Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvor findes B12 vitamin egentlig henne?

Sundhed

Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 22/11 2009 22:34

Elsker virkelig B12 vitamin snakken! :)

Nidhug, jeg vil lige pointere at vegetarer ikke nødvendigvis er i risikogruppen for perniciøs anæmi, da de konsumerer mælk og/eller æg. Ifølge NNR 2004, er det også kun veganere der er i risikogruppen.

Pr. 100 g.
Hønseæg: 2 mikrogram
Skummetmælk: 0,5 mikrogram

Nidhug
Forum-indlæg: 51
Område: KBH
Dato: 22/11 2009 23:31

Til Moonie:
Nidhug, jeg vil lige pointere at vegetarer ikke nødvendigvis er i risikogruppen for perniciøs anæmi, da de konsumerer mælk og/eller æg. Ifølge NNR 2004, er det også kun veganere der er i risikogruppen.

Du har naturligvis ret i at vegetarer ikke nødvendigvis er i risikogruppen, og det burde jeg have gjort mere klart. Mea culpa.

Grunden til at jeg har valgt at inkluderer disse er at det jo er meget variabelt hvor meget folk spiser af mælk og æg, samt at jeg mener at huske adskillige artikler som indikerede at det var tilfældet (jeg kan sagtens have husket forkert). Personligt hører jeg dog nok til i risikogruppen, da jeg aldrig har spist mange æg eller drukket megen mælk, og ikke ser nogen grund til at ændre på det da mit ultimative mål alligevel er veganisme. Så jeg er på pillen. ;)
Windamor
Forum-indlæg: 696
Dato: 23/11 2009 21:21

Man kan da også bare selv måle indholdet af B12 i sin mad :D :

http://www.fooddiagnostics.dk/Produkter.aspx?Produkt=P1002

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.made-in-china.com/image/2f0j00evEQMzuRVVqrM/Elisa-Microplate-Reader-RT-2100C-.jpg&imgrefurl=http://piowayinfo.en.made-in-china.com/product/qenmMpRAIIWr/China-Elisa-Microplate-Reader-RT-2100C-.html&usg=__Q4Z8VCWeVK72KRyjwoGPidq0Yww=&h=308&w=400&sz=34&hl=da&start=15&um=1&tbnid=-_6tBGIkiNS9CM:&tbnh=95&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DELISA%2Breader%26hl%3Dda%26lr%3Dlang_da%26rlz%3D1W1RNWM_en%26sa%3DN%26um%3D1

Har ikke tjekket priserne, men regner med, at det koster.
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 23/11 2009 22:04

http://1.bp.blogspot.com/_BfahAgV9-ZY/Srpjl7-FdxI/AAAAAAAAESU/F1p1eQIssac/s400/vegan-food-pyramid.jpg
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 24/11 2009 02:25

Dette er nok den mest informative B12-tråd, jeg nogensinde har læst.

Jeg har et spørgsmål:
Jeg har læst at der findes såvel passive som aktive former for B12, og at de "aktive" skulle være de bedste.
De 4 varianter jeg umiddelbart kunne finde frem til er: "Methylcobalamin", "Cyanocobalamin", "Adenosylcobalamin" og "Hydroxocobalamin".
Er der nogen, der kan afklare dette mysterie? Er der nogen forskel? Hvilke er aktive og hvilke er passive? (Nidhug?)

Denne artikel sammenligner to varianter: http://www.dadamo.com/B2blogs/blogs/index.php/2004/02/07/cyanocobalamin-versus-methylcobalamin?blog=27 (fra 2004)
...og siger at "Methylcobalamin" er en bedre kilde til B12 end "Cyanocobalamin", og der står også at "Cyanocobalamin" er den oftest forekommende i kosttilskud.

Af tilskud indeholder "Veg 1" af Vegan Society "Cyanocobalamin", mens "Vitomegamen" fra Future Biotics indeholder "Methylcobalamin"-varianten.
Er der nogen, der kan tjekke, hvad Folkepillen, Omnimin og de andre tilskud, i nu tager, indeholder?
KongGulerod
Forum-indlæg: 678
Opskrifter: 7
Dato: 24/11 2009 14:50 | Indlæg redigeret den: 26/11 2009 10:55

Nidhug jeg vinder næppe nogen argumentation, og indrømmer at jeg er blevet taget med bukserne ned i forhold til min viden om B12, der er næsten lig nul, og ønsker helt ærligt heller ikke bruge så meget krudt til at undersøge, hvis der er andre som ved noget.
Dog mener stadig at jeg har det tusind gange bedre end da jeg spiste kød. og det er ultimativt det eneste som jeg forholder mig til.

