Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Smid skoene

Sundhed

SimonEmil
Forum-indlæg: 72
Område: KBH
Dato: 3/5 2018 07:06

Jeg har tidligere i år deltaget i en anden meget gammel tråd om emnet, men nu opretter jeg lige min egen helt friske 2018-tråd :P
Jeg begyndte at gå barfodet 1. februar i år, og når jeg siger barfodet, så mener jeg helt uden strømper og sko 99,9% af tiden. Også udenfor.
Da jeg fik idéen første gang, gik der ikke længe før jeg havde søgt på nettet, og havde fundet en hjemmeside som repræsenterede et helt online samfund af folk i bare fødder (barefootere). Hjemmesiden er international, og medlemmerne er spredt ud over hele kloden, men der er ikke rigtig noget dansk forum hvor barefootere kan møde hinanden, eller komme med råd. Der er en enkelt dansk webshop som blandt andet anbefaler barefooting, men deres blog er meget præget af at sælge de produkter som de primært lever af.

Nu har jeg efterhånden 3 måneders erfaring i at gå barfodet, og ved noget om opstartsudfordringer, snowfooting (gå barfodet i sne) samt en lille smule om earthing (det at være direkte i kontakt med jorden).
Lige nu er det den perfekte tid på året til at komme i gang som barefooter, for vi er kommet af med nattefrosten, som godt kan være lidt stram for begyndere, og vi har en lang sommer foran os, som kan bruges til at blive rigtig øvet, inden man i efteråret kan overveje om man er helårs eller 3-sæsoners barefooter :)

Jeg vil derfor høre, om der er nogle der sidder derude som har fået lyst til at prøve at smide skoene og komme mere i kontakt med naturen og i øvrigt få sundere fødder (og resten af kroppen)?
Hvis du har fået lyst, vil jeg nemlig gerne tilbyde mig selv gratis til at svare på alle tænkelige spørgsmål, og hvis du bor i København, kan vi også arrangere en prøvetur (det kan være lidt grænseoverskridende at gøre alene de første gange), hvor vi går en tur sammen barfodet.

Det jeg selv får ud af det, er at jeg får noget indblik i interessen for emnet og om interessen er stor nok, til at begynde at arbejde på en dansk forening af en art.

Jeg håber at høre fra nogle af jer :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 607
Opskrifter: 9
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/5 2018 22:36

I'm all in :]
SimonEmil
Forum-indlæg: 72
Dato: 6/5 2018 14:59

Sådan Zhcoop :D
Er du kommet rigtigt i gang eller hvad? :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 607
Opskrifter: 9
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/5 2018 08:12

Jeg går lidt på bare tæer udenfor hist og her, primært når der er græs :]
Laver Qi Gong på græs med bare tæer, det er bare det bedste ^^