Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mild slankekur/opstramnings kur?

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 10/7 2008 15:34

Er den en bestemt mærke, jeg er villig til meget? :D

Indrømmet, jeg har spist 2 karameller, og 2 stk. knækbrød med mørk pålægschokolade idag.. Men det glas soya-kakaomælk er altså ikke min skyld, det var mig der overtalte min moster til at købe det, og så må jeg jo også drikke det ;)
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/7 2008 16:14 | Indlæg redigeret den: 10/7 2008 16:15

Jeg er faktisk også engang blevet jagtet af 2 gale hunde, kan love for min lille røde pigecykel fik gas på den anden vej.... Nøj det var tæt på... Jeg har dog cyklet pænt meget siden alligevel....

Af de 17 kg skal jo lige med at Satya vejde lidt over 4 kg og så er der alt vandet (det i ben, arme og fjæset osse), moderkage osvosv... Tror de siger det ca er 10-12 det vejer?
Tamaswini
Dato: 10/7 2008 16:29 | Indlæg redigeret den: 10/7 2008 16:29

Så har du jo næsten intet taget på -det er da ret godt gået :D
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 10/7 2008 17:02

Louise - hvor er det stærkt med den der tur i motionscentret. Jeg bliver da helt misundelig. :D

Jeg har også en godt råd mod slik og andre søde sager: spis masser af almindelig og sund mad. Jo mere du spiser jo bedre. Så har man mindre lyst til slik og sukker.
Tamaswini
Dato: 10/7 2008 17:14

Hehe, hvis det bare var gratis at gå i et fitnes-center så ville jeg dyrke en masse motion, meen det er det jo ikke ;)

Jeg har bare det problem at selvom jeg lige har spist, så har jeg stadigt trang til noget sødt.. Det er som om jeg har sukker-abstinenser hele tiden lige nu, men mon ikke det er et tegn på at det går i den rette retning? :)
LoneRose
Forum-indlæg: 178
Opskrifter: 1
Dato: 10/7 2008 18:01

Uhhh jeg hopper med på den her tråd for jeg skal godt nok også igang med at tabe mig BIG TIME nuuuuuu. Jeg vejer mere end nogensinde nu og jeg hader det virkelig. Jeg har virkelig en sød tand og har utrolig svært ved at sige nej. ØV.. Jeg må også ud at trave hver dag. Hvor hurtigt skal man mon gå for at tabe sig og hvor længe? Jeg er misundelig over din tur i motionscenter, jeg kan ikke tage Noah med og Matt kommer først hjem fra arbejde ved en 19 tiden. Hmmm dårlige undskyldninger for de har åbnet til kl 22 tror jeg hehe.
Selv efter al den traven på vores ferie har jeg taget 1,5kg på!!!!:( Jeg var endda så slem at spise fish and chips.. Arjjjjjj hvor dårligt af mig!!!

Nå men NU skal der andre boller på suppen sgu!

Vi må opmuntre hinanden søde. Kom så vi kan godt!
Spætte
Forum-indlæg: 240
Opskrifter: 6
Dato: 10/7 2008 18:40

Er den en bestemt mærke, jeg er villig til meget?

Man kan købe mange forskellige slags tea i tea forretninger (sjovt nok!), i Aalborg kan jeg anbefale Kronen ellers er der Perchs i København. Ellers så har delikatesseforretninger og lign. også ofte et stort udvalg. Derudover er der jo også søde frugttea'er fra de almindelige mærker.
Tamaswini
Dato: 10/7 2008 19:18 | Indlæg redigeret den: 10/7 2008 19:20

Ja, bestemt! :D Jeg er ret sikkert på at sukker er som cigaretter, man bliver afhængig af det, så Lone, vi er nød til at indse det; nu er vi på sukker-afvænningskur! Fra storsukkerspiser til ex-sukkerafhængig.. ;) Ja, okay, det lød meget optimistisk..
Det er SÅ irrterende at hører andre brokke sig over deres vægt, for at finde ud af at du selv vejer 4-5 kg. MERE end vedkommende!. Ja, er så kun sket én gang, men alligevel :(

Spætte, er der en netside teen kan købes over? :)

lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 10/7 2008 20:07

Tamaswini, der er vel også en helsekost eller et supermarked, der hvor du bor? De fleste af dem plejer at have te ;)
Tamaswini
Dato: 10/7 2008 20:11

Hov, jeg misforstod det; altså som at tea var en særligt mærke, men vi staver det jo nok bare forskelligt Spætte.. ;)
lullu
Dato: 10/7 2008 20:18

Jeg har hørt at lakridsrod skulle kunne tage sukkertrangen, men jeg synes ikke helt det holder. Til gengæld har jeg ikke lige så meget lyst til sukker som før, men det er måske fordi jeg spiser sundere, og min blodsukker nu er mere stabilt :)

Jeg synes også at tyggegumme kan være godt til at tage trangen til at spise "et eller andet", og så hjælper det i det hele taget meget ikke at have den slags i huset, for så kan man ikke komme til at spise det ;) Lige i øjeblikket spiser jeg også meget peanutbutter; det smager godt men er helt uden sukker (til gengæld er der meget fedt i).
Spætte
Forum-indlæg: 240
Opskrifter: 6
Dato: 10/7 2008 20:49

Hov, jeg misforstod det; altså som at tea var en særligt mærke, men vi staver det jo nok bare forskelligt Spætte..