Jeg er stadig ikke blevet klog på B12 problematikken, da jeg syntes det er noget af et dialemma.
Du skriver:
1. At vitamin B12 er livsnødvendig, hvis du ønsker at bevare et godt helbred.
2. At der kun er få kilder der beviseligt kan dække behovet pålideligt, og den eneste ikke-animalske kilde er tilskud lavet på bakterier.
3. At der intet evidens er for at din bakterieflora kan dække behovet for vitamin b12. Snarere lige det modsatte, da vegetarer og veganere alle er i risikogruppen for vitamin B12 mangel. Dette gælder også raw food veganere

men hvordan kan det være det når der render sådan en fyr rundt?

Jeg kan kun finde disse forklaringer:
Enten lyver han!
Der forskel på folk!
Det er livsfarligt at være veganer og mangelsygdomme kommer først efter laaang tid!

Måske lyver han og alle andre veganere over for dem selv eller andre...hmmm hvem ved?? Der eksistere så vidt jeg ved heller ikke nogle veganske kulture som har overlevet tidens tand, imodsætning til vegetar brahminer kasten i Indien som køre på det 5000 år uden B12 pille, spørgsmålet er så om det er fordi mælkeprodukter var sunde nok før vores moderne tid.

En anden kan være at der er forskel på folk, hvilket gør det så meget mere umuligt at korrigere med teorier udefra uden at tage hensyn til den iboende bevidstheden i kroppen.
Og derfor giver det mening at være i kontakt med sig selv, så man kan navigere indefra og mærke hvad man har brug for. Ellers ville det ikke give mening at kroppen fra naturens side er udstyret med sådan en perfekt intelligens, det ville godt nok være et stort arbejde at styre alle kroppens kemiske processer manuelt og i perfekt timing.

Måske er det livsfarligt at være veganer men hvad så med disse studier som feks. the china study der påviser at animalske produkter leder til kræft, så hvad vil man helst have blodmangel eller kræft??

Forstår du forvirringen??

ok videre
4. At en række faktorer ud over vegansk/vegetarisk diæt øger risikoen for vitamin B12 mangel, via et reduceret optag: Alder, alkohol indtag, sygdom, osv.

Super info tak for det!

5. At andre dyr har kilder til vitamin B12 ud over de førnævnte: For eksempel deres tarmflora, afføring, intracellulære symbionter, med mere.

Skal jeg opfatte det som om din forklaring på sund livsstil hvis man var veganer, før pillen blev opfundet, ville være gennem en go stang bæ i ny og næ!

6. At Robert O. Young efter alt at dømme er en ukvalificeret kvaksalver, og hverken er højt respekteret, læge, eller har bidraget med nogen forskning publiceret i relevante journaler.

Om han er respekteret komme vel an på hvem man spørger, hvis man har haft kræft eller fedme og er blevet helbredt af hans diet har man givet vis høj respekt for manden. Og dømme ham som kvaksalver vil være rimeligt ukvalificeret holdning, hvis han bare her helbredt EN som direkte resultat af hans diet. Problemet er at påvise direkte årsag effekt, men betyder ikke at der ikke eksistere direkte sammenhæng, som er uden for etableret viden.

7. At anekdoter og påståede mirakuløse helbredelser ikke er brugbar evidens, og da slet ikke en erstatning for videnskabelig undersøgelser (jf. Gonzalez).

Giver dig helt ret, modsat er det stof til eftertanke, og den eneste videnskabelig rigtige ting ville være at afprøve, selv om det ikke stemmer overens med nuværende opfattelsesrammer, før man kan konkludere om det er brugbart eller ej.

Tilbage til dit spørgsmål:
jeg er begyndt at tager en B pille for nygligt pgr. jeg ville teste effekten, men jeg dropper den igen da jeg ikke oplever nogen forskel, og grundlæggende er imod kunstige syntetiske præparater.

