Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gary Yourofsky om covid 19

Sundhed

Aros
Forum-indlæg: 864
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 14/4 2020 09:28

Serenity
Forum-indlæg: 1690
Område: Nordjylland
Dato: 18/4 2020 16:25

Karma is a bitch. Trist at den virus også rammer veganere. Den kunne ligæderne godt beholde for dem selv, når det er dem som er årsag til at det eksisterer. Hvis det da altså kommer fra det marked og ikke det der biolab i Wuhan.
JensCH
Forum-indlæg: 26
Område: Odense
Dato: 20/4 2020 10:03

I en eller anden grad vil kødædere dog være mere udsatte mht. corona.

Kød udgør en stor overdosis af protein, som sætter sig i den membran, der er på ydersiden af pulsårer, hvilket gør den mindre gennemtrængelig for alt det, som skal passere gennem den; næringsstoffer, affaldstoffer, og ilt.

Da corona især påvirker lungerne, så man får mindre ilt, er man i højere grad i fare for at dø af indre kvælning, dvs. hvor for lidt ilt når ud til cellerne.

Det er specielt nerveceller, som dør først, når der ikke kommer ilt nok, hvilket man kan se af de langvarige skader nogle får: mistet smagssans, lugtesans, følesans.
Lidt af hjernen dør muligvis også, men den kan pga. det enorme antal celler bedre "omdirigere" signaler udenom døde områder, end nervefibre andre steder i kroppen kan.

Endvidere;
En kødspiser _og_ ryger, med dårlige lunger, som får corona, tjah..
Jeg vil nøjes med at kalde det "dobbeltkonfekt".
Hengiven
Forum-indlæg: 3
Område: Sjælland
Dato: 20/4 2020 10:13

"Dobbeltkonfekt" :D <3
Aros
Dato: 26/4 2020 18:46

Hej serenity. Ja vi kan ihvertfald godt regne med at vi uanset hvad ikke får sandheden af den kinesiske regering

Aros
Dato: 29/4 2020 19:58 | Indlæg redigeret den: 29/4 2020 19:59

Hej JensCH, i forhold til det du skriver, vil du måske finde denne video interessant

JensCH
Dato: 2/5 2020 08:55

Hej Aros, det er så tilfældigvis en af de meget få videoer, der har svært ved at holde min opmærksomhed fanget. Lydkvaliteten er helt sikkert en del af grunden.
Jeg kan måske se et minut eller halvandet af den, hvorefter jeg simpelthen er begyndt at lave noget andet.
Kan du give et kort resumé af den?
Aros
Dato: 3/5 2020 11:28

Fandt en anden video hvor emnet er det samme. Lyden er bedre her

☺️
JensCH
Dato: 7/5 2020 17:11

Takker, jeg havde godt på fornemmelsen, at man var bedre stillet i forhold til sygdomme og infektioner, når man lever og især spiser sundt, men vidste ikke der var forskning på området.
Rart at vide.
Aros
Dato: 11/5 2020 20:02

Et lille humoristisk bidrag