Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvilke kosttilkud tager du? Og hvorfor?

Sundhed

cyrene
Forum-indlæg: 139
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 27/10 2008 17:30

Hej

Der er en spændende tråd om kosttilskud eller ej.
For ikke at gøre den alt for indviklet så vælger jeg at oprette ovenstående spørgsmål seperat her fordi det i sig selv er et stort og komplekst emne.

Jeg vil rigtig gerne høre hvilke kosttilskud I spiser? Er de rent vegetarbilske eller hvordan er det med det?

Hvad hedder de og hvad gør de godt for? Og hvor meget skal man tage? (Er det pulver, piller eller olie eller mikstur?)

Hvad koster det? Altså pr. dag eller hvordan du nu end kan få prisen sat i en perspektiv så den siger os noget.

Kan du mærke effekt?

Er der nogle kosttilskud du overvejer at tage? Hvilke og hvorfor?

Jeg vil meget, meget gerne høre om det. Og hænger ovenstående sammen med din vegetariske/veganske levevis? - hvorfor/hvorfor ikke? Hvad er det afgørende parameter for dig i dit valg?

Og du behøver ikke at svare på alle spørgsmålene. Bare det du har lyst til og finder relevant.

På forhånd tak for dine erfaringer som du videregiver
Den nysgerrige og meget interesserede Cyrene

(Selv får jeg en enkelt vitaminpille fra helsekosten der er vegansk og med en del urter i - navnet har jeg ikke lige i huskeren lige nu og her men skal nok få det skrevet ind. Så vil jeg nemlig også slå op og se hvad prisen er. Jeg kan genkende glasset. Jeg køber i Bønnespiren/www.Netspiren.dk og min datter får deres bamsevitaminpille som regel men vi veklser mellem en tre forskellige efter devisen at så er man jo da noget bedre dækket ind end hvis man sætter et hele på et kort. Så derfor veksler vi. Jeg har selv voldsomt svært ved at sluge vitaminpiller fordi de lugter fælt og giver mig opstød og kvalme - og jeg har købt en del jeg efterfølgende skulle brække mig af fordi de var så kraftige i smag og lugt og store. Men elelrs er jeg en pillejunkie da jeg jo er invalid efter to trafikulykker og også har en medfødt hjertesygdom samt PCOS. Men jeg vil da helst være foruden al det stads.).