Det jeg syntes er TOP relevant er hvordan folk har det, og OM det stemmer overens i samligning med oplevelse og teori i forhold til moderne medicin/videnskab, fordi jeg ikke helt stoler på moderne videnskab/medicin som altafgørende autoritet fordi den kommer med løsninger som kemo, kemikalier, plastik hjerte, osv osv. og virker generelt som en forrykt retning af tankegang, at prøve at overgå kroppens helheds intelligens med isolerede påvirkninger, som ultimativt leder os til at blive cyborgs. måske søger de i en retning hvor man ikke tager så meget højde for at give kroppen/psyken de rette betingelser for at helbrede sig selv, men derimod at "fikse" med kunstige syntetiske løsninger, piller og piller for bivirkningerne, helt ærligt der er da noget galt!! Og hvem kommer det til gode?? ud over at der selvfølgelig er nogle brugbare ting, specielt akutte problemstillinger som "tåler" bivirkninger.

Derfor spørge jeg dig som spiser kød og tager piller, hvordan din tilstand er, er din viden om biokemiske proccesser omsat til brugbar praksis?? eller er bygger det hele bare på moderne teori. Har det gjort noget for dig??
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 24/11 2009 15:14

Det er jo ikke altid man kan mærke, om der er noget galt inden i, f.eks er det ikke alle der mærker at de har b12 mangel. Jeg kunne heller ikke mærke at min kolesteroltal var for højt, og fik faktisk bare målt det lidt for sjov i forbindelse med en sundhedskampagne.
KongGulerod
Dato: 24/11 2009 18:59 | Indlæg redigeret den: 24/11 2009 19:10

kuk kuk nidhug :)
Nidhug
Dato: 25/11 2009 17:15

Dejligt at høre videnskaben ikke har udforsket nok til at konkludere umuligheden, præcis min pointe!

Jævnfør mit tidligere indlæg. ;)

Hvordan kan du med ord bevise at der ikke findes enkelte mennesker som er i stand til at leve på luft alene??

Hvordan kan du med ord bevise at der ikke lever en drage i min garage? Om hvorvidt kan kan udelukke noget \"med ord\" er ikke en brugbar standard for ny viden. Det eneste vi kan udelukke rent a priori er selvmodsigende udsagn, med alt andet kan vi vurderer det i lyset at hvad vi allerede ved. Og jeg behøver næppe at pointerer hvor usandsynligt en sådanne påstand er givet vores baggrundsviden.

Sund skepsis er vel godt nok, modsat får man aldrig NY viden hvis man ikke modstrider den etablerede, så får man kun en overbygning på den gamle.

For det første så er alt ny viden en overbygning på anden viden, uafhængigt af om den nye viden strider mod anden viden eller ej. Dette burde være klart i tilfælde af moderne videnskab, da der er tale om en kumulativ process. Jeg siger heller ikke at det er umuligt at ny viden kan omstøde gammel viden, da dette er en elementær del af videnskab. Men det burde være åbenlyst at den mængede evidens der kræves for at godtage en ny påstand er proportional med hvor meget tidligere veletableret viden denne strider imod.

Giver Dig ret i at man må sortere og ikke alle er Genier,Jeg ønsker ikke at bevise noget for det kan jeg jo ikke, jeg ønsker blot at man prøver tingene af før, man kan have en komplet/gyldig holdning til det.

Så er vi som sådan enige. Jeg sætter bare en anden standard for hvad det betyder at \"prøve tingene af\", en standard der har vist sin værdi i at kunne afgøre om tingene faktisk er i stand til at fungerer som påstået.

Igen sund skepsis er vel altid et godt filter, dog mener jeg ikke at videnskabelige data er afgørende for folks velbefindende, selvom man selvfølgelig kan måle på diverse stoffer stresshormoner osv.

Problemet er bare at det er et faktum at mange folk vil rapporterer at de får det bedre, lige meget hvilken behandling de modtager, og lige meget om denne faktisk har en effekt. Som jeg pointerede, så er der et stærkt bias mod positive resultater, og derfor er kontrollerede undersøgelser absolut nødvendige. Du refererer jo selv til det såkaldte \"China Study\" der er et eksempel på dette.

Jeg mener at mennesker er det bedste bevis, og der er tonsvis af mennesker som stiller sig frem og sværger at hans diet har fået dem fra uhelbredelige sygdomme til sundhed. Det syntes jeg ikke man skal neglicere.

Du tager fejl, længere er den ikke. Jeg beklager, men det er en dyrekøbte lektie som lægevidenskabe har måtte gøre sig. Sådanne påstande kan motiverer en videnskabelig undersøgelse af Young\'s metoder, men det kan på ingen måde bruges til at vurderer om disse er effektive. Gonzalez er et specielt grelt eksempel, men lægevidenskaben historie er overstrøget med forkastede behandlingsformer, der viste sig ikke at have nogen effekt (eller som var direkte skadelige!) på trods af at mange sværgede at disse gjorde en stor forskel.

