Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hjælp til kosttilskud?

Sundhed

Sider: << < 1 2
XVX VFL
Forum-indlæg: 6
Område: KBH
Dato: 6/2 2018 03:50

@Curator

Tak for at kalde mig klog.

Meget uklogt at spilde penge og tid på noget så tåbeligt som Bfucking12 tilskud. But hey - whatever rocks your boat.
Serenity
Forum-indlæg: 1643
Område: Nordjylland
Dato: 7/2 2018 03:32

b12 mangel er ikke sjovt. Det kan give nerveskader, så suppler med det eller lev med konsekvensen.
Zhcoop
Forum-indlæg: 607
Opskrifter: 9
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/2 2018 22:35

Man kan også drikke vand i naturen, fra en kilde, sø eller andre ubehandlet vand, der findes B12 .. og andre bakterier.
Eller man kan blive jorden på rødder og andre fødevare der gror i jorden, der kan man så også finde en masse andre bakterier, så ikke sikkert det er ok for ens mave, men hvis man har en hårdfør mave, så går det måske ...
Tænker også at hvis man lever ude i naturen, i en skov fx, så tænker jeg at man måske får nok B12, hvis man ruller rundt i jordbunden, eller en meget fugtig skov.. mose... måske mudderbad? i dunno... men vi optager ret meget igennem huden.
Serenity
Forum-indlæg: 1643
Område: Nordjylland
Dato: 11/2 2018 14:50

At leve uhygiejnisk er nok ikke løsningen. Vi har nok bakterier i blodet allerede.
Curator
Forum-indlæg: 610
Dato: 12/2 2018 16:14 | Indlæg redigeret den: 12/2 2018 17:03

@Reader25, der foregår mange ting dit indlæg til jeg har lyst til at adressere det hele, for eksempel bygger du meget argumentation på spekulative falske forudsætninger:

At unnatural "undersøgte" og "afslørede" dette er ganske enkelt ubrugeligt. En hvilken som helst anden youtuber kunne have undersøgt det samme men fundet det modsatte. Heller ikke så mærkeligt at hun ikke kan leve op til sine egne anbefalinger, da hendes kost består af mange forarbejdede fødevarer.

Du skriver her det ikke er mærkelig at hendes kost ikke lever op til egne mål, fordi hun bruger forarbejdede fødevarer.

Det her giver absolut ingen mening.

Hendes mål er en meget proteinrig kost hvor forarbejdet proteinpulver, nøddesmør samt soja i særdeleshed har sin berettigelse, mens den kost du advokerer trækker i helt forkert retning.

Mit hovedproblem er nok at du fik skræmt topic-starter væk fra Chrono-meter der kan bruges til at rette op på enkelte fejl og mangler i kosten (hvis de er der). Der er simpelthen ingen grund til at gå på diæt eller de større ideologiske kostomlægninger for at dække de basale næringsbehov. Der er også det at sige at en del forarbejdede fødevarer som netop nøddesmør optages markant bedre end hele nødder.

(jeg ville i øvrigt gerne kunne have sagt at vi er enige på nogle punkter men føler der er flere holdninger i dit indlæg jeg ikke kan få til at passe sammen)
Reader25
Forum-indlæg: 14
Område: Ikke oplyst
Dato: 12/2 2018 20:32

Der er simpelthen for meget flueknepperi i dine seneste indlæg, hvor du samtidig drager egne konklusioner ud fra mine indlæg.

Mit hovedproblem er nok at du fik skræmt topic-starter væk fra Chrono-meter der kan bruges til at rette op på enkelte fejl og mangler i kosten (hvis de er der). Der er simpelthen ingen grund til at gå på diæt eller de større ideologiske kostomlægninger for at dække de basale næringsbehov.

Hold nu op - ingen er blevet skræmt væk.
Igen - Jeg skriver ordret, at det kan være et fint værktøj til at give et overblik over ens kost. Hvad er det du er uenig i her? Herefter gør jeg blot opmærksom på at for NOGLE kan det blive en stressfaktor at tracke sin mad konstant, hvilket er EGEN erfaring. Jeg kan simpelthen ikke uddybe det yderligere.

Der er også det at sige at en del forarbejdede fødevarer som netop nøddesmør optages markant bedre end hele nødder.

Hvor kom den fra?
Når jeg skriver forarbejde fødevarer mener jeg fødevarer hvor fibre og næringsstoffer er kraftigt reduceret eller helt fjernet og man står tilbage med et slutprodukt uden næring. Nøddesmør uden tilsat olie og for meget salt hører IKKE under kraftigt forarbejdede fødevarer. De kan tværtimod bidrage med en masse gode ting til ens kost.

Der er simpelthen ingen grund til at gå på diæt eller de større ideologiske kostomlægninger for at dække de basale næringsbehov.

Igen drager du egen konklusion. Kalder du en kost bestående af frugt,grønt, fuldkorn (også fuldkornsbrød,pasta m.m.) bælgfrugter og nødder/frø en diæt? - Det er jeg hvertfald ikke enig i. Min pointe er blot at kosten ikke bør bestå af kraftigt forarbejde fødevarer (hvidt brød, donuts,slik cola m.m.), for så VIL det være svært at dække de basale næringsbehov. Dette håber jeg ikke du er uenig i.

Christiantarp
Forum-indlæg: 2
Dato: 13/6 2018 09:11

Jeg vil helt klart foreslå Fitline!

Jeg har selv lige været hos en alternativ læge, hvor man får lavet noget der hedder en vagatest. Jeg har været der før, da jeg følte mig stresset i eksamenperiode inden jeg afsluttede handelsskolen, hvor det havde super god effekt på mig. Da jeg så her i sidste uge igen havde en følelse af træthed, udbrændthed og stress over at skulle læse op til eksamen, besluttede jeg mig for at tage derhen igen. Jeg fik en tid i mandags (11.06) og kan allerede nu mærke hvilken forskel det har gjort for mig!

Jeg fik konstateret virussen streptokokker, hvilket gør at jeg kun får 50-70% ilt til hjernen, som gør at jeg ikke kan koncentrere mig og at jeg føler mig træt. Nu har jeg så fået nogle dråber samt noget pulver (Fitline - morgen/middag og aften - den om morgenen svarer til 1kg grøntsager) jeg blander op i et glas vand, og jeg kan allerede mærke hvordan mit energiniveau er blevet boostet helt vildt. Desuden nævte hun også at det i sær er vigtigt for mig at sove mellem 23-03, da jeg er i dette tidsrum min galdeblære restituerer og afskiller alle affladsstoffer.

Hvis I kunne tænke jer at prøve produkterne eller få en henvisning, så skriv gerne til mig på christian.tarp@gmail.com. Så skal jeg med glæde hjælpe jer - jeg er helt sikker på at mange går og døjer med virusser, som mindsker energiniveauet.

Mvh
Christian
Sider: << < 1 2