Tea, the, te....
Kært barn har mange navne :)
Tamaswini
Dato: 10/7 2008 21:49 | Indlæg redigeret den: 10/7 2008 21:49

Men lullu der er jo glycerin i tyggegummi, på nogle står der endda "af komaver"... :(

Jeg var ellers også totalt junkie af det, men spiser det ikke mere nu ;)
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 11/7 2008 03:39

Her i Struer i en delikatesse kan man købe Flødete fra Carstensens. Det smager altså ikke af fløde men nærmere af karamel og derfor også sødt :).
I helsekoster kan man også tit købe Birkesød, som man kan bruge i stedet for alm. sukker, dog kun i mindre mængder, da det er let afførende :(.
lullu
Dato: 11/7 2008 04:11

Men lullu der er jo glycerin i tyggegummi, på nogle står der endda "af komaver"...

Hmm, jeg har lige kikket på det tyggegummi, jeg har liggende, og der står ikke noget om glycerin.... måske gemmer det sig bare i en af de andre ingredienser....
lullu
Dato: 11/7 2008 04:18 | Indlæg redigeret den: 11/7 2008 04:20

På en vegetarside har jeg lige læst det her (om tyggegummi):

Many brands also list glycerin and glycerol as ingredients on the label.
Both of them can be animal derived

så åbenbart behøver det ikke komme fra dyr, men det gør det jo nok tit....
Tamaswini
Dato: 11/7 2008 07:07

Ja okay, jeg undgår det alligevel ;)
TheOldMe
Forum-indlæg: 420
Dato: 11/7 2008 10:33

Et trick til god samvittighed samtidig med at man bliver opmærksom på hvad man gør af gode ting for sig selv, det hjælper ikke at få dårlig samvittighed når man spiser usundt, for man ved det jo godt.. Er at skrive ned hver gang man spiser frugt/grønt eller motionerer.. Så er det ligesom at få point hver gang! :) Så bliver man jo også motiveret til at spise mere! Listen skal bare helst være synlig så man husker at skrive.. Det kunne da også være sjovt til sidst at regne ud hvor mange timers motion og frugt og grønt man spiser og dyrker på en uge og en måned.. :D Det er blæreværdien der tæller, så kan man være stolt af sig selv, og følge med i udviklingen.. Også fx teste sin form og så et par uger efter gøre det samme, og sætte sig nogle mål med jeg vil spise så mange frugter og grøntsager om en måned.. Personligt så hygger jeg mig med at eksperimentere med nye grøntsager og frugter :) Når jeg finder et job efter sommerferien, så vil jeg også prøve at få sådan en pakke fra årstiderne for at prøve nogle flere forskellige ting, og så også spise mere økologisk :)
Tamaswini
Dato: 11/7 2008 21:23

Kære kostdagbog!.. Idag har jeg været slem, RIGTIG slem..

Dagen startede fint, du dagbog, men så var der jo liige turen fra kbh til jylland, hvor min familie havde taget chokolade med -den rigtigt ONDE af slagsen, den fyldte, så der røg lige 3 stykker ned (det var beregnet 3 til hver af min fedtforskrækkede moster).
Så kom vi til jylland og der er jeg så stadigt sammen med min moster + onkel, hos min onkels mor. Efter et komplte unærende måltid der bestod af kartoffelsalat og tomater, så var der jo is.. Endda med chokolade overtræk -jeg kunne jo ikke sige nej? ;)
Efter et stykke tid skreg min krop på mad, så efter at have ædt 2 stykker af den rare gamle dames frugt (låner endda hendes com nu, flinke hende :D), måtter der mere til; sund som jeg var spurgte jeg efter min hade-ven, knækbrødet!
Men det havde hun ikke, så det endte med at jeg spiste det værste af alt -6 LUC kiks (i ved de der klamme nogen der smager af fedt, mel og salt, men hey, jeg var desparat)..

Så dagbog jeg må indrømme det: jeg har været storslem idag.. Jeg kan allerede se at det har sat sig godt på mine lår.. :(
lullu
Dato: 12/7 2008 05:08 | Indlæg redigeret den: 12/7 2008 05:23

Én slem dag ud af de næste 365, det er da ikke så galt ;)

Nej altså, alle mennesker har jo de der dage, hvor det bare går helt galt med kosten, det er jo nok bare noget man må leve med. Når du nu sidder og ærgrer dig, kan du jo også se om du kunne have gjort noget bedre: kan du tage noget med til køreturen næste gang osv.
Det kan jo også godt lige kræve et par forsøg inden tingene begynder at lykkes, uden at man skal give op af den grund :)
Sider: << < 1 2 3 4 > >>