Og jeg tror også godt du ved hvor meget man skal dokumenter for at blive respekteret, det tager årevis.

Vi taler ikke om at blive respekteret her, vi taler om at dokumenterer at hans diæt faktisk producerer de resultater han påstår den gør, og her er anekdoter ikke brugbare. Det er så vidt jeg kan se ikke noget han overhovet har forsøgt sig at gøre.

i forhold til Nicholas Gonzalez så er det jo en anden diet og han har måske ikke fanget de essentielle faktorer som giver den afgørende forskel.

Eller også er de lige ubrugelige. Det er ikke noget vi kan afgøre ved at sammenligne anekdoter.

JA!!!! jeg har ingen respekt for en læge med speciale i kræft og kemo, sådan en læge ved alt om sygdomme som han ikke kan helbrede, og kun kan give neandertaler nødløsninger på , og han ved intet om sundhed, jeg har respekt for sundhed.

Personligt har jeg langt større respekt for en mand der forstår disse sygdommene, og som i mange tilfælde kan helbrede dem, til forskel fra en mand der hverken forstår sygdommene eller kan helbrede dem. Der har været en støt udvikling i evnen til at behandle mange forskellige former for kræft inden for de sidste årtier, som denne oversigt over overlevelsesrate blandt diagnoserede i England/Wales bevidner:

Og en læge skulle ikke vide noget om sundhed?

Men lad os kigge på en af Young\'s succeshistorier: Kim Tinkham, en kvinde der påstår at Young\'s diæt kurerede hendes brystkræft[1], hvor jeg vil tillade mig at pointerer dybt problematiske aspekter ved denne historie. For nu at citerer indledningen:
In a search for alternative treatment for stage three breast cancer, Kim Tinkham chose to let her body and soul do the work

She can still feel the tumor just underneath the surface of her skin, where it will probably remain for a while.

But she knows it\'s harmless. Now, it\'s simply her badge of honor - the reminder that she, Kim Tinkham, defeated cancer without any surgery, invasive procedures, radiation or chemotherapy.

\"It\'s not killing me. I could have this for the next 15 years,\" Tinkham said. \"I\'m cancer free by all medical terms.\"

A recent blood test proved that the stage three breast cancer diagnosed in February is absent from her body. But she really didn\'t need a blood test to tell her that. Just hours after she had her blood taken for the test, and days before she knew the results, she was confident that her new lifestyle had allowed her body to fight the cancer.

Det første man bemærker er at Tinkham ikke er helbredt! Hun har stadig en tumor i brystet, på trods af hendes udsagn om at hun er \"cancer free by all medical terms\". Man kan også undre sig over hvordan en blodprøve skulle kunne vise det modsatte, når man tager i betragtning at tumoren stadig er der, samt at en sådanne diagnotisk test faktisk ikke eksister.

Det lader til at Young har gang i såkaldt \"Live/Dried Blood Analysis\" (jf. hans biografi[2]), der ved visuel inspektion af blodlegemer skulle kunne diagnoserer sygdomme, og jeg gætter på at det er via en sådanne undersøgelse at Tinkham er blevet erklæret sygdomsfri. Hvis det er tilfældet at Young har stillet diagnoser på baggrund af en sådanne test, så er det i øvrigt det samme som der tidligere resulterede i at han blev anholdt for at lege læge uden et licens.

Det skal også bemærkes at denne metode ikke er ret uplausibelt, og de eneste undersøgeler af metoden konkluderer at den er upålidelig. Følgene er henholdsvis taget fra en artikkel i journalen \"Alternative Therapies in Health and Medicine\"[3] fra 2006 og en artikkel i journalen \"Forsch Komplementarmed Klass Naturheilkd\"[4] fra 2005:
This pilot study indicates that Enderlein darkfield analysis is very difficult to standardize and that the reliability of the diagnostic test is low.

Dark field micoroscopy does not seem to reliably detect the presence of cancer. Clinical use of the method can therefore not be recommended until future studies are conducted.

Så selv hvis vi ignorerede det faktum at vi ved at kvinden stadig har en tumor, så var der liden grund til at stole på at hun faktisk var blevet kureret.

