Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mild slankekur/opstramnings kur?

Sundhed

Sider: << < 1 2 3 4
LoneRose
Forum-indlæg: 178
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 18/7 2008 19:11

Taaak det føles også godt:D

Jeg har faktisk slet ikke spist noget usundt de sidste 3-4 dage, og ikke drukket cola og det kan godt mærkes på kroppen. Tror desværre der ryger lidt på sidebenene igen imorgen med en polterabend med masser af alkohol.. hm.. Meeeeen nu drikker jeg ellers adrig så det går nok:)
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 25/7 2008 17:19

Igår cyklede jeg faktisk 16 km! Og gik 4, samt svømmede en smule, jeg er nok en smule stolt.. :D
Bortset fra noget othello-lagkage der fristede FOR meget (onde mennesker..) og en enorm mængde af min farmors boller, så har jeg faktisk spist sundt..
Hehe aner ikke hvorfor jeg bliver ved med at skrive, at jeg ikke har været helt sund, herinde stadigtvæk.. ;)
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/7 2008 18:13

Tam, det er da flot, at du faktisk har cyklet, som du ellers havde forsværget :D - TRODS lagkage og andet skrammel :(......
LoneRose
Dato: 25/7 2008 19:10 | Indlæg redigeret den: 25/7 2008 19:10

Ja jeg har tabt 2kg nu og er bare SÅÅÅÅÅ glad:D Jeg har slet ikke spist slik eller noget og det er jeg bare super stolt af. Jeg spiser normalt slik, chips og drikker cola ekstremt tit. Jeg spiser så ikke meget til frokost, måske en banan og drikker en "slimfast" læs det på engelsk forresten ellers lyder det sgu lidt klamt hahaha:D Det er en cacao shake for dem der er på slankekur som erstatter et måltid. De smager GODT:)

Men juhuuuu 2kg og jeg fortsætter lidt endnu:)

Kram fra en mægtig glad Lone der snart flyver til DK:D:D:D:D
Tamaswini
Dato: 25/7 2008 20:53

Mange tak, Kilroy, indrømmet, det kunne da i det mindste være gået værre.. ;)

Lone, hedder det Nupo -et eller andet? Så har min mor været på det, og tro mig, du bliver dødtræt af det i lægden! :)
roden
Forum-indlæg: 41
Opskrifter: 5
Dato: 26/7 2008 05:55

Hey Louise,

Det er rigtig godt, at du cykler og svømmer og holder dig i form! Og et godt valg, at du skærer ned på slikket.

Jeg vil bare lige minde dig om, at du for alt i verden skal huske at spise dig mæt alligevel!

Se det ikke som en slankekur og i hvert fald ikke som en afmagringskur. Derimod, tænk på det som, at du omlægger din livsstil til at du skal have en lidt bedre kondition og en højere muskelmasse. Og man får ingen af de to, hvis man mangler kalorier i maden.

Specielt i din alder - undskyld jeg siger det - så er det vigtigt at du får nok at spise. Du vokser jo måske stadigvæk.

Undskyld at lyder som en bekymret tante.

Jeg vil så gerne have, at der er en masse sunde og raske vegetarer derude, så folk ikke tror at vegetarlivsstilen er en slags anoreksi.

Venlig hilsen
roden
LoneRose
Dato: 26/7 2008 08:49

nej det hedder "slimfast" (hurtig slank) og der fåes en masse forskellige varer inden for det. Det er tilsat vitaminer osv og har minre fedt osv. Dem jeg drikker smager bare af helt alm cacao og jeg elsker cacao så tror ikke jeg bliver træt af det:)

Tamaswini
Dato: 26/7 2008 09:58

Bare rolig, Roden, jeg eeelsker mad, og spiser næsten hele tiden, så der er ikke rigtigt nogen sansynlighed for at det bliver til anoraksi.. ;)

Hehe Lone, det lød bare lidt ala det mín mor var på :)
LoneRose
Dato: 27/7 2008 10:29

Nej min kur ligner skam heller ikke anoreksi hahahahaha:D det er umuligt for madglade mig:) Men jo jeg spiser da mindre kalorier ellers kommer jeg jo ikke rigtig nogen vegne.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 28/7 2008 22:11

Vi var lige en tur ude på landet efter Paw fik fri.... Super nice have med en masse små kroge hvor man kan sidde og hygge... og alle slags bær næsten....

Anyway jeg måtte lige prøve havens trampolin, vil bare sige at de er ret udmattende i længden og tror det giver relativt god motion, fordi jeg fik da pulsen op og grinte ovenikøbet samtidig...
AJ
Forum-indlæg: 195
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 27/8 2008 20:53

Jeg savner lidt at der er nogen der har lavet en fedtfattig kostplan for vegetarer. Men kom forleden til at kigge i en Lene Hansson bog, der er faktisk mange interessante vegatariske opskrifter som er gode og med et lavt fedtindhold. ;)
Cirkeline
Forum-indlæg: 7
Opskrifter: 6
Dato: 8/9 2008 09:32

Hej du.

Så må du da absolut købe bogen Vegetar light. Kan bestilles inde på hjemmesiden Nomedica.dk. Der er rigtig mange gode vegetar opskrifter. Og i takt med at jeg næsten er blevet veganer nu - har jeg bare udeladt mælkeprodukterne i opskrifterne og de er altså mindst ligeså gode alligevel.

God fornøjelse.

Mvh.

Helle.
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 8/9 2008 10:32

Har du ret i, Helle/Cirkeline.
Den er ret god, ikke mindst, hvis man gerne vil have det lidt light ;)
Tamaswini
Dato: 8/9 2008 15:34

Tak for rådet om bogen Helle, jeg vil da tilføje den til mine fødselsdagsønsker og krydse fingre :D
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 12/11 2008 08:26

Men lullu der er jo glycerin i tyggegummi, på nogle står der endda "af komaver"...

Jeg var ellers også totalt junkie af det, men spiser det ikke mere nu

For nylig skrev jeg til Wrigley’s og spurgte om det tyggegummi man kan købe i Danmark er vegansk. Jeg ved fra flere udenlandske sider, at noget af deres tyggegummi man kan købe dér er vegansk, men det er jo ikke altid, det bliver lavet ens i forskellige lande. Her er deres svar:

De Wrigleyprodukter som säljs i Danmark är Hubba Bubba och Juicy Fruit och dessa kan köpas i vanliga Dagligvaru- och Service butiker.

De Wrigley-produkter som säljs i Skandinavien innehåller inga animaliska ingredienser.

Det er jo rigtigt godt, selv om jeg desværre ikke synes jeg støder på det så tit :)
Tamaswini
Dato: 12/11 2008 15:26

Fedt nok :D

Klarer mig dog overraskende fint uden tygegummi efterhånde :)
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 13/11 2008 15:24

Jeg var også begyndt at spise mindre tyggegummi - lige indtil jeg fandt ud af det med Wrigley's :D
Sider: << < 1 2 3 4