Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

TILBUD: GRATIS kostvejledning!

Sundhed

Ildflue
Forum-indlæg: 252
Område: KBH
Dato: 14/4 2010 09:07

Sammen med 4 andre, skal jeg lave et kostvejledningsforløb. Det er i forbindelse med mit studie Ernæring og sundhed. Jeg er færdiguddannet om ½ års undervisning, lidt praktik + opgave, de 4 andre er færdige om under 2 måneder + opgave. (Jeg er lidt "bagefter" dem pga barsel).

Vi skal vejlede en person, hvor forebyggelse kan være relevant at arbejde med. Det kan være en person der på grund af forekomst af overvægt eller fedme, type IIdiabetes, hjertekarsygdom, osteoporose eller andre forhold ønsker vejledning i forhold til evaluering/ændring af sin kost.

Jeg regner ikke med, at være så heldig, at finde en der er aktiv herinde, som lever op til ovenstående. Da de aktive på dette forum dog generelt interesserer sig meget for sundhed, også andres sundhed, kan det være at du har en mor, farbror, mormor, veninde eller lignende, som du synes kunne have brug for lidt hjælp. Personen skal selvfølgelig også selv være interesseret.

Det ville helt klart være en fordel hvis personen bor i nærheden (eller i) København.

Vejledningerne vil være 100% gratis, og meget professionelle. Vi har dog ikke autorisation og kan derfor ikke udskrive supplerende medicin (kan være aktuelt ved eks type 2 diabetes). Vurderer vi at "problemet" er større end hvad vi er i stand til at gøre noget ved udelukkende med kost (evt motion), så vil vi henvise vedkommende til en uddannet diætist eller en anden fagperson. Er vi usikre på noget, har vi to professionelle vejledere, tilknytte vores studie, vi selv mødes med løbende under forløbet.

Vi er selvfølgelig omfattet af tavshedspligt. Personen vi vejleder vil være anonym i den opgave vi skriver over vejledningen, og opgaven vil ikke være tilgængelig for andre end de der skal rette/vurdere den.

Vejledningen vil bl.a. indeholde

- Vurdering af personens aktuelle helbredssituation