Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Spis efter din blodtype?

 

Sundhed

PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/2 2008 22:42 | Indlæg redigeret den: 20/2 2008 22:44

Jeg sad lige og søgte på noget med vitaminer i kost etc...

Da jeg faldt over et link med "Spis efter din blodtype!"

Ifølge min blodtype, er jeg en jæger, der skal spise kød????

Blodtype-teoriens inddelinger

Teorien inddeler mennesker i:

Blodtype O, jægeren, som har gavn af at spise kød, at undgå hvede, de fleste kornsorter og mælkeprodukter samt at dyrke krævende motion. Forkert kost kan øge risikoen for mavesår og betændelsessygdomme som fx ledegigt.

Blodtype A, agerbrugeren, som har gavn af at spise vegetarisk, undgå natskyggegrøntsager og mælkeprodukter samt dyrke blid motion og meditere. Forkert kost kan medføre øget risiko for hjerte-kar-sygdomme og kræft.

Blodtype B, nomaden, som har gavn af at spise en varieret kost med både kød, grøntsager og mælkeprodukter samt at dyrke moderat motion. Forkert kost kan betyde øget risiko for langsomt voksende virussygdomme som kan angribe nervesystemet.

Blodtype AB, det mere sjældne, moderne menneske, som har en stor del af blodtype A og Bs svage og stærke sider, en sart mave-tarmkanal og det mest tolerante immunsystem af alle samt har godt af afspænding.
'

Synes min type har glemt at beskrive hvad der kan ske der er langt værre ved at spise en masse kød, set i det lys er mavesår og betændelsestilstand "mildt"!

Tror I der kan være noget om snakken eller er det bullshit? Måske kan man lave en vegatarisk udgave, hvor jeg måske har brug for mere feks protein og andre ting kød indeholder end andre?
Kilroy
Forum-indlæg: 2999
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/2 2008 06:27

Anser det for sat være noget selvbestaltet vås, som (igen - igen) mest er designet til at lokke penge ud af folk, lige som Atkins` lavkulhydratkost (han døde forresten af et hjertetilfælde & voldsomt overvægtig, men sikkert pengemæssigt rig :() og mange andre "mirakelkure"......
Jeg er lige som dig, Polly; type O, men passer egentlig kun som type A. Sludder og vrøvl ;).
lullu
Forum-indlæg: 1010
Område: KBH
Dato: 21/2 2008 08:38

Jeg fandt det her, som er skrevet af en læge: http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Lytter_med_slidgigt_i_alle_led.asp

Han har før skrevet nogle meget fornuftige ting om andre emner, så jeg går ud fra at det her også er godt nok.
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 21/2 2008 16:00

Det er fis og ballade, intet mindre. Gider slet ikke forholde mig til sådan en omgang pis. Skulle folk så i middelalderen, kunne gennemskue deres blodtype og leve sådan. Eller var deres naturlige instinkter bedre end idag, så de vidste hvad de skulle spise?

Fis og ballade, akkurat som julemanden.