Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Jeg tager mere og mere på

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/6 2008 05:49

Tror også, det kan hænge sammen med kulhydraterne. Det er i alt fald vigtigt at vælge fuldkornsudgaverne, altså fuldkornspasta, brune ris og groft brød med minimalt hvedemel (ved godt, det ikke er nemt at skaffe rugbrød i UK, man kan evt. selv bage ;)).
Tænk sig at komme som gæst til bryllup med kun vegemad,- det må da være vidunderligt :D
LoneRose
Forum-indlæg: 178
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 11/6 2008 09:34

Jamen jeg spiser skam brune ris, fuldkornsbrød osv. Der er intet hvidt brød, ris eller pasta at finde her;)

hmm jeg må til at motionere tror jeg
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Dato: 11/6 2008 10:22

Måske du er gravid Lone :D

LoneRose
Dato: 11/6 2008 11:23

Hahaha ja jeg har allerede taget 3 tests men NEJ, jeg er bare ved at blive buttet:D
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Dato: 11/6 2008 11:34

Hehe, tror faktisk jeg har det samme problem, når jeg tænker over det, Lone! ;)

Føler også jeg har taget en masse på siden jeg blev vegetar..
LoneRose
Dato: 11/6 2008 12:11

Ærgeligt vi ikke bor tættere på hindanden, så kunne vi løbe lidt sammen hæhæ:)
Tamaswini
Dato: 11/6 2008 12:31

Hehe ja, men så måtte du finde dig i at løbe med verdens langsomste løber! ;)
LoneRose
Dato: 11/6 2008 14:59

HA jeg løber en meter så er jeg ved at dø!!!!
Tamaswini
Dato: 11/6 2008 15:08

Så har du ikke set mig på cykel!.. ;) Min kondi er bare HELT i bund, måske fordi jeg hader alt sport med en bold...
LoneRose
Dato: 11/6 2008 15:47

Du er ligesom mig så, jeg har altid været vildt bange for sport med bolde... Blev altid valgt til sidst når man skulle på hold hæhæhæhæ:D
Tamaswini
Dato: 11/6 2008 15:49

Hehe me to -jeg kan bare ikke det der idræt, så min taktik har altid været: hold dig så langt fra bolden som muligt, og se ud som om du laver noget sammentidigt.. ;)
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 11/6 2008 16:06 | Indlæg redigeret den: 11/6 2008 16:06

Hov - det ser ud til at I er ved at danne en klub som jeg godt vil være med i! :D
Tamaswini
Dato: 11/6 2008 16:14

Du skal da være så velkommen :)

Hvad skal klub-navnet så være? KFDKOTIHM: klubben for de klodsede og temligt idræts hadende mennesker, bliver ligesom lidt for langt? ;)
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 11/6 2008 21:08 | Indlæg redigeret den: 11/6 2008 21:09

Haha, ja, det er vist lidt for langt. :D

Men det må vi vel nøjes med indtil en eller anden finder på noget bedre.
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 11/6 2008 22:17

Altså... jeg tror sq lige jeg hopper på vægten ude på jobbet i morgen, har nemlig osse en fornemmelse af at ha' taget et par kilo på... Er det virkelig en tendens? At blive fed af at være veganer!? :-O Det er sq da lige modsat af alle fordomme, LOL!

Ok, jeg har altid været en tynd streg i luften, så jeg har ikke noget imod det. Gider heller ikke idræt, men jeg cykler en del, så min kondi er vist nogenlunde. Det er jo miljøvenligt at cykle i stedet for at køre med motor, og man 'skal' jo osse ha' lidt motion. Synes det er så fjollet med dem der kører i bil og samtidig dyrker fitness for at få motion, især når de ta'r bilen over til motionscenteret! Doh!
Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Dato: 11/6 2008 23:19

Det der med, at veganere som regel ikke er overvægtige, hænger måske også sammen med, at mennesker, der vælger den livsstil, generelt tænker mere på sundhed og ernæring?

Jeg tabte mig 30-35 kg. på ½ år ved at udelukke sukker og kunstige sødemidler stort set 100% fra min kost. Stoppede dog også med at overspise (spiste, til jeg var mæt) og snack-spise (når jeg ku' la' vær').
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 11/6 2008 23:59

Det er under alle omstændigheder en skrøne at vegetarer/veganer pr automatik er tynde eller underernærede...
Jeg tog 23 kg på i min graviditet og synes faktisk ikke at jeg spiste SÅ meget eller forkert...
Har selfølgeligt tabt lidt efter hun kom ud, men tror da bestemt jeg skal gå nogle meeeeeeget lange ture med barnevognen, inden de overflødige kg er væk...
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 12/6 2008 04:02

Når jeg indimellem slæber på 2-3 kg for meget, ved jeg, det er lidt for meget vin, ost og chokolade ;) samt for lidt motion. Så er det bare på med vandrestøvlerne og få nogle kilometre i dem, gerne med fyldt rygsæk, så sveden sprøjter :).
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Dato: 12/6 2008 13:05

Hvis man lever vegansk med masser af fuldkorn, grønt, frugt og bælgfrugter, samt dyrker motion og følger sin naturlige appetit er det altså svært at blive overvægtig.
Olie kan man fuldstændig udelukke og i stedet bare spise 1 spsk. hørfrø dagligt. Fedt indgår jo naturligt i de fleste fødevarer, så der er ingen grund til at tilsætte det.
Af drikkevarer kan man nøjes med vand i dagligdagen. Altså bortset lige fra på havregryn el. lign.

Hvis man gør dette, ville det undre mig meget, hvis man tog på.
Snyn
Forum-indlæg: 253
Opskrifter: 6
Dato: 12/6 2008 17:59

Først vil jeg lige sige, jeg synes det er rigtig fedt, at du kun serverer vegetarisk mad til dit bryllup! Jeg holder 18 års fødselsdag i morgen, og der serverer jeg indisk mad. Jeg ville rigtig gerne kun have haft vegetarmad på menuen, men min ekstremt meget kødspisende familie var meget skeptiske, så vi gik lidt på kompromis. I indien er kød tilbehør, så jeg laver 15 små retter hvor én af dem er en kødret:)

Jeg har ikke taget på siden jeg blev vegetar, men herhjemme spiser jeg helt vegansk, jeg spiser ikke produkter med hvede, og meget sjældent sukker, dyrker motion sådan 3 gange 30 min. om ugen, så jeg burde ikke tage på, men jeg har nu altid været et nips, tror også mit stofskifte er ret god til at tilpasse sig:)

Maria: Hvorfra ved du at man ikke behøver at spise olier, hvis man spiser 1 spsk. knust hørfrø om dagen? Det gør jeg nemlig hver morgen, for at være sikker på at få nok omega 3. Min mor er helt hysterisk med at jeg skal sørge for at få nok fedt, så det kunne være dejligt at berolige hende lidt, men det ville hjælpe en del med noget dokumentation:)
Sider: << < 1 2 3 4 > >>