Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvor findes B12 vitamin egentlig henne?

Sundhed

Sider: << < 6 7 8 9 10 > >>
Christian W
Forum-indlæg: 82
Opskrifter: 4
Område: Nordjylland
Dato: 13/2 2010 22:36

Det blev lidt for langt til sidst, så har ikke læst meget her på 3. side.

Men jeg vil godt lige endeligt have opklaret om følgende ting indeholder aktivt B12. Det er nogle ting som jeg ikke selv før lige havde sat i forbindelse med bakterien: Ølgær og surkål og hvad med gærekstrakt (Er alt gærekstrakt af nedenstående slags: [ Saccharomyces cerevisiæ]?

Citat fra Vegana nyhedsbrevom B12. Hvad siger I til det?
Der findes aktivt B12 i en form for gær, som kan købes i helsekostforretninger [ Saccharomyces cerevisiæ – red.] . Men det stammer fra det B12-berigede molasse-substrat, hvorpå gæren er dyrket, og ikke fra gæren selv – som producerer flere inaktive analoger, men intet ægte vitamin11. Gærflager kan drysses på madretter og smager lidt af ost.

Og hvad er D-vit og det der Elofa eller Elo...? Som nævnes et eller andet sted i tråden???
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/2 2010 07:21

Når vi kommer hertil er jeg så meget rundt på gulvet at jeg giver op og spiser min vitaminpille. *G*
havanablanca
Forum-indlæg: 4
Dato: 16/11 2012 22:27

Hvis spirulina, clorella, hvedegræs og tang er analoge b12 kilder, skal man da holde helt op med at tage disse? Jeg tager ikke disse kilder ffor b12 men for deres høje indhold af jern og calcium. Jeg vil jo helst ikke tage noget so. Så går i d og istedet blokerer for at min krop ka optage det rigtige b12 som jeg håber jeg får dækket ved mit daglige indtage af æg og mælk.....
vericon
Forum-indlæg: 698
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/11 2012 23:37 | Indlæg redigeret den: 16/11 2012 23:41

Hej
Først af alt - Undgå panik!

En oversigt findes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_B12

Generationer og årtusinder er landet her uden at ane hvad B12 er -

Svaret kunne ligeså godt være 47

Hvis man ellers kunne huske hvad der blev spurgt om -

Venlig hilsen

P.S. Spørg google om 47 ;-)
vericon
Forum-indlæg: 698
Opskrifter: 1
Dato: 16/11 2012 23:50

Hej
47 var måske ikke det rigtige svar - hvad med 42 ??

http://en.wikipedia.org/wiki/Answer_to_The_Ultimate_Question_of_Life,_the_Universe,_and_Everything#Answer_to_the_Ultimate_Question_of_Life.2C_the_Universe.2C_and_Everything_.2842.29

Lad være med at være pivet - lev livet !

Venlig hilsen
Marcus
Forum-indlæg: 3073
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 17/11 2012 06:13 | Indlæg redigeret den: 17/11 2012 06:33

Lad være med at være pivet - lev livet !
Hvad mener du med det?
ZenGudindeBambi
Forum-indlæg: 243
Dato: 17/11 2012 06:38

LOL :D :D :D
ZenGudindeBambi
Dato: 17/11 2012 07:22 | Indlæg redigeret den: 17/11 2012 07:36

SÅKALDT B12 optages LANGT BEDRE igennem hud/næse/lunger (luften fra opløftende skovtur osv...)

KAN fås som B12plastre, men NaturligVIS = IKKE i DK :( :( :(

--------> B12-CREME mod ÆLDNING kan GODT :D :D :D

Er NOK DERFOR MUNKE, INDIANERE osv. dyrker grøntsager UDEN REDSKABER ;)

Det kaldes vist:

-------> JORDFORBINDELSE, GROUNDING og HELLIG JORD :D

MÅSKE også derfor der findes FLEST SÅKALDTE "SVEDKIRTLER" under FØDDERNE ;) ;) <3

* SMÅ DUMME "DYR" og MØGUNGER kan også godt lide,
FOUNDATION, BABYPUDDER, MUDDERBAD, ANSIGTSMASKER osv...

:P

ZenGudindeBambi
Dato: 17/11 2012 07:26 | Indlæg redigeret den: 17/11 2012 07:33

^

HAR NÆVNT det FØR...

Men det RAGER vist RETARDEREDE "voksne" ZOMBIER en skid... Hvorfor MON ;)

Tins
Forum-indlæg: 21
Dato: 20/6 2013 07:25

Mennesket før i tiden spiste sandsynligvis æg, og nok også det kød de kunne fange selvom det har været begrænset. :)

Hrlysgaard
Forum-indlæg: 174
Område: Århus
Dato: 20/6 2013 15:03

Altså. B12 er i jorden. Spis mad direkte fra naturen og du får b12. Det behøves ikke at være rocked science:)!

