Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Livmoderhalskræfts vaccine?

Sundhed

Sider: << < 1 2
Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Dato: 3/3 2009 18:51

Jeg kan ikke forstå hvorfor du er i tvivl når det i yderste tilfælde er et spørgsmål om liv eller død? :)

Jeg er selv vaccineret, min far har betalt for min vaccine. Jeg er rigtig glad for at jeg er blivet vaccineret.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/3 2009 23:37 | Indlæg redigeret den: 3/3 2009 23:50

Det er ikke nemt...

http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=362&Itemid=66

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2007/06/08/bivirkningerskaberfrygtfor/index.xml
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 4/3 2009 07:04

Jeg går ikke ind for vaccinationer, medmindre det er livsnødvendigt, feks. hvis man skal til udlandet...
Det er jo virus man sprøjter direkte ind i blodbanerne, og det kan godt være det dækker et område i din krop, men det svækker også immunforsvaret på lang sigt...
Derudover er der mange af vaccinationerne der er lavet på kyllingefostre !

Hvis man lever som veg, er man allerede på vej mod et bedre helbred.
Tænk på, det normalt er helt små børn, med stærke immunforsvar, der får virus ind i kroppen, og efterfølgende begynder sygdommene og komme, vores kropsunivers er stærkt, hvorfor pille ved det, hvis man er rask ?

I vores samfund er vi blevet så vand til at lægens kemi er vejen, uden og tænke over, om det nu også er godt for systemet, men det er kemi, med ALTID efterfølgende bivirkninger...
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 4/3 2009 07:37

Du må meget gerne fortælle mere Katja, er meget interessant :)
millacam
Forum-indlæg: 114
Opskrifter: 12
Dato: 4/3 2009 15:14

Jeg tænker lidt på den vaccine, ligsom hvis jeg skulle rejse - Hvis jeg skulle rejse til Afrika eller lignende, ville jeg helt sikkert få de vacciner der skal til for at undgå at få dødelige eller stærkt invaliderende sygdomme som f.eks. malaria, gul feber, lever-/hjernebetændelse osv. Derfor ville jeg også få denne vaccine mod seksuelt overførbar livmoderhalskræft, hvis jeg havde tænkt mig at dyrke sex. Dog kunne jeg ikke drømme om at få en vaccine mod influenza. Den synes jeg er totalt overflødig for mig, da jeg hverken dør eller bliver invalid af at få en omgang influenza. Ja, sådan prioriterer jeg. :)

Nu er jeg desværre for gammel til at få den vaccine mod seksuelt overførbar livmoderhalskræft gratis - og så er jeg muligvis også allerede smittet, da jeg jo ikke er helt ung længere, så jeg må vel bare håbe på, at jeg er en af de heldige som det aldrig udvikler sig hos - men min datter skal helt sikkert have den, hvis det bliver op til mig at bestemme det. Der er heeeeeelt vildt mange som bærer smitten, og det er som at gamble med livet som indsats, hvis man springer over her.

Så vidt jeg husker at have hørt, er det noget med 70% af tilfældene den kan forebygge. Eller også er det 70% af befolkningen som er smittebærere - er der nogen her, som kan be-/afkræfte hvad det er jeg har hørt?

Så Tama, jeg vil nok også anbefale dig at få den. :) Du kan prøve at vende spørgsmålet lidt på hovedet sådan her: Tænk på den person du elsker højest i verden, hvis du skulle tage denne beslutning for hende/ham, hvad ville du så vælge? - Jeg håber, at du vil vælge det samme for dig selv.

Knus og held og lykke med din beslutning :)
millacam
Dato: 4/3 2009 16:00

Ja, så fandt jeg det - i Leif's link, tak Leif! :)

Det er 70% at tilfældene vaccinen kan beskytte imod... og ca. 25% - 30% under 30 år er smittede! - dog allerflest af de 14-19 årige. Så Tama, hvis du har tænkt dig at have sex med mere end 3-4 forskellige inden du bliver 30, så udsætter du statistisk set dig selv for at blive smittet. Selv kondomer yder kun ca. 70% beskyttelse mod HPV, og det kan også smitte via kys, oralsex og muligvis også på andre måder.

Pas godt på dig selv!
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Dato: 6/3 2009 15:38

Katja S - jeg er fuldstændig enig med dig.

Vacciner er ikke ufarlige. Det er der et utal af eksempler på.
Desuden er vacciner ikke livsvarige. og du kan ikke blive vaccineret mod alle sygdomme alligevel.

Hver gang man prøver at udrydde én sygdom, så kommer der bare en anden.. :(
Spørg i børneinstitutionerne om børnesygdommene er udryddet. Jo, dem vi kender er til dels udryddet - bortset fra at der ind i mellem opstår mæslingeepidemier eller andre epidemier rundt omkring i verden - som vi bare ikke hører så meget om.. ;)

Men der kommer bare nye sygdomme til i stedet for..
Og nogle af dem skal vi altså bruge til at udvikle og styrke vores immunforsvar med.
Hvem har ikke set hvordan børn efter en omgang et eller andet - hvis de altså får lov til at være syge med høj feber, uden medicin - vender tilbage som nye børn med en glæde og energi der sprudler.. :)

Vi skal lære hvorfor vi bliver syge, ikke tro at vi ad kemisk vej kan fjerne dem.
At f.eks. sukker i store mængder og stress giver kræft..

Jeg er aldrig selv blevet vaccineret for noget og mine børn er heller ikke vaccineret.
Tanken om at få sprøjtet virus fra livmoderhalskræft, leverbetændelse eller mennigitis direkte ind i min blodbane tiltaler mig ikke.. :( :( :(

En sund vegetarkost og en glad livsførelse må være grundstammen for en krop uden sygdomme og skavanker.. ;)

Det er så bare min overbevisning, som jeg faktisk deler med mange andre.. :)
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 6/3 2009 16:25

Asta :)
Nu er det vist mig der er enig med dig :D
Mine/Vores børn er heller ikke vaccineret !
Kan husk da vi havde en mandlig jordemoder til en af vores hjemmefødsler, og fortalte ham, vi ikke vaccinerede, han kommentar var blot GODT !

Det er pudsigt det du siger om, børns udvikling efter en sygdom, for jeg har gang på gang bemærket, at ungerne ligesom er blevet mere modne/skarpere/har udviklet sig efter en ordentlig omgang influenca...
Asta
Dato: 8/3 2009 09:33

Tama - Hér kan du læse lidt om fordele og ulemper om vaccinationer, hvis du ikke allerede har gjort det i forbindelse med Leifs link.
http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=126&Itemid=72
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Dato: 8/3 2009 13:05

Kan mad forhindre og kurere sygdomme? Kan kroppen virkelig kurere sig selv? Ja, i meget høj grad - men kun til en vis grænse. Det er lige præcis her, dilemmaet ligger. Der er masser af beviser på, at vegansk kost kurerer og mildner endog meget alvorlige sygdomme som kræft, åreforkalkninger, diabetes m.m., men der er også en del tilfælde, hvor det ikke hjