Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Se ikke . Forks over knives

Sundhed

kennethjuul
Forum-indlæg: 9
Område: Sjælland
Dato: 24/12 2017 13:01

det er godt at blive vegetar/veganer . Men det skal ikke være på grund af den film ( forks over knives )
den giver et maget lyserødt billede af hvad der sker når man spiser plantekost.
de siger sådan set at vis du gør det er du sikker på at bliv gammel og at du ikke får
Kræft alzheimers Og andre sydomme .
det er jo logik at vis du spiser sundt er din chance
For at få sydomme minder en vis du spiser usundt men .
det er på ingen måde nogen sikkerhed for det .
og med hensyn til dyrevelfærd ,
Så viser de kun de mest extrem tilfælde
Af hvordan dyrene har det i industriens.

.PS jeg er vegetar men siger bare at den
Er for overdrevet med mangen ting
Og lover nogen ting som Den ikke kan holder
Reader25
Forum-indlæg: 14
Område: Ikke oplyst
Dato: 26/12 2017 20:10 | Indlæg redigeret den: 26/12 2017 20:11

Intet bliver lovet i denne dokumentar, det er ganske enkelt din egen opfattelse og konklusion af filmen.

"De siger sådan set at vis du gør det er du sikker på at bliv gammel og at du ikke får
Kræft alzheimers Og andre sydomme" :

Her er jeg ikke enig. Der fremkommer derimod påstande som, at du kan øge din chance for et længere liv, samt nedsætte risikoen for livstilsygdomme med en "Whole food plantbased diet" + motion. Dette er ikke så mærkeligt da det også er det årtiers forskning viser - nemlig at befolkningsgrupper med et plantebaseret spisemønster levere længere liv med færre sygdomme.

Derudover viser de hvordan kostmønstret har kunne få åreforkalkninger til at svinde ind i igen. Her bliver heller ej lovet noget, men blot videreformidlet forskning som viser at dette kan lade sig gøre: https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/188274?resultclick=1

Selvfølgelig er der scener der giver et meget lyserødt billede og hvad andet kan man forvente af en amerikansk fødevarer film. Personligt synes jeg dog selv, at filmen formår at komme med et realistisk og vigtigt budskab, som jeg vil vove at påstå, har inspireret mange til en sundere livstil - Men dette er jo smag og behag.

Kritikken du kommer med er enorm subjektiv. Måske du kunne komme med konkrete eksempler på, hvor og hvornår i filmen de direkte "lover" noget.

VH

Aros
Forum-indlæg: 795
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 27/12 2017 09:02 | Indlæg redigeret den: 27/12 2017 09:06

Forks over knives er fremragende :)

Noomi_93
Forum-indlæg: 1
Område: Århus
Dato: 22/1 2018 07:36

Det er en super fed dokumentar! :D
Ronnie D
Forum-indlæg: 11
Opskrifter: 5
Område: Ikke oplyst
Dato: 22/1 2018 13:07

Jeg kunne nu os godt lide fork over knives, har set den et par gange før efterhånden :p hehe.. måske du bare skulle fokusere på at det højst sandsynligt vil øge dit velvære imens du er her, også bare tag den viden du kunne bruge, og som harmoniserede med dig også droppe/give slip på resten, færdig bum :p hehe.. for ingen kan alligevel love eller garantier dig noget som helst her i livet, andet end at du kommer til at kradse af på et tidspunkt og højst sandsynligt af en sygdom af eller anden art, just saying :p hehe..