Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Dansk Tang vil gerne holde foredrag

Sundhed

SimonWeber
Forum-indlæg: 3
Område: Sjælland
Dato: 10/11 2017 09:03

Hej alle hos vegetarkontakt.

Først vil jeg gerne gøre det klart, at dette ikke er ment som reklame men blot en måde at komme i dialog med folk der har samme mission som os.

Lad mig introducere mig selv:

Jeg hedder Simon Weber og er partner i firmaet Dansk Tang, et firma som levere dansk tang og danske tang produkter til special butikker over hele landet, ligesom vi levere frisk tang til resturanter.

Nå men til formålet med denne tråd, vi i Dansk Tang har et stort ønske om at komme ud og fortælle om tang, hvorfor at det er bæredygtigt og hvorfor det er bedre at spise den danske, end alle alternativerne. Vi vil rigtig gerne fortælle om hvad tang kan gøre for vegetare og veganere.

Men nu til problemet, vi er ikke særlig integreret i vegetar og veganer netværk omkring de store danske byer, og ved derfor ikke hvor vi skal starte, er der workshop, messer eller konferencer jævnligt? hvis ja, hvilke? Måske også mindre forsamlinger?

Jeg håber at i vil deltage i tråden og være med til at gøre os klogere.
Tusind tak :-)

Theodor
Forum-indlæg: 79
Område: Vestjylland
Dato: 10/11 2017 19:25

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Tang-som-foedevare.aspx

Værd at læse .. ganske enkel .. jo
SimonWeber
Dato: 10/11 2017 20:08

Hej Theodor, jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår dit svar.

Vi er jo en etableret virksomhed der arbejder med tang, desuden indgår vi i et tæt samarbejde med fødevarestyrelsen og DTU, så hvad er det du mener med linket? :-)
Theodor
Dato: 10/11 2017 20:17 | Indlæg redigeret den: 10/11 2017 20:25

Hej Simon
Mit svar er ikke andet end det som linket indeholder --
Som nok er rimelig at folk får at forholde sig til -- som dine oplysninger ikke
indeholdte
God weekend :-)

SimonWeber
Dato: 10/11 2017 20:31

Det har du også ret i, det beklager jeg, jeg blev bare en smule forvirret.
God weekend til dig også! :D
Theodor
Dato: 10/11 2017 20:41

Lige over og godt så .. god vind ;-)
NatureBoy
Forum-indlæg: 55
Opskrifter: 4
Område: Andet
Dato: 11/11 2017 00:31

Hej Simon Weber.

Jeg har haft meget lyst til tang de sidste par uger siden jeg så nogle forskellige tang chips fra læsø.

Jeg tror jeg har brug for det i lidt større mængder og nok uden så meget salt eller sukker på. Jeg spiser tit chlorella algen og vil gerne supplere med vand-grønt....

Kan du fortælle mig lidt om nogle af de typer dansk tang der egner sig til spisning? og et andet spørgsmål? Kan jeg spise alle slags tang ved de danske kyster eller er der nogle typer der giftige,for meget cellulose eller andet? Sidste jeg var på stranden spiste jeg rød/sort tang med nogle små knopper der smagte ret meget af bønne-spagetti. Tror hvis jeg skyllet det og kogt eller dampet det i 2-3min havde jeg haft et godt pasta alternativ.

når det var bare jeg kom til at tænke på....

jeg ved ikke hvor du kan markedsføre tang men hvis høsten af tangen ikke skader vandmilijøet eller dyrene i vandet, det er sundt, vegansk, ikke for dyrt, og uden giftstoffer så er der gode muligheder for at sælge det. Jeg er interesseret.

Fortsat godt tang eventyr