Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hamp

Sundhed

Kristinee
Forum-indlæg: 1
Område: KBH
Dato: 5/1 2020 11:46

Hei, hva er det i Hamp som er sunt? noen forslag?

aquamarin
Forum-indlæg: 11
Område: Sjælland
Dato: 5/1 2020 14:18

Hej
Om sundhedsmæssige egenskaber findes følgende oplysninger på Nettet:

Hele hampefrø indeholder mange vitaminer og mineraler. Desuden er de er rige på protein af høj kvalitet, og i modsætning til sojabønner er hampefrø meget lette at fordøje. Hampefrø er de eneste spiselige frø med gamma linolsyre (GLA). Proteinet i hampefrø er komplet, det indeholder alle 10 essentielle aminosyrer, hvilket gør det bedre end andre plantebaserede proteinkilder. Det er også rigt på både plante omega-6 og omega-3, som er i et optimalt forhold af (3:1). Fordi vores hele hampefrø er rå og ubehandlede bevarer de deres høje værdi af næringsstoffer.

Håber du kan bruge det :)
Kappa
Forum-indlæg: 303
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/1 2020 13:42

Hej Kristinee :)

Hvis du ofte bruger, eller vil bruge, hamp frø over en længere periode, så vil jeg anbefale, at du køber i større kvantiteter, da det er meget billigere. Jeg købte selv flere kilogram fra Realfoods, jeg føler mig dog overbevist om, at det også findes på amazon.de

Hvis du dog blot søger næringsstoffer, så er hampfrø olie en virkelig god kilde: "Hemp protein contains all 20 known amino acids including the 9 essential amino acids (EAAs) our bodies cannot produce." (https://www.hempbasics.com/shop/hemp-seed-nutrition) "The daily recommended allowance of hemp seed oil is 14-28 ml (1 to 2 tablespoons)." (https://www.hempbasics.com/shop/hemp-seed-nutrition)
Ledet
Område: Midtjylland
Dato: 11/1 2020 10:21

Hej Kristinee !

I TCM ( Trad.Chinese Medicine ) har det været brugt i tusinder af år. Frøet har en gavnlig indvirkning på mave, milt og tyktam, og de tilhørende meridianer og Chi ( energi ) i disses system. Det har en lang række af gunstige effekter på mangfoldige funktioner i både krop og sind, eksempelvis på opbygning af blod, blodtrykket, kolesterol-balancen, på menstruationsproblemer, fødselsproblemer, hjerneblødninger, hukommelses problemer, indlæringsproblemer, etc. Listen er umådeligt lang.

Hvis der er noget specifikt, du er interesseret i desangående, så blot skrig højt :D
Ledet
Område: Midtjylland
Dato: 11/1 2020 10:47

Glemte jeg at nævne nyre og lever - jeg har nok spist for få hampefrø, hæ, hæ . . Men effekten på nyre og lever er absolut værd at nævne ! Det strækker sig faktisk så vidt, at nyre- og lever-skader kan genopbygges af hampefrø.