Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

At leve af lys? (Breatharianism)

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Hope
Forum-indlæg: 259
Område: KBH
Dato: 19/12 2014 10:56 | Indlæg redigeret den: 20/12 2014 09:42

Set på www.selvet.dk

Hej alle-

Jeg har denne weekend været til et såkaldt lysnæringsforedrag.

Foredragsholderen Michael Werner hævder, at han ikke har spist siden begyndelsen af 2001. Derimod lever han af kosmiske energi, altså lys, luft og kærlighed.

I min rå-veganske kostdagbog har jeg beskrevet lidt mere om fænomenet:
5 december, middag (December 5th, 2005)
Så har Lars og jeg været til Lysnærings-foredrag.
Michael Werner har levet af lys, luft og kærlighed siden starten af 2001. Altså næsten 5 år.

Forudsætningen for at kunne leve uden mad og drikke er, at man mentalt hæver sig op på et højere plan og åbner sig. For at kunne gøre det, må man have tillid. Tillid er nøgleordet.

Der er energi i alt omkring os, som kan nære det fysiske hylster. Særlig er solen god, og frisk luft.
Michaek Werner beretter om en særlig omstillingsproces som tager tre uger.

Den første uge indtager man ingen føde eller drikke. Der forbereder man kroppen.
Den anden uge må man drikke, så meget man lyster. Der renser man kroppen.
Den tredje uge drikker man blot lidt..som man nu lyster. Der stabiliserer man kroppen.
Efter at den tredje uge er genenmlevet, skulle behovet for mad og drikke være forsvundet og man ernærer sig fra nu af udelukkende af de kosmiske energier.

Hvis man har lyst, kan man spise - for sjov. Kroppen har ikke brug for maden, men man kan godt spise blot for nydelsens skyld. Det er ikke sikkert, man har lyst, for alt sult og tørst er væk og man er fuldt tilfredsstillet af den kosmiske ernæring.

Michael Werner ser meget normal ud. Man kan ikke se på ham, at han lever af lys. Man får ikke ondt i øjnene af at se på ham pga af hans stærke udstråling. *gg* For den stærke udstråling er der ikke. Han er bare helt normal at se på.
Jeg er ikke sikker på, hvad jeg egentlig havde forventet. Men jeg havde nok forventet en særlig udstråling, et lys, noget farverigt, sprudlende eller et eller andet udefinerbart.

I stedet står der en gråhåret, lidt indtørret, halvkedelig mand i en ligeså grå og kedelig habit. Men han virkede nu meget troværdig.
Jeg tror, han taler sandt og jeg tror, det er muligt, at leve af lys. Som han selv sagde: Selvom han lever af lys, betyder det ikke, at han kan gå på vandet eller flyve gennem luften. Han er stadig et almindeligt menneske med almindelige dagligdags problemer.

Han fortæller, at efter at have overgået til lysnæring, er hans liv blevet bedre på alle områder. Helbredsmæssigt, følelsesmæssigt og åndeligt.

Hvis man gerne vil prøve de tre ugers tranformationsproces, er det vigtigt, at man har en person ved sig. Det KAN gå galt, hvis ens mentale tilstand ikke er domineret af tillid.
Hvis man bange, går det ikke. Man kan dø af det, så man skal vide, hvad man gør. Man skal researche og snakke med ligesindede og mærke efter, om man kan mobilisere tilliden og troen på, at det kan lade sig gøre. Tillid og tro er de faktorer, som bærer dig igennem processen og giver dig succes. Men har du ikke tillid og tro, så lad være. Tiden er åbenbart ikke inde for dig, endnu.

Du kan læse mere om lysnæring her:

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/breatharians" target="_blank" rel="nofollow">encyclopedia.thefreedictionary.com/breat...eatharians

Hvad mener I om det?

Kan man virkelig leve af lys alene?

Kærligst Linea.

Jeg finder også dette emne interessant, af flere grunde.
1. logikken forstod ikke hvordan det kunne være muligt.
2. hvad nu hvis det kunne passe?
3. er det muligt for "normale" mennesker som ikke har taget turen som denne mand.

Jeg må indrømme at jeg først er begyndt at forstå eksemplet efter jeg har taget en ligende tur.

Ved ikke om i kender dem ved århus som hedder Lotus health care?
De har bla. et forløb som hedder "lev af lys"

Jeg var mega skeptisk og valgt at bruge min krop som eksempel gennem hele processen.
Jeg tog det sammen med en veninde og hun kan bla. læses i PRANA som er et magasin som behandler forskellige spirituelle emner.

