Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Barefooter

Sundhed

Sider: << < 1 2
nullnullnull
Forum-indlæg: 532
Område: KBH
Dato: 26/4 2011 22:27

Nu har jeg været ude og småløbe lidt som barefooter, og det er helt fantastisk. Meget bedre end jeg kunne have ønsket mig.
Jeg har ikke været på rigtig løbetur endnu, men har løbet på lidt strækninger når jeg har været ude med hunden.

Jeg skal helt sikkert have mig et par Vibram Fivefingers inden vinteren kommer, og skille mig af med mine løbesko.
Daniel
Forum-indlæg: 581
Opskrifter: 1
Dato: 28/4 2011 13:32

Jeg har ikke trådt i noget meget slemt endnu, faktisk. Men jeg har også set mig lidt for ... håber på at huden bliver hærdet nok til at det ikke gør så meget, i længden.

Jeg bliver også rigtig godt tilpas af det. Har gjort det i 6 dage nu ...
Daniel
Forum-indlæg: 581
Opskrifter: 1
Dato: 29/4 2011 23:17

Jeg har fået min første vabel - åh skræk, hvad gør jeg dog? :D
Græsplettet
Forum-indlæg: 4
Område: Sjælland
Dato: 30/4 2011 21:08

Jeg har gået i bare tæer siden min fødselsdag den 12/4.. Det fantastisk og lækkert at have den frihed! Jeg gjorde det også sidste sommer. jeg passede forresten også på i starten, var lidt nervøs for at træde i noget ulækkert eller sådan. Men det betød ikke noget efter et stykke tid. Det er så dejligt at kunne mærke jorden og man føler sig så glad og optimistisk efter end \"rigtig\" gåtur... Rigtig flot at du vil gøre det T.. Håber du vil elske det som jeg gør :D
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 30/4 2011 21:14

Jeg så en far og en søn i ghetto idag med de dersens "sko" med tæer i idag :) (som Ivalu linker til) det er første gang jeg nogensinde har set det....

Jeg kan faktisk næsten sprede mine tæer så meget som personen på billedet, om det er fordi jeg altid går på bare tæer herhjemme ved jeg ikke.... Men jeg har ret meget motorik i tæerne, jeg kan samle en blyant op osv. måske er det hypermobiliteten? jeg er for sart til at gå i bare tæer.... (hundelort, spytklatter osv.) men go for it guys ;)

Kh Anja

nullnullnull
Dato: 30/4 2011 21:26

Daniel, jeg har ikke oplevet at have vabler som barefooter, men hvis det skete ville jeg nok prikke hul på den, rense den dagligt og bruge plaster udenfor hjemmet, indtil den heler.
nullnullnull
Dato: 30/4 2011 21:27

Anja, mine fødder er langt fra smidige. Jeg kan næsten ikke sprede dem :(
Og så har jeg problemer med lidt skæve lilletæer, fordi jeg har gået for meget i spidse sko ;)
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 30/4 2011 21:29

mit motto har altid været: hellere skoformede fødder en fodformede sko, men alligevel er det meget "mobile" det er nok meget forskelligt fra person til person, hvordan de regerer på stiletter osv. :)
Rasmus Madsen
Forum-indlæg: 73
Område: Århus
Dato: 30/4 2011 22:03

Jeg har også gået barfodet, jeg viste dog ikke at det var noget man kunne være.

Men min erfaring er også at man sagtens kan gå rundt i byen uden problemer, hvis man kigger sig for.

Et trick til det med at man for snavsede fødder, er at have et par strømper med sig. Hvis man skal indenfor hvor man ville have taget skoene af, kan man tage strømperne på (måske er dette ikke noget særligt originalt tip, men der er ingen der har nævnt det).

Mine fødder kan både samle tøj og blyanter op, en evne jeg ved min far også besad. Jeg har brugt min barndom på at gå i fodformede sko, det er jeg til gengæld ret sikker på min far ikke har. Måske er det også noget genetisk hvor gode tåkoordineringsevner man har.
nullnullnull
Dato: 1/5 2011 10:25

Jeg har lagt mærke til at den tørre og hårde hud på mine fødder er begyndt at forsvinde, noget jeg har kæmpet med i rigtig mange år. Så det er da bare for fedt!

Indtil videre har jeg kun bevæget mig rundt på bare tæer herude hvor jeg bor, og en enkelt gang på hospitalets grund - jeg havde flip-flops med på hospitalet fordi jeg før har fået skæld ud over at have bare tæer inde på selve hospitalet, det orker jeg ikke igen.

I morgen (mandag) skal mine fødder dog for alvor vise hvad de duer til, jeg skal nemlig ind til byen og handle. Og i genoptræning på hospitalet - jeg tager et par flip-flops med igen ;)
Fosolifen
Forum-indlæg: 3
Område: Sønderjylland
Dato: 25/6 2011 19:43 | Indlæg redigeret den: 25/6 2011 19:44

Jeg tager lige en lidt gammel tråd op..

