Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

At leve af lys? (Breatharianism)

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
Reborn
Forum-indlæg: 182
Område: Sjælland
Dato: 26/9 2014 07:50

Hej lucifer

Du har helt ret :) Men hvad så med mange andre besøgende, der gennemlæser tråden og måske misforstår??

Er der virkelig sådan, at latterliggørelse og manglende respekt er ok (i haha´ens navn)??

"Vil en administrator flytte trådstarters indlæg til humorsektionen?"

"Ideen er latterlig"

"Jeg nominerer hermed denne tråd til den mest sindssyge på siden for 2014"

"Tænk, hvis man mødte mennesker i virkeligheden med så sindsyge ideer. :) "

Jamen hvis du har ret Lucifer, så lad os da fylde trådene med sådanne bemærkninger.....

Lykke til :)
Urteteen
Forum-indlæg: 37
Dato: 26/9 2014 09:04

!ja Reborn :)
Serenity
Forum-indlæg: 1693
Område: Nordjylland
Dato: 26/9 2014 09:31

Selv planter som har fotosyntese kan ikke udelukkende leve af lys.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 26/9 2014 10:00

Reborn

Hvis du mener, at der er skrevet indlæg, i strid med vegetarkontakts retningslinjer, så må du jo anmelde dem. Good luck with that.
Hope
Forum-indlæg: 259
Område: KBH
Dato: 26/9 2014 13:35 | Indlæg redigeret den: 26/9 2014 13:38

Reborn !ja

lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/9 2014 13:49

Re bon
Selvfølgelig skal trådne ikke fyldes med det,
Men jeg tror da det er de færreste der regner med
At få medvind på alle linjer i sådan en tråd.
Serenity
Dato: 27/9 2014 20:37 | Indlæg redigeret den: 28/9 2014 12:08

:D
Serenity
Dato: 17/12 2014 13:25 | Indlæg redigeret den: 17/12 2014 13:26

Robert
Hvis man ser på dem, som har anoreksi, hvordan synes du så, det går får dem med at leve uden mad? De indtager en smule mad, men taber sig alligevel, og du har tænkt dig slet ikke at indtage mad. Ved du noget som helst om biologi? Fx at mange af kroppens celler udskiftes, og at kroppen har brug for nye byggeklodser til at lave nye celler. Uden nye byggeklodser vil din krop gradvist forsvinde. Ser det her sundt ud?
http://blogs.plos.org/mindthebrain/files/2014/01/anorexia-cuando-21.jpg
MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Dato: 17/12 2014 14:06

Hvem skulle dog i øvrigt også ønske at "slippe" for mad? Mad er da en vidunderlig ting. Jeg ville kraftedme hellere dø end at leve uden mad.
Og en af de største glæder i livet er da at gå ned og handle ind til et dejligt måltid og gå hjem og hygge i køkkenet med gryder og pander og nyde en dejlig middag med familie og venner. Tage billeder af sin mad og lægge på Instagram, læse opskriftbøger, eksperimentere med smagsoplevelser. Tage på café og restaurant med venner, familie og kæreste. Hvorfor fuck skulle man dog give afkald på dette? :S
Tænk al den falafel man går glip af :=0

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Dato: 17/12 2014 15:25

Ja jeg ville da nødig undvære falafler og lignende lækker mad:).
Min ene søn er lige blevet indlagt på psykiatrisk afd, han var først på et somatisk sygehus for at blive undesøgt om der skulle være noget der var skyld i at han fik så ondt især i maven, og det blev sværere og sværere at spise ret meget mad.
Han har i den sidste tid ikke spist så meget og har derved tabt sig voldsomt meget. Han har for nogle år siden vejet ca 90 kg, da han blev indlagt vejede han ca 41 kg!
Jeg siger ikke at det er umuligt, men det er en farlig vej vej at bevæge sig ud på, jeg ville absolut ikke turde, og vil absolut fraråde noget i den stil.
Min søn ønsker hjælp, og får heldigvis rigtig god hjælp, men hvis ikke han havde fået hjælp, så ville han være død af sult!
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 17/12 2014 18:36

Vi kan rolig sige det er umuligt. Men faktisk ville jeg synes det kunne være fedt hvis man kunne. Sikken en masse plads til natur der så ville være. :)
Serenity
Dato: 17/12 2014 18:45

Måske når vi får syntetiske kroppe :D
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Dato: 17/12 2014 19:55

Så skal vi have solcelle-hud og opladelige batterier. Og gå i dvale om vinteren. :)
Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Dato: 17/12 2014 21:40

Robert, mange har unægteligt et usundt afhængigheds forhold til mad, hvor man ikke spiser pga behov for næringsstoffer og energi, men trøstespisning for at undertrygge følelser, på samme måde som folk kan bruge alkohol, tobak, kofffein, stoffer osv. Men mad i sig selv og behovet for at spise det, er ikke en afhængighed, det er et biologisk behov og en nødvendighed. Men kan godt faste og klare sig uden mad i perioder, dyr i naturen har altid gjort det når de var syge, og det virker også for mennesker. Men ingen levende væsner er designet til at leve hele livet uden at spise. Og mennesket er ikke et eller andet særligt væsen der er mere spirituel og hævet over de biologiske behov som andre dyr har.

Jeg skal faktisk selv igennem en vandfaste i januar, men bagefter har jeg alle planer om at spise mad igen. Bryder nok min faste med vandmelon. Ps: i kortere perioder kan vi endda leve uden både vand og mad, i kolde klimaer er det muligt at tør faste i flere dage. Jeg har selv gennemført en 3 dages tørfaste. Hvis man kun lever af vand kan det tage måneder før man dør alt efter ens startvægt, ved en tør faste vil det tage ca 14 dage, eller lidt mere hvis man har et stærkt helbred og starter med at være godt hydreret.