At det overhovedet påstås at Tinkham var kureret, når tumoren stadig er der, og så vidt jeg kan se er det et resultat af Young\'s idéer. I Young\'s verden er alle sygdomme et resultat af acidiosis (forsyrning), om der er tale om infektioner, diabetes, overvægt, kræft eller andet, og hans kur kan naturligvis kurerer dette[5]:
[There] is only one sickness, one disease and one treatment. The one sickness and the one disease is the over-acidification of the blood and then tissues due to an inverted way of living, eating and thinking. The one treatment is to maintain and/or restore the alkaline design of the body with alkaline food, water and exercise.

Kombinder dette med Young\'s idiosynkratisk definition på kræft, der ifølge ham er en \"liquid acidic toxin from diet and/or metabolism\"[6], samt hans ubrugelig bloodprøver, og så har vi vist en forklaring på hvordan Tinkham kunne være blevet erklæret rask ... Denne \"succeshistorie\" er efter min opfattelse derfor ikke et særligt overbevisende argument for at hans kur skulle have noget hold i virkeligheden.

Det skal også bemærkes at hvis Tinkham\'s blod pH vitterligt var på \"5 point something\", så havde hun været død for lang tid siden ...

Ja jeg har lavet en fejl, da jeg intet aner om biologi. Men jeg tænker selv og oplever det vildeste boost af grønne klorofyl juice, og mangler INTET hos doktoren, heller ikke B12 eller D vitamin, plus jeg er en flot fyr . hoho

Det kan næppe overraske at du ikke lider af vitaminmangel, hvis du spiser en varieret vegetarisk kost. Ud over vitamin D, som du kan få via sollys, så er det eneste vitamin der er problematisk jo vitamin B12. Og med hensyn til vitamin B12 er det jo tilfældet at kroppen opbygger et lager af disse, hvorfor det er mennesker der har været uden en pålidelig kilde i længere tid der oplever mangelsygdom.

Man kan undre sig over hvorfor vores kroppe er så gode til at konserverer dette vitamin, hvis vi det meste af vores historie selv har kunnet producerer det: Vitamin B12 er det eneste vandopløselige vitaminer som kroppen kan lagre. Sammenlign med Vitamin C som vi ikke kan lagre, hvilket har det resultat at man let kan få skørbug, og vi har endda tidligere haft evnen til selv at producerer dette vitamin. Vores kroppes konversation af vitamin B12 stemmer snarere over ens med faktum at vi aldrig har været i stand til at producerer dette.

Ej heller kan det overraske at du får et boost af en næringsrig drik, men det beviser jo hverken at Young skulle have ret med hensyn til hans postulat omkring forsyrning som roden til alt ondt, eller at din tarmflora skulle kunne producerer alle de vitaminer du har brug for.

Du skriver, i et andet indlæg, at du har droppet pillen igen da du ikke mærkede nogen forskel, men det ville da heller ikke være tilfældet med mindre dine reserver allerede var katastrofalt lave, specielt hvis din kost har et højt indehold af folatsyre. Så jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at blive ved med at tage dem.

Fundere lidt over om klorofyl har noget med d vitamin at gøre, da jeg læste noget om en sammenhængen mellem planters optagelse af sollys, i forhold til klorofyl.... det ved du sikkert mere om.

De to har så vidt jeg ved ikke noget med hinanden at gøre, selvfølgeligt bortset fra at sollys er involveret i begge tilfælde.

Referencer:
[1] http://articlesofhealth.blogspot.com/2008/01/in-search-for-alternative-treatment-for.html
[2] http://www.stopdoingcancer.com/dr-robert-young-p.htm
[3] Teut M, Lüdtke R and Warning A, \"Reliability of Enderlein\'s darkfield analysis of live blood, Altern Ther Health Med. 2006 Jul-Aug;12(4):36-41.
[4] El-Safadi S, Tinneberg HR, von Georgi R, Münstedt K and Brück F, \"[Does dark field microscopy according to Enderlein allow for cancer diagnosis? A prospective study]\", Forsch Komplementarmed Klass Naturheilkd. 2005 Jun;12(3):148-51. Epub 2005 Jun 23.
[5] http://articlesofhealth.blogspot.com/2009/11/congress-passed-worthless-so-called.html
[6] http://articlesofhealth.blogspot.com/2009/01/current-medical-treatments-for-cancer.html
Nidhug
Dato: 25/11 2009 17:57

PS.
Du må væbne dig med lidt tålmodighed. Jeg har andre prioriteter end at svare på dine indlæg, så det er ikke altid muligt at give et hurtigt svar, og desuden så tager de jo tid at skrive et fyldestgørende indlæg.
Moonie
Dato: 25/11 2009 20:30

At jeg fatter du gider Nidhug :) Respekten er din, for at du gider gå så meget i dybden med det hele - selvom du egentlig har sagt det før - op til flere gange.

