Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Efterår og hosten

Sundhed

Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 22/9 2017 15:37

Er der nogen som ved hvad man kan gøre for at undgå at hoste meget om efteråret? Min hals er irriteret men det er ikke sådant at jeg er rigtigt syg med ondt i halsen eller andre symptomer. Bare en meget hyppig kilden i halsen. Kan man gøre noget?
Zhcoop
Forum-indlæg: 631
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/9 2017 20:33

Drik urtete. Kamille eller ingefær er gode bud evt en blanding. Der er også flere urter/krydderier der hjælper på halsen og sort peber er også godt for halsen har jeg hørt.
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 26/9 2017 17:04 | Indlæg redigeret den: 26/9 2017 17:05

Te hjælper kun i nogle få sekunder for mig, men det er stadig noget jeg drikker da det er sundt(grøn te). Indtil videre ser det ud til at min hosten næsten er forsvundet af sig selv. Jeg troede lige at jeg skulle gå og døje med det i flere måneder. Sort peber er jeg begyndt at spise en gang imellem. Ingefær kunne måske være et godt bud, da de der ingefær shots man kan købe er meget stærke for halsen ligesom alkohol.
Kappa
Forum-indlæg: 290
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/9 2017 16:52

Jeg mener at have læst, at mærk chokolade også skulle være godt for halsen. Dog er det ikke noget jeg kan bekræfte, da jeg ikke har forsøgt mig med det
Kiki1234x
Forum-indlæg: 2
Område: Ikke oplyst
Dato: 29/7 2019 09:11

Jeg har også problemer med hoste i ny og næ, og er ved at være ret godt træt af det. Så googlede som en gal, go stødte på denne sidde, som faktisk hjalp mig! Jeg er begyndt at styrke mit immunforsvar, som der også står i artiklen, og siden har jeg hverken hostet eller været snottet. :)
Se artiklen her: https://topsund.dk/5-tips-til-at-slippe-af-med-hoste/