Men som Serenity siger ved man ikke noget om biologi, hvis man anser det for muligt at leve hele livet uden mad, og alle der påstår at have levet i 10-20 år eller mere uden mad, har alle vist sig at være løgnere. En viste sig at "lejlighedsvis" drikke frugtjuice. Det skal siges at f.eks bare 2 liter frispresset appelsinjuice med frugtkød faktisk er hele 4 kilo appelsiner. Andre har indrømmet lige ud at de havde løget og at dem der troede på dem må have været dumme. Se f.eks her:

Eller her:

(er det breaterian, 33 dage på vand med citronsaft, ha det er ikke engang en vandfaste, det er en juicefaste)

Alle breaterians jeg har hørt om, der går den - nå jo jeg drikker lidt vand ind imellem, og jo der ryger lige lidt frugt ind, men ellers er det bare luft. Hvorfor er det sådan?. FORDI MAN IKKE KUN KAN LEVE AF LUFT!!! :-)

Held og lykke med fasten Robert, men drop nu den ide med at leve af luft, det er ikke muligt, og du vil enten ende med at snyde ved at indtage vand og mad eller dø.
Serenity
Dato: 17/12 2014 21:48

Aros
Jeg er lidt nysgerrig. Hvorfor en tørfaste? Jeg har hørt at vandfaste måske er sundt en gang imellem, men hvad får man ud af ikke at drikke i tre dage?
vericon
Forum-indlæg: 710
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 17/12 2014 22:02

Tjaha -
Kan man virkelig leve af det ?
Hvad nu, hvis "Selfi'es" glemmer at slå blitzen fra, ved næste skud ?
Lever de så evigt ??
Venlig hilsen
HJ
pebermyntepigen
Forum-indlæg: 149
Dato: 18/12 2014 08:22

Jeg har set ret mange forskellige kure og teorier på, hvordan man kan leve, så man opnår lykke.
Men jeg mener ikke, at man opnår lykke, hvis man nægter kroppen mad og drikke.
Hvorfor kan man ikke bare spise og drikke det, man elsker? Gøre det, man elsker? Det er da den mest geniale kur.
Det tror jeg helt klart er bedst.
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 18/12 2014 10:37

Det lyder som et spændende projekt kære Robert.

Vær sød at opdatere os jævnligt - også når du "snyder" og indtager føde.

Glæder mig til at læse mere <3
Zhcoop
Forum-indlæg: 654
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/12 2014 14:03

Jeg kan godt li at spise mad. Men jeg kan godt se, at så længe man ikke er barn/i vokse-alderen, så tror jeg godt det er fuldt ud muligt at spise mindre end "normalt" - supermarkederne skal jo tjene penge, så det går ikke at vi ikke køber og spiser ofte, det tror jeg klart er endnu en løgn fra en af de industrier der holder mennesket som slaver... men det en anden snak.

Jeg har mange spørgsmål til området, og ku nok egentlig bare sætte mig ned og finde bøger, videoer, interviews, artikler, blogs osv omkring emnet. Jeg tænker det bare er sjovt at stille spørgsmål, nogle gange. Hehe.

Hvad gør man som gravid breatharianist? (hvis det hedder sådan)

Børn skal vel have mad ? eller hvordan?

Hvad man tarmsystemet?
Jeg har hørt det skulle være sundt at skide flere gange om dagen, men gør man vel ikke som breatharinist?...

Jeg har hørt historier om nogle (få) der ikke spiser noget, og lever fint, uden mangel på næring... Det er for mig stadig uforklarligt, men vildt nok :] Det er jo også forskelligt hvor meget søvn vi har brug for fx, nogle lever et langt sundt liv med 2 timer om natten, nogen skipper en nats søvn om ugen uden problemer osv.

Selvom vi er meget ens, så er vi også meget forskellige.
Vi er energivæsner, som er primært luft og lys, så det lyder ikke helt usandsynligt at man kan leve af det samme, man er skabt af... ikke i mine øre i hvert fald. Hvordan, er jeg ikke helt kommet frem til, og da jeg stadig elsker mad :P så spiser jeg lidt endnu! hehe.

Personligt prøver at spise lidt mindre/holde små faster. Jeg har hørt at man skulle leve sundere og længere, hvis man spiser små måltider, og ikke overpropper sig. Desværre laver jeg nogle gange god mad, og det er svært at stoppe ;] så kan man godt tillade sig at vente et godt stykke tid på næste måltid.

Jeg har fornylig læst at det skulle være godt at drikke vand om morgenen, og det lyder jo ikke helt ved siden af, hehe... her er bl.a. en artikel det: http://www.newhealthguide.org/drinking-water-in-the-morning.html
Serenity
Dato: 18/12 2014 15:20 | Indlæg redigeret den: 18/12 2014 16:14

Hvad kroppen består af.
http://en.wikipedia.org/wiki/Composition_of_the_human_body

Når disse elementer forsvinder, skal de erstattes, hvis man vil undgå, at kroppen bliver mindre. Man kan ikke bygge et hus ud af luft, og det samme gælder for kroppen :p

Det er i øvrigt korrekt, at det måske ville være godt for mange mennesker at spise mindre. Eller måske samme mængde, men mad med færre kalorier, da kalorierestriktion med optimal ernæring(CRON) har vist sig at øge levetiden for flere dyrearter. Denne graf viser levetiden for forskellige mus, som har fået reduceret sit kalorieindtag med 25-65 %. Jeg tvivler selv på, at en 65% reduktion ville være sundt for mennesker, da det nok ville være svært at få nok næringsstoffer, men mange mennesker kunne nok have gavn af at indtage lidt færre kalorier. Fx en kost på 1500 kcal hvis ikke man er aktiv.
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>