Nu cirka 6 md. efter forløbet må jeg indrøme det begynder at dæmre for mig.
Jeg har præcis samme vægt som da jeg blev færdig med forløbet.
Mit samlede madbudget for de sidste 6 md. er det beløb som jeg brugte på mad pr. md. før.
Jeg spiser når jeg har lyst - ikke når jeg får blodsukkerfald / sulten.

Jeg må indrømme at det her er virkelig noget man skal selv være i for at få fornemmelsen.
Det er dog hammervigtigt at man har sig selv med og ikke tager turen som om det er en tivolitur.

Tjek deres side ud - der står meget nyttige informationer omkring emnet. - www.levaflys.dk

god jul.

Hilsen Daniel
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/12 2014 13:02

Jeg kan da stadig se det Robert, og god jul til dig også
Hope
Forum-indlæg: 259
Dato: 19/12 2014 15:23

så kærkommet med dit bidrage Hope Daniel,

Velbekommen Robert :) og god jul til alle
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 19/12 2014 16:26

Om to dage er der allermindst lys, håber ikke nogen kommer til at sulte. ;) Men SÅ går det den rigtige vej igen. :D

God jul/solhverv derude. :)
Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Dato: 19/12 2014 21:16

Robert, Jeg er bange for der ikke er den store fysiske forskel på en moderne menneskekrop og så en for 10.000 år siden, så at spise er stadig en nødvendighed, og det er de fleste indenfor alle felter vist enige om. Men hvis der fandtes breatherians der kunne lade være med at snyde ind imellem med lidt vand, frugt eller hvad det nu er, så kunne vi jo finde ud af det. Var det muligt f.eks at lade være med at spise og drikke i et helt år bare, så ville det jo være nemt at bevise.

Om vi kun er kroppen eller mere end kroppen har ikke noget at gøre med om det muligt at nægte kroppen mad hele livet. Og jeg har endnu aldrig hørt om nogen der har gjort det, og ALT tyder på det ikke er muligt. For mig er påstanden om at man permanent kan undvære mad, på fod med at påstå at jorden er flad.

Serenity, nu tror du jo dybest set heller ikke på at vandfaste virker, ud fra hvad du har sagt i tidligere debatter, så vejen vil blive lidt for lang at skulle alt det igennem, men kort sagt, siger man at tørfaste er 3 gange så effektivt som vandfaste, og ud fra egen erfaring vil jeg også sige at den tilstand af udrensning jeg går i ved 10-12 dages vandfaste, er jeg allerede ved efter lidt over 2 dages tørfaste. Jeg vil iøvrigt ikke anbefale tørfaste med mindre man i et godt stykke tid har lavet af en vandholdig fedtfattig rå vegansk diæt i længere tid, og været igennem flere vandfaster inden.

God jul til alle :-)

Serenity
Forum-indlæg: 1693
Område: Nordjylland
Dato: 19/12 2014 22:45 | Indlæg redigeret den: 19/12 2014 22:48

Aros
Jeg tror på, at vandfaste en gang imellem kan have positive effekter på kroppen, men at det skulle være på grund af en eller anden form for udrensning, som mange påstår, tror jeg ikke på, da de som regel ikke kan fortælle, hvordan den såkaldte udrensning fungerer. Altså hvad det er, som bliver fjernet fra kroppen, som ikke ville blive fjernet, hvis man indtog mad. Hvis der er en positiv effekt, er jeg overbevist om, at det skyldes andet end "udrensning". Hvad man skulle få ud af at nægte kroppen vand, forstår jeg ikke.
MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Dato: 20/12 2014 20:29

Altså når man som anorektiker underspiser, så holder man jo også op med at føle sult på et tidspunkt. Det er jo en helt naturlig ting. Det betyder ikke at man ikke længere er "slave" af sin krops behov, det betyder bare at man ikke længere mærker dem. Så kan det godt være at man tror, at man så spiser af lyst, men mit gæt er at den lyst så formår at få ens indtag til at forblive på et niveau, der kombineret med et drastisk reduceret stofskifte pga. den ringe ernæring, opretholder ens vægt mere eller mindre.
Jankanda
Forum-indlæg: 281
Område: Østjylland
Dato: 21/12 2014 09:18

Øj så er der religionskrig på vegetarkontakt :-)

Naturvidenskaben vs. Åndsvidenskaben.

Den nye religion er jo mad :-)

Jeg har aldrig forstået hvorfor man skulle bekrige hinanden, hvorfor man ikke var nysgerrige på nye ting og andre måder at leve på. Eller kunne acceptere hinandens forskelligheder.

