Område: KBH
Dato: 12/9 2014 10:45

@ Aros: Jeg kan godt se, at det, jeg har skrevet, kan misforstås.

Jeg mener selvfølgelig ikke, at bare fordi man vandfaster, så kan man risikere at udvikle en spiseforstyrrelse!
Men spiseforstyrrelsen kan ligge latent, og derved kan spiseforstyrrede tanker "vækkes", hvis man udsætter sig selv for fx tørfaste/vandfaste/alle mulige andre restriktioner, man kan pådutte sig selv ift mad!
Serenity
Forum-indlæg: 1693
Dato: 12/9 2014 11:08 | Indlæg redigeret den: 12/9 2014 11:09

"Uanset om man så indtager fysisk føde en sjælden gang eller ej er der stadig ikke nogen forklaring fra naturvidenskabens side hvordan folk stadig har alle de næringsstoffer de ellers ville ha haft når der bliver taget prøver"

De har næringsstofferne i kroppen fordi de på et tidspunkt har indtaget dem. Jeg skulle kun bruge nogle få sekunder og jeg har ikke en naturvidenskabelig uddannelse :D
ddq91
Dato: 12/9 2014 11:36

Serenity -

Er det nu ikke bare endnu en videnskabelig hypotese som størstedelen har taget til sig som værende sand :)? der ved ikke sagt at den er usand for netop dig og mange andre ;)?
som du selv henviser til så er der folk som sulter i afrika, og hvis nogen folk sulter og mangler næring, hvordan kan andre så leve helt eller delvis uden :)?

vi har jo alle fået at vide fra vi var ganske små at hvis vi ikke spiser så dør vi af sult. hvad nu hvis det var anderledes, for mig bekendt er der endnu ikke noget bevis for at det rent faktisk ikke skulle kunne lade sig gøre at leve uden, måske ikke for alle og enhver men dog alligevel en del :) ?

jeg mener det kræver en stor omvending i mentalitet og ens verdenssyn, kun på den måde kan man åbnes op for andre nærings-kilder som lys, prana etc. :)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 12/9 2014 14:59

God vind og godt slædeføre, ja sig lige til når det er
Og følg op på det gerne her i tråden .så kan vi
Ligge nogle gode billeder og opskrifter ind af dejlig
Lys og luft.
Kh
Serenity
Dato: 12/9 2014 16:18 | Indlæg redigeret den: 12/9 2014 16:31

At vi skal spise for at overleve er ikke bare en hypotese men en teori. Der er stor forskel på de to. Det er ikke bevist at nogle mennesker kan leve uden at spise og drikke da de ikke har været under konstant opsyn. De kan nemt have indtaget mad og vand i smug når ingen kiggede og hvis de påstår ikke at have spist og drukket i flere år er de med garanti løgnere. Hvorfor at nogle mennesker tror på den slags bullshit fatter jeg ikke.

NO food OR water for 70 years man claims!! : Durianrider reports!

Breatharians: Air heads or scammers? #221

"Im a breatharian between meals" :D
Hope
Forum-indlæg: 259
Dato: 12/9 2014 19:58 | Indlæg redigeret den: 12/9 2014 20:09

Indisk Yogi lever uden mad og vand i 7o år
http://english.pravda.ru/society/anomal/13-05-2010/113360-indian_yogi-0/

Dreng uden mad og drikke i 10 måneder.

Lidt inspiration - Hvem ved måske man kan lære at få proteinpulveret til at række længere. :)

http://www.collective-evolution.com/2013/08/07/buddha-boy-goes-10-months-without-food-or-water-scientific-community-is-baffled/comment-page-1/

osv, osv....
Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Dato: 12/9 2014 20:38

Ulrik smed: Slangen er en kongepython, de er kendt for holde spisepause nogle gange. Så jeg tror ikke den fejler spor, sådan er de bare.
Nå det var godt Ulrik, så er der nok ikke grund til bekymring :-)

Ddq91, det er en sjov måde at se det på, for de fleste der faster oplever det som regel omvendt, før de fastede spiste de af lyst og for smagens skyld, selvom de ikke rigtig var sultne, men efter at have fastet begyndte de usunde ting at smage mindre godt, og de spiser nu mere af sult end før. Om du kan lide det eller ej, så er det at spise ikke bare underholdning, det er nødvendigt for vores overlevelse. Vi er designet til at kunne klare perioder uden mad ja, men ikke permanent.
Som Serenity også er inde på ddq91 er der faktisk masser af forklaringer på hvorfor vi ikke strakt løber tør for næringsstoffer selvom vi ikke har spist et stykke tid, men det er et for stort, indviklet og tidskrævende emne til jeg orker at debattere det. Og der er også forklaringer på at sultfølelsen går væk. Meget simpelt sagt er det fordi kroppen begynder at tærre på fedtdepoterne som forbrænding og derfor holder op med at sende signal om at få tilført energi udefra. Plus der også er noget om falsk og ægte sult, du kan læse dig frem til. Hvis du ikke ved nogle af de ting, tror jeg du skal sætte dig mere ind i fasting, før du går igang, for din egen skyld. Jeg kan bl.a foreslå dig at læse alt Arnold ehret, Herbert Shelton, Paul bragg, og Joel fuhrman - Fasting and eating for health.
ddq91, Martinus og hans såkaldte åndsvidenskab er religion, og har ikke noget med naturlig hygiejne at gøre. Hvis du vil læse Martinus af andre grunde er det fint nok, men jeg ville ikke råde dig til at få helsetips herfra.
Tror jeg forstår dig Djivar. Jeg mener bestemt også at det er skidt hvis folk hele tiden uden grund vandfaster og måske ender med at være i underskud af næringsstoffer, men igen tror jeg også kun folk misbruger det på den måde hvis de i forvejen har nogle psykiske problemer, lav selvværd og dårligt selvbillde eller hvad det nu kan være.
ddq91, i længden kan man heller ikke leve uden mad, igen dem der siger de ikke har spist i 10 år er fyldt med løgn er mental forstyrrede personer der tror på deres eget vrøvl. Man bliver ikke fejlernæret ved at faste i 30 dage, hvis man ellers spiser sundt og får masser af frugt og grønt. Men hvis man som nogle i afrika konstant får for lidt mad, og evt meget ensformigt mad, så er sagen en anden. Fattige sultende afrikanere "vælger" ikke at være uden mad i en periode. De er døende fordi de er fattige.
Det er muligt for ALLE at leve i perioder uden mad, men det er muligt for INGEN at leve permanent uden mad. Nogle vil kunne klare sig længere end andre, fordi de har flere resurcer og mere at tærre på. Sagt på en anden måde, en ekstremt fedt person kan faste længere end en tynd person. Men selv end tynd person kan faste et godt stykke tid, da tynde personer ofte taber sig mindre. Det længste jeg kender til en person har fastet var en ekstremt overvægtig person der fastede i næsten et år. Men han var også så overvægtig at han ikke kunne gå, skulle løftes med kran osv.
Lys er en næringskilde, prana er ren hypotetisk hokus pokus
At vi i længden skal indtage føde, er som serenity siger ikke bare en hypotese, det er en teori, som i modsatning til folk daglige brug med at sige, "det er jo kun en teori", ja så betyder teori faktisk en hypotese der er blevet bevist til at være sand. Så en videnskabelig teori er fakta, så det ikke noget med at teori betyder måske eller en mulighed, teori er = Faktum. Folk der siger de permanent kan undværre mad og drikke er løgnere.
Er ikke altid enig med Durianrider, men han er ret god til at give tørt på til folk der helt åbenlyst er fuld af BS.
Serenity
Dato: 12/9 2014 20:52 | Indlæg redigeret den: 12/9 2014 20:54

411 dage uden mad er imponerende. Gad vide hvor meget Hira Ratan Manek tabte sig i den periode? Der står en del om ham på denne side. Jeg har langt fra læst det hele men jeg tror det kunne være interessant at læse da der er nogle hypoteser om hvordan det kan lade sig gøre ikke at spise så længe. http://www.amazingabilities.com/amaze5c.html
lucifer
Dato: 13/9 2014 04:37

http://www.tarbensen.dk/da/martinus/kosmologien_er_ikke.php
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Dato: 13/9 2014 06:35

Aros, en teori er en forklaring. En beskrivelse af hvordan noget fungerer. Den behøver ikke at være sand for at være en teori, den kan sagtens vise sig at være forkert eller fejlbehæftet, f.eks. ved at nye observationer dukker op, eller ved at en ny og bedre forklaring bliver fremsat. Den bliver i princippet aldrig bevist, men skal være mulig at modbevise. At vi skal spise for at overleve er ikke rigtig en forklaring på noget, det er mere blot en observation.

Haha, nej jeg er ikke vildt bekymret for min slange, men dog lidt. Mit eget behov for at spise så meget i forhold til slangen, får mig til at føle det er forkert den ikke vil have noget. Så der er lidt konflikt mellem følelser og viden dér. :) Jeg synes slanger er så fantastiske bla. fordi de er så gode til at spare på energien. Den største forskel mellem os og dem er nok at de ikke bruger krudt på at varme sig op. De er vekselvarme og sparer vildt meget ved at være det. Og det er ikke engang fordi den er i dvale eller noget, den kommer af og til frem og futter lidt rundt. Og drikker en smule vand.

Hope
Forum-indlæg: 259
Dato: 13/9 2014 06:45 | Indlæg redigeret den: 13/9 2014 10:09

Om baggrunden for Breatharism

Why do we eat Jericho Sunfire

Understanding Breatharism - Jericho Sunfire

BREATHARIAN YOGI Tells how to Be A Breath man

bbq91

Martinus

Ja jeg kender godt biblioteket i Hjørring - det er ikke verdens største. Men kan man bestille alle bøgerne på bibliotek.dk og så få dem leveret til det lokale bibliotek. Hvis du gerne vil læse de originale Matinus værker så er der et link her bla. \"den ideelle føde\"

http://martinus-webcenter.dk/portfolio.html
Serenity
Dato: 13/9 2014 12:18

Ulrik Smed
Men vi har også fundet forklaringen på hvorfor vi skal spise og det er en teori :D
MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Dato: 13/9 2014 12:41

Jeg har ikke fået læst alle indlæg her i tråden men cirka første halvdel, så beklager hvis jeg gentager alt for meget.

Jeg synes personligt at det lyder temmelig vanvittigt, denne teori om at man skulle kunne leve af lys og luft.
Min påstand er at det er umuligt.
Jeg kan ikke se hvad der er at "sætte sig ind i", da det ikke ændrer noget ved kroppen at man har læst et eller andet.
Kroppen er bygget til at køre på næringsstoffer, der kun kan optages gennem mad og drikke.
Vi består af en enorm del vand, hvad sker der hvis vi ikke fylder på af dette? Vi tørrer rent ud sagt ud som en sveske i solen.

Nu har jeg selv anoreksi og jeg ved godt hvor meget man kan tabe sig af ikke at spise i 21 dage, selvom jeg ALDRIG selv har fastet så længe og ALDRIG ville torturere mig selv på en så grel vis.
Jeg har også bulimi og jeg ved at den er affødt af min anoreksi og den mangel på mad jeg til tider har udsat mig selv for/ eller sygdommen har udsat mig for, for det er vigtigt at eksternalisere denne.
Bulimi kan opstå og opstår oftes pga. mangel på mad og underernæring. Og den holder ved selvom man begynder at spise normalt igen og bliver normalvægtig. Kroppen har følt sig truet og man tilegner den en særlig evne til at skrige på mad og man mister al kontrol over hvad man propper i hovedet og hvor meget. Man overspiser som ind i helvede og fordi de færreste bryder sig om at have indtaget 10.000 kalorier på et par timer og kontinuerligt gøre det dag på dag og tage fuldstændig ukontrollabelt på i vægt, ender de fleste med drastiske metoder som fingrene i halsen, bræk, afføringsmidler, skiftesvis faste og udsultning, vanddrivende midler, slankemidler, tvangsmotion til man segner, livet bliver en kamp for overlevelse. Jeg er egentlig sikker på at 21 dages faste i sig selv kan være nok til at afføde en sådan spiseforstyrrelse.
Personligt ser jeg bulimi som en mere fysisk sygdom end psykisk, oftest affødt af den mere psykiske sygdom anoreksi(som man godt kan lide af selvom man er normalvægtig eller endda overvægtig, det handler blot om sygeligt ønske om vægttab og ekstrem tilgang til slankekure, besættelse af kropsidealet mm. som afføder bulimien på sigt). Så pas på hvad du/I påfører jeres krop af stress.
Der er også en årsag til at de fleste overlevende fra koncentrationslejrene, fik bulimi eller BED(binge eating disorder) efter de blev frie og kunne spise igen.

Aldrig nægt kroppen mad. Aldrig. Det har jeg lært af 7 års spiseforstyrrelses-helvede.

Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 25/9 2014 21:29

Hej Hope :)

Du har ret, året er ikke slut endnu, alligevel....hellere nominere tråden til den med flest intolerante indlæg :(

Set i lyset af alle de indlæg på andre VK tråde med vegetarer og veganere, der beklager kødspiseres intolerance, mobning og manglende accept af deres livssyn og kostvalg....

Lykke til :)
reli
Forum-indlæg: 251
Område: Midtjylland
Dato: 26/9 2014 01:32

Jeg synes, du skal være meget forsigtig, der har været flere dødsfald af folk, som har prøvet det og i de tilfælde hvor folk, som påstår at de kan leve af lys har deltaget i kontrollerede forsøg har det vist sig, at de (selvfølgelig) ikke kunne, forsøgene er blevet afbrudt og de havde tabt sig præcis så meget, som man kunne forvente, så sæt ikke dit helbred eller endda dit liv på spil!
Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 26/9 2014 05:12

Hej reli :)

Jeg tager slet ikke stilling til om det kan lade sige gøre eller ej. Det må andre om. Derfor ingen tidligere indlæg fra mig.

Jeg påpeger kun, at det er meget, meget trist at der skal komme så intolerante. fjendtlige og latterliggørende indlæg fra nogle af medlemmerne af VK. Jeg synes, at vi som vegetarer og veganere skulle kunne udvise bare lidt respekt for andres meninger og spørgsmål -om de så er realiserbare eller ej. Og svarer på deres spørgsmål med respekt.

Bør vi ikke gå forrest i at udvise tolerance og næstekærlighed, når det bl.a. er kærlighed til dyrene og etik som er manges bevæggrund for vores valg af livsstil?

Er vi så faktisk ikke bare hykleriske???

Og hvor mange helt nybegyndere på den vegetariske vej, i deres søgen efter mere viden om emnet kommer forbi VKs hjemmeside og ser denne fjendtlighed....og tænker: nej, aldrig i livet - lad mig komme tilbage til kødet??

Lykke til :)

lucifer
Dato: 26/9 2014 07:34

Jeg tror man undervurdere trådstarter lidt
Jeg tror godt hun kan rumme lidt humor
Vh
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>