Nina Jespersen
Forum-indlæg: 229
Dato: 20/6 2013 15:57

Hrlysgaard:"Altså. B12 er i jorden. Spis mad direkte fra naturen og du får b12. Det behøves ikke at være rocked science:)!"

Mens det er sandt, at man måske kan få én eller anden mængde B12 ved at spise uvaskede grøntsager fra jorden, så vil det for manges vedkommende være lettere at drikke søvand, hvis det er vigtigt, at man får det fra "naturen", og ikke fra en pille. Ikke alle har jo en grøntsagshave, men mange har adgang til en badesø.

NJ
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Dato: 20/6 2013 16:04

i følge visse er det i vand jord og luft http://www.plantemad.dk/b12.html

og da de fleste der lider af mangle på b12 er kødgnasker kunne det jo være at problemet lå et andet sted.

vh lu
Nina Jespersen
Dato: 20/6 2013 16:26

lucifer:"de fleste der lider af mangle på b12 er kødgnasker kunne det jo være at problemet lå et andet sted."

Nu er langt de fleste mennesker heller ikke vegetarer eller veganere. Det ville nok være bedst ikke at antyde, at kødspisning giver anledning til højere incidens af B12 mangel end der er at finde blandt veganere.

NJ
lucifer
Dato: 20/6 2013 16:40

nej det var heller ikke tanken, det var mere fordi at det tit bliver omtalt som at b12 er i kød så hvis man ikke får det der skal man have en et eller andet mistænkelig sammenpresset i pilleform fordi man ikke spiser kød.

jeg mener at man skal lede efter en manglede evne til at optage b12

lu
ps nej jeg skal nok lade være med at antyde noget omkring ligspisning, jeg træder helst ikke på nogens ligtorn.
:)
Hrlysgaard
Dato: 20/6 2013 16:55

Jeg har heller ikke en have. Men her i Aarhus findes nogle parker,skovområde og strand. Det tager ikke lang tid at plukke et par sække skvalderkål, døvnælde, nælde, mælkebøtte. Etc. Det er gratis og "sansynligvis" sundere end hvad du får i butikken. Man skal selvfølgelig vide det for at kunne:)
Synes dog det er godt at der findes b12 i pilleform til folk som slet ikke har adgang til natur.
lucifer
Dato: 20/6 2013 17:51

jeg mener så heller ikke man behøver at opsøge b12 , som noget der gemmer sig et bestemt sted eller noget man skal gøre for at få fat i det, igen mener jeg at man skal have sit fokus på den maglede evne til at optage det, (hvorfor kan jeg ikke optage det, hvad skylles det , og når nu kødspisser får så meget af det hvorfor mangler de det så) jeg er helt enig i at hvis det er en pille man har brug for ja så er det godt men hvorfor klare det med en pille og så forsætte med noget som skader , det er lige som at havde tømmermænd og så spise hovedpinepiller, kroppe prøver at sige noget.

hmmm det begynder at se lidt frelst ud :) , så jeg stopper lige lidt her kh lu
Nina Jespersen
Dato: 20/6 2013 22:33

B12-mangel ses mest i meget fattige samfund, hvor de ikke har råd eller adgang til kød. Jeg forstår ikke logikken i, at folk som ikke indtager B-12 skal undersøge, hvorfor de ikke kan optage det. Kan man ikke trække vejret, er der ingen særlig grund til at mistænke sin lungefunktion før, man har fået hovedet over vand.

NJ
lucifer
Dato: 21/6 2013 09:38

Det er rigtigt nina en masse kød =b 12 og så af live mangler de b 12 :-)
Hrlysgaard
Dato: 21/6 2013 14:41

jeg mener så heller ikke man behøver at opsøge b12 , som noget der gemmer sig et bestemt sted eller noget man skal gøre for at få fat i det, igen mener jeg at man skal have sit fokus på den maglede evne til at optage det, (hvorfor kan jeg ikke optage det, hvad skylles det , og når nu kødspisser får så meget af det hvorfor mangler de det så) jeg er helt enig i at hvis det er en pille man har brug for ja så er det godt men hvorfor klare det med en pille og så forsætte med noget som skader , det er lige som at havde tømmermænd og så spise hovedpinepiller, kroppe prøver at sige noget.

hmmm det begynder at se lidt frelst ud :) , så jeg stopper lige lidt her kh lu

lucifer. Du tryller med sød sommervand på min mølle. Enig! Man kan vel godt have frelste holdninger og indsigter uden at være frelst eller hvad?
Sider: << < 6 7 8 9 10 > >>