Jankanda
Forum-indlæg: 281
Dato: 21/12 2014 09:20

PS se filmen "Am anfang war das licht"
Ulrik Smed
Dato: 21/12 2014 12:51

Det er ikke en måde at leve på, det er en måde at dø på... :/
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 21/12 2014 13:50 | Indlæg redigeret den: 21/12 2014 14:01

Jeg synes, det lyder spændene og interessant, og håber det vil lykkes for dig, Robert :) og har tænkt, at hvis nogen, som har kunnet komme op på et højere åndeligt og spirituelt plan/niveau til, at det skulle kunne lade sig gøre, så måtte det være dig :) ;)

Og jeg ønsker dig alt det bedste i lys med det og held og lykke <3

samt en god Jul/Solhverv til jer alle :) <3
Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Dato: 21/12 2014 14:57

Serenity, Det er et meget kompliceret og omfattende emne, som jeg ikke orker at gå i dybden med at forklare. Det er ikke helt nemt at gengive hvad jeg har læst i 20 bøger på blot et par linjer. Men lidt kort fortalt er en af de ting der bl.a sker, at kroppen bliver istand til at rense dybere ud end normal når den er igang med at fordøje med, hvilket er en enorm opgave for kroppen. Og det er grunden til at når energien der bruges på den byrde det er at fordøje mad, så kan kroppen få overskud til at rense dybere end normalt. Ofte signalerer kroppen derfor også selv at vi skal stoppe med at spise når vi bliver syge, ved at sørge for at vi mister appetiten, selvom det signal ignorerer de fleste jo, og lytter til det dårlige råd om hvor vigtigt det er at spise når man er syg. Det er netop her, det er vigtigts ikke at spise. Men hvis du vil vide mere om det, synes jeg da du skulle sætte dig end i det. Om det er passende at bruge ordet udrensning, eller der ville være et andet ord der er bedre, synes jeg er mindre vigtigt og sekundært.

Jeg kan kun sige at jeg personligt oplever 3 gange hurtigere resultater på tørfaste end på vandfaste. Fordelen ved vandfaste er dog at det kan man gøre i længere tid. Hvis man vil er der artikler, videoer osv omkring den proces der foregår rent fysisk, men problemet er at skal du have en dyberegående videnskabelig gennemgang som har empiriske beviser bag sig, så skal de undersøgelser have penge i ryggen, og når kuren ikke består i nogle piller eller medicin der kan tjenes penge på, så er der ikke nogle der kaster penge i den retning. Lægerne ved True north healt, har dog talt om at få lave sådanne undersøgelser og test, vel vidende at de ikke kan tjene en krone på det, men vil miste enorme beløb så et sådan projekt. Og selvfølgelig vil de ikke møde støtte nogen steder fra, for at sige at de har ret, er at indrømme at den traditionelle tilgang til sundhed og helbredelse er forkert og korrupt. Hvis man som læge siger hvad alle ved, at kroppen er selvhelende, er at fryse sig selv ude fra det fine selvskab. Selvom alle ved det sandt. Men der er ingen penge i at folk lærer at klare sig sig. Læger vil helbrede folk, de vil ikke lære folk at helbrede sig selv.

Jeg har nok ikke tid til at få skrevet mere i år. Men tag at læse op om det, der er masser af materiale omkring den ændrede tilstand kroppen går i, og de processor der foregår for at gennemoprette sundhed, om man så vil kalde det udrensning eller noget andet. Selv synes jeg ikke det så vigtigt hvilket ord man bruger. Kroppen består af over 70% vand så vi kan sagtens klare os uden at få tilført vand udefra i kortere perioder. Den måde kroppen heler på ved tørfaste er meget anderledes og hurtigere end ved vandfaste. Prøv at google det og læs op på det, hvis du vil vide mere om hvordan og hvorfor det virker.

Igen god jul og godt nytår til alle :-)
Serenity
Dato: 25/12 2014 03:23

Aros
Er det ikke meget svært at falde i søvn når du er sulten og tørstig?
Serenity
Dato: 1/2 2015 22:01

lol. Dem som ikke spiser eller drikker lever ikke længe :)
78Toddy
Forum-indlæg: 309
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/2 2015 06:24

Jeg synes denne tråd er meget skræmmende...
Hvad nu hvis en spiseforstyrret person læser den og får bekræftelse i, at man godt kan leve uden at spise?

Det er livsfarligt.

