Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mild slankekur/opstramnings kur?

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 12/7 2008 11:00

Ja, det har du jo ret i, man lærer vel hele livet ;)
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/7 2008 07:06 | Indlæg redigeret den: 13/7 2008 07:06

Man kan jo altid spise en masse tomatsuppe med masser af grønsager og chili/hvidløg, som er den absolut hurtigste afmagringkur... En kur der bruges til hjertepatienter der skal tabe sig hurtigt inden en operation... Jeg ville dog nok for sundhedens skyld tilsætte nogle rødelinser eller fuldkornspasta/bruneris i.... Det gode er at så at de der tager så drastiske løsninger i brug, må spise alt den suppe de kan døgnet rundt... det dårlige er de kun må spise den suppe....

Hvad går let kommer let siger man, så tror klart man skal finde en bedre løsning...
Tamaswini
Dato: 13/7 2008 12:08

Hehe, det lyder måske lidt kedeligt i længden KUN at spise tomatsuppe.. ;)
TheOldMe
Forum-indlæg: 420
Dato: 13/7 2008 22:03

Du kan jo lave suppe af alle slags grøntsager :D Kartofler er gode til at gøre supper cremede :9 linser gør det samme, det bliver bare lidt mere grødet.. hehe, Prøv at tænke i farver, man kan lave en hvid suppe af blomkål, grøn suppe af alle grønne grøntsager+ grønne linser, rød suppe af tomat og nogle sorte bønner fx, gul suppe af gule linser og gulerodder med chili i :) hmm osv.. ;D
Jeg skal i hvert fald lave suppe et par gange i Italien da vi kun har gaskomfur og jeg ikke gider at spise ris og pasta og ristede/stegte/ gryderets what ever..hehe Jeg kom i tanke om i morges da jeg kiggede i en kogebog at jeg ikke så ofte får suppe.. Måske jeg skulle lave en lidt sejere idé madplan:

Suppe,
ris med xxx
pasta med xxx
stegte kartofler med xxx
Ovn karfofler/rodfrugter med xxx
Rodfrugter kan jo bruges præcis som tofler, de smager også lidt sjovere nu da jeg ikke får dem hver dag.. :D
Bare skriv en masse ting ned du kan lide og så prøv at erstatte de usunde ting med nogle sundere alternativer :) og en masse fuldkorn og frugt og grønt for at holde dit blodsukker stabilt :)

Jeg har tit overvejet at lave mig selv et slags lodtrækningssystem med tre 'kasser' der symboliserer grønt, protein, og tilbehør i form af sovs og salsa osv.. ;D eller lign.. hehe Så jeg kan blive inspireret til at lave en ny ret :)
TheOldMe
Dato: 13/7 2008 22:06

Og så skal du droppe det der med kur, og tænke over hvilke vaner du gerne vil have resten af livet for at være så god mod din krop som muligt, nogle vaner som giver dig energi, styrke og godt humør. Alt med måde, bare tag en dag om ugen hvor du vælger noget lækker du kan spise så du kan glæde dig til det hele ugen.. Og så nyd det med god samvittighed, fordi du er god mod dig selv og fortjener det bedste..
Tamaswini
Dato: 13/7 2008 22:15

Ej det lyder bare super spændene DIY, hvordan får du dog alle de ideer? ;)

Det med en kasser lyder super, jeg har tit svært ved at finde på noget om aftenen, måske fordi jeg er en dårlig planlægger...

Og ja, så meget kur er det jo heller ikke, mere en slags vaneskift, som du selv siger :D Har da også spist noget vegansk 70% chokolade idag..
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 14/7 2008 03:10 | Indlæg redigeret den: 14/7 2008 04:28

Lavede igår en hel grydefuld lækker suppe :
Ristede et par porrer og frisk blomkål i små stykker af i olie. Vand i. Koge lidt og skumme af nogle gange. Kartofler, røde linser,grønne soyabønner, hakket spinat + persille + timian, tomatpure, oregano, karrypaste, ajvar, madras karry, spidskommen, chilli, tandoori karry, ras-el-hanout, gurkemeje, salt & peber og en lille brik soyafløde. Stavblender. Voila !
Det smager bare herligt (i alt fald i min mund ;)), er fedtfattigt, sundt og mættende, specielt med et par tykke skiver groft brød til. Man kan bruge hvilke slags grønt/krydderier, man har lyst til. Bruger også tit kogt fuldkornspasta/ris/couscous/bulgur i, så bliver den endnu mere fyldig & mættende :).
Tamaswini
Dato: 14/7 2008 10:10

Hehe, der er vidst én der kan lide krydret mad? ;)

Men lyder nu spændene! :D
TheOldMe
Dato: 16/7 2008 16:06

Det er stort set sådan jeg lever, hehe fuld af ideer .. Jeg elsker at finde på nye ideer :)

Det lyder spændende, men lidt mange ingredienser i den opskrift, hihi.