Måske er du ny i denne virtuelle fora verden, eller også bare en ildsjæl :)

Jeg vil dog lige berette en gammel klassiker, der gør, at jeg ikke altid gider gå fuldblods ind i en debat.

KongGulerod
Dato: 25/11 2009 20:44 | Indlæg redigeret den: 25/11 2009 20:48

Ha ha moonie, det ligner til forveksling dit gamle skole billed! Det handler ikke om at få respekt eller hån fra fårene på side linien, men en temmelig vigtig diskussion om hvad vi er skabt til at spise, og om vi kan komme galt afsted uden rette viden.
Syntes iøvrigt at det er repektløst at udstille mindre heldige på den måde......
KongGulerod
Dato: 25/11 2009 20:46

Nidhug mener på at denne video er humbuk??

Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/11 2009 20:46

Nej det er Blackiii til berlin marthon!
Nidhug
Dato: 25/11 2009 21:42 | Indlæg redigeret den: 25/11 2009 21:47

Til kongGulerodpåozonvand
Nidhug mener på at denne video er humbuk??

Der er tale om en video med så lav opløsning at det er umuligt at se detaljer, kombineret med fantasifulde (for at sige det mildt!) kommentarer fra Young\'s side. Humbug? Indtil Young har givet beviser for at hans idiosynkratiske teorier om mikro/human-biologi har noget hold i virkeligheden, så er der ingen grund til at tro andet.

Og med hensyn til diagnosticering af kræft, som var konteksten for at bringe dette på banen, så er denne metode som førnævnt allerede blevet undersøgt, med det resultat at forskerne måtte advarer imod at brugen testen (jf. [4] i sidste indlæg). For at uddybe, så blev 110 forsøgspersoner undersøgt af en person med flere års træning i feltet. Ud af de 110 var der 12 der faktisk havde kræft. I alt blev 38 personer diagnoseret til at have kræft via blodanalysen, svarende til ca. 35% af alle forsøgspersoner, og ud af disse 38 var der kun 3 der faktisk havde kræft, altså 25% af de 12. Dette svarer simpelthen til at den udøvende person bare gættede ...

Til Moonie:

;)
KongGulerod
Dato: 25/11 2009 22:09 | Indlæg redigeret den: 25/11 2009 22:10

Nidhug har du læst mit sidste indlæg på side 2:)

hmm.. Syntes opløsningen er helt fin
Nidhug
Dato: 25/11 2009 22:59

Til kongGulerodpåozonvand:
Nidhug har du læst mit sidste indlæg på side 2:D

Jep. Svar følger.

hmm.. Syntes opløsningen er helt fin

Det gør du sikkert ... det gør jeg ikke. Det er i øvrigt lettere irrelevant, da det er relativt let at finde videoer i højere opløsning, men det gør nu ikke Young's påstande mere plausible. Det ville bare gøre det lettere at afgøre hvad han talte om.
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 26/11 2009 11:12

Lidtom faste/absorbtion

Marianne
Forum-indlæg: 404
Opskrifter: 3
Dato: 26/11 2009 14:27

Havde helt opgivet at læse endnu en tråd om b12 - men hold da op, den har udviklet sig.
Tusind tak fordi I gider allesammen. Især dyb respekt for alle de gode oplysninger fra Nidhug. Meget tjekket.

Tager lige en pille til.
Moonie
Dato: 26/11 2009 19:42

Konggulerodssauce, nu var den ikke henvendt specifikt til en bestemt - men mere generelt :)

Dog skal jeg ikke være den sidste til at sige, at jeg synes, på trods den store mængde viden du nu har fået forelagt!? At det stadig kan undre mig, at du endnu ikke har et realistisk billede på hvordan basalernæringsfysiologi hænger sammen! Man skulle næsten tro, at du var en reinkarnation af "WannabeAngel" (En tidligere bruger herinde, som havde lidt af den samme opfattelse som dig, videnskabsteoretisk, såvel som ernæringsfysiologisk).

Nu skal dette ikke blive mudderkastning - du har trods alt en god måde, at sammensætte din kost på og mennesker skal heller ikke være enige om alt. Dette er jo et diskussionsfora :)

God jul og ses til julefrokost?

Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>