Selvfølgelig skal der være plads til forskellighed og folk må tro hvad de vil.
Men jeg er alligevel ret bekymret.
pebermyntepigen
Forum-indlæg: 149
Dato: 2/2 2015 11:45

Jeg er fuldstændig enig med 78Toddy og tager lang afstand fra det her ... For mig er det decideret at gøre skade på sig selv, og så bilde sig selv ind, at det er sundt.
Kharnath
Forum-indlæg: 12
Område: Andet
Dato: 2/2 2015 14:36

Det er tråde som dem her der giver vegetarer et dårligt ry. Ikke at breatharianisme/anoreksi har noget som helst at gøre med vegetarisme, men koncentrationen af holistiske new age tosser er bare større i vegetarmiljøet. Så hvis det er tilpas åndssvagt, er der gode muligheder for at finde tilhængere af det i et forum for vegetarer. Desværre.
Becca
Forum-indlæg: 38
Dato: 2/2 2015 16:21

.. Kan du give mig en opskrift på universets skysovs og luftfrikadeller evt? :D

og ku' du ikke tage en tur til Afrikas fattigste lande og lære dem om det her??
Du ville blive nomineret til fredspris, er jeg sikker på! Hvis du da ikke nåde at dø af sult/tørst inden :-O
Ulrik Smed
Dato: 2/2 2015 18:06

Når man er sulten har man lyst til at spise. Så hvis man spiser når man har lyst er der vel ikke noget galt med det. :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 654
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/2 2015 21:55 | Indlæg redigeret den: 2/2 2015 21:56

Hov hov, ikke blande holistisk og new age sammen, det to vidt forskellige ting. Holisme er at se på helheden ved fx at helbrede en sygdom ved at se på hele mennesket i stedet for kun der hvor der er sygt. New age har nogle mystiske koncepter, som jeg i hvert fald ikke kan stå inde for bla. det med at selvom noget er dårligt, så er det bare sådan det skal være, for det er jo også godt?! synes det noget pludder pladder i forhold til holisme.

De børn og voksne der dør af hungersnød er ikke kun fordi de ikke spiser, men fordi de er undertryk og ikke får lov til at dyrke deres land, sidder i flygtningelejre, deres land er opkøbt eller taget fra dem... Der er en social ulighed, en magtkamp, krig og meget mere end bare mangel på mad og rent vand.

Hvis man gør det med omhu, og ikke lever udelukkende af universel lys (som verden er pt) men også indtager vand og fast føde af og til, så tror jeg sagtens man kan skabe en højere spirituel oplevelse. Om det så er sundt eller ej, det er svært at sige. Det har nok i hvert fald beriget mennesket der prøver det i kortere eller længere periode, og det er jo en kvalitet som nogle gerne vil inddrage i deres liv, det synes jeg ikke man skal tage fra dem. Men hvis det ikke sker under kontrol, så kan det gå over i noget psykotisk tilstand, hvilket jeg ikke anbefaler - med mindre man har en shaman i nærheden. Det ligger jo og vipper lidt på grænsen til det psykotiske, dog har jeg læst at det også kan være starten på fx at blive healer, hvis man får den rigtig hjælp til at komme igennem det - her tænker jeg på noget shamanistisk og ikke psykofarmika.

Jeg kan ikke sige hvad fremtiden kan bringe, men kunne da være spændende hvis vi alle kunne leve af lys fra universet (indre lys eller hvad man nu siger) tror dog at langt fra alle mennesker lige pt finder sig på et stadige nærtstående dette. Hvis vi nu bare startede med at droppe produktionsdyrene, så vi allerede langt, synes jeg - altså, betydeligt mindre, hvis slet ingen, kødindtag - det ville nogle mennesker jo kalde for langt ude, vanvittigt eller sindssygt.

Første skoledag i dag, kom vi lige ind på at jeg er veganer, og en anden pige nævnte det med at der bliver slået 25.000 smågrise ihjel om dagen i danmark, og det var der flere der synes var for vildt og ulækkert. Jeg tror personligt at det snart vender og vi stille og rolig bliver flere og flere vegetarer - så må man bare håbe industrien vil indse deres dødsdom :P hehe.

Jeg forsvarer ikke som sådan at leve hele livet uden føde, men jeg tror på at det godt kan lade sig gøre, hvis man er klar på det, og ikke fordi man har et issue med krop eller sind, men fordi man er spirituel klar på at "blive ophøjet" eller få en anden tilgang til livet.

Der er nogle mennesker der har mistet lysten til at spise og der er andre som ikke kender forskel på deres lyster og tror alt er lyst til at spise, hvilket gør dem henholdsvis for tynde og for tykke. Så lyst er en svær ting at finde ud af, hvis man ikke kender sig selv og sin krop rigtigt - ens miljø har også tit stor indvirkning, hvis man ikke hviler i sig selv. Tænk på de mange reklamer rundt omkring, så kunne man jo hurtigt få lyst til at spise når man ser det ene billede efter det andet, med mad der er opstillet til at gøre øjet tilfreds. Jeg kender selv det med at spise hvis man keder sig, så jeg prøver at komme i tanke om andre ting jeg kan i stedet for, så jeg ikke propper mig selv til randen. Tror på balance.
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>