Det er inderligt befriende og det er i mine øjne også en måde at fortælle verden på at vi er mennesker der ikke behøver at være 'normale' eller sådan robotagtige i den forstand at man skal være ditten og datten.. Der er mange mennesker verden over der ikke har samme privilegier som os,.. Hihi, jeg ved godt at det blot er sko og bare fødder vi har med at gøre :)

Men er jeg den eneste der oplever modstand mht bare fødder?
Folk kigger underligt og kommenterer højlydt 'det underlige' og min familie er også meget imod det.. Jeg har rigtig længe gået i bare fødder om sommeren, fordi det var dejligere end at gå i sko - jeg hader sko!! De er skyld i af jeg skal opereres for en meget irriteret knyst i næste uge :(

Men nu er jeg blevet lidt sart for alle de onde blikke - jeg har ALTID klipklapper med mig :(

Jeg har desuden oplevet at jeg på mine barfodsløbeture fik nogle grimme fødder, nok pga. vabler og fordi jeg ikke lytter til min krop men lægger hårdt ud - derfor tænker jeg at jeg vil investere i et par fivefingers..

Men bare fødder er HERLIGT!

SimonEmil
Forum-indlæg: 61
Dato: 26/1 2018 09:38

Faldt lige over denne her gamle tråd, da jeg selv går med tankerne om at smide skoene. Jeg har i de sidste 3-4 dage gået barfodet rundt i hjemmet, men har haft sko på når jeg skulle ud.
I går skulle min svigerfar så hente noget, og der gik jeg for første gang ned ad trappen i opgangen og ud på fortorvet for at aflevere det han skulle have, og det skete så i bare tæer :P

På vejen ned ad trappen hilste jeg på vores overbo med hendes 2 små piger og da jeg var nået næsten ned, kunne jeg høre at de spurgte deres mor om hvorfor jeg havde bare tæer :P Der var intet ondt i spørgsmålet og moderen svarede også bare at det vidste hun ikke, men det beviser lidt at folk nok ikke helt forstår hvorfor man skulle gøre det, og derfor forventer jeg da også nogle undrende kommentarer, hvis jeg begynder at gøre det udendørs mere fast.

Omvendt ser jeg det også som en træning i at blive mere ligeglad med hvad andre folk tænker om mig, samtidig med at jeg gør de ting jeg har lyst til at prøve :) Det er jo ikke fordi at jeg går rundt med røven bar, så jeg kan vitterligt ikke se hvorfor det skulle støde folk.

Jeg troede egentlig at det var en forholdsvis original tanke jeg havde fået, men hvordan er status i 2018? :)
Steen E
Forum-indlæg: 62
Opskrifter: 2
Område: Midtjylland
Dato: 26/1 2018 20:47

Regnvejr og ca. 5 grader Celsius :)
SimonEmil
Dato: 26/1 2018 22:05

Ikke her Steen E :P
Jeg har faktisk gået en lille bitte smule udendørs i dag uden sko, men jeg turde alligevel ikke få mig selv til at gå med bare fødder i skolen. Jeg luftede dog idéen for et par stykker og den ene af dem synes helt seriøst at det lød vildt klamt. Jeg fatter det ikke rigtigt, men jeg går også i en meget ung klasse, hvor ingen rigtig tør skille sig ud. De har også været efter mig over at jeg er veganer, så deres kommentarer burde ikke være dem jeg lytter for meget til, når jeg ved hvad de står for :p
Steen E
Forum-indlæg: 62
Opskrifter: 2
Område: Midtjylland
Dato: 27/1 2018 09:57

Ja, vi skriver jo fra to forskellige generationer :)

Den gang jeg var ung havde jeg en at gå sammen med, og vi gik barfods næsten et helt år. De her five-footers har jeg engang set og jeg tænker der måske er noget med holdbarhed der - de har jo en kompliceret opdeling med mange led. Og så er det jo en fodbeklædning.

Jeg synes det er skægt at læse du er inde på samme ide, om at gå barfods, men nutildags bruger jeg dog altid sko, undtagen indendørs og så også den der tur ned med affaldet o.l.

Værd at spekulere over

SimonEmil
Dato: 28/1 2018 02:03

Nu fik jeg forresten taget hul på bylden og fik gået en tur til Netto uden sko på. Jeg havde en ven med. Det var en speciel oplevelse. Der er stor forskel på om man går på fliser, mudder, eller asfalt, og det var spændende at mærke forskellen :) Jeg fik ikke gået på græs på denne tur, men det der var mest rart var da det mest naturtro mudder. Det var også ret sjovt at træde ind i butikken, hvor temperaturen var helt anderledes.
Jeg blev vidst set af et par stykker, men der var ingen der så synderligt undrende ud, så min frygt blev gjort til skamme :D
SimonEmil
Dato: 29/1 2018 19:47

Update: I dag tog jeg i skole for første gang uden sko :P Det er samtidig også den længste tur jeg har gået barfodet. Det var nice! Folk reagerede bedre end forventet, men det er også en del af træningen: Altså det med at man lærer at være ligeglad med hvad andre tænker, fordi det ikke er til at sige hvad de reelt tænker.
Jeg kan mærke at jeg vokser rent psykisk i disse dage. At turde kaste sig ud på totalt dybt vand, giver virkelig noget.
At gøre noget fysisk anderledes end flertallet, gør virkelig meget ved mig. Jeg er selvfølgelig anderledes som veganer, men det er en information som man kan vælge at lade være at fortælle folk. Men ved at gøre noget som er synligt anderledes, det gør at man er nødt til at vise en anderledes side af sig selv til ALLE man møder, og det er mega vildt! Man kan ikke bare blende ind i mængden, og den eneste måde at man kan "overleve" det, er ved at accepterer at folk tænker hvad de vil.

Hvad angår det fysiske så er jeg lidt øm i fødderne i dag, men jeg bruger dem jo også anderledes end jeg plejer :)
Sider: << < 1 2