I går lavede jeg fuldkornsris i en gryde, og så havde jeg en pande ved siden af, hvor jeg havde skåret kartofler i skiver og løg, som stegte i vand og så kom der også forårsløg, og peberfrugt og grønne linser i.. Vi havde nogle grønne linser vi blev nødt til at bruge :) Det smagte ret fint, og så soyasovs, peber og lidt paprika. :)
LoneRose
Forum-indlæg: 178
Opskrifter: 1
Dato: 17/7 2008 10:54

hey jeg vil bare lige prale med at jeg har været sååå god de sidste to dage. Jeg har ikke spist noget som helst slik, og spiste til frokost banan, æble og knækbrød med avocado eller uden noget på:D

Jeg har drukket masser af vand og gået meget. Har tabt mig 300gram hahahahahahahahaaaaa. Men det er da en start og ok på 2 dage synes jeg:D

Juhuuuu
Tamaswini
Dato: 17/7 2008 11:48

Indrømmet jeg har været VILDT usund, fordi Rikke (hedder sjovt nok Rikke her på siden) har været på besøg, så vi har grovædt næsten hele tiden ;)

Men NU skal jeg i gang igen!
Knoldselleri
Dato: 17/7 2008 14:22

Ejjj hvor hyggeligt ellers... Kender I "bare" hinanden herindefra eller fra "virkeligheden" før besøget?
Tamaswini
Dato: 17/7 2008 14:27 | Indlæg redigeret den: 17/7 2008 14:28

Rikke skrev til mig herinde (jeg ville nok ikke have turdet det ;) ), så skrev vi en masse sammen over msn, sms og ringede sammen, og så blev vi ret hurtigt enige om at mødes, selvom der er lidt afstand imellem os :)
Knoldselleri
Dato: 18/7 2008 08:03

Super cool, så virker siden da til lidt mere end debatforum... det er altid godt at møde nogle ligesindede, som lidt kontrast til de mennesker man ser til dagligt.... Jeg har det helt cool med folk der spiser kød, men synes det er dejligt at kende vegetarer også, eller bare folk der ikke har et totalt antiparti mod det...
LoneRose
Dato: 18/7 2008 10:35

Juhuuuuu 300gram mere er røget i skraldespanden:D Hurraaaa hurraaaa hurraaaa snart et kg:)

Så kan det være jeg bedre kan være i mit tøj igen. Skal på min polterabend imorgen så er det jo rart ikke at føle sig helt så oppustet:)
Tamaswini
Dato: 18/7 2008 11:15

Åhh, din blærerrøv! ;)

LoneRose
Dato: 18/7 2008 11:36

hehehe

bare skift frokosten ud med frugt og en håndfuld nødder, det hjælper:)
Tamaswini
Dato: 18/7 2008 12:12

Hvad med salat, eller rygbrød? jeg skal også have en mætheds følelse, ellers småspiser jeg 2 min. efter ;)
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 18/7 2008 17:09

Lone - jeg synes det er rigtig flot gået! Til lykke. Efter min mening har du fundet verdens eneste sunde slankekur: at erstatte alt det usunde med frugt og nødder, og så bare spise alt det man kan. :D
Snyn
Forum-indlæg: 253
Opskrifter: 6
Dato: 18/7 2008 17:49

Jens- ja det er rigtigt, det er den bedste kur. Folk spørger mig altid hvordan jeg kan være så tynd når jeg æder hele tiden. Men det er jo fordi jeg spiser sundt,og når man spiser lidt hele tiden, så sætter stofskiftet i vejret. :)
Tillykke til jer der taber jer! :D
Lige for tiden har jeg dog det omvendte problem, så jeg vil liste ud af jeres klub og guffe de 100 gram chokolade der er nødvendige for jeg ikke taber mig:P
Sider: << < 1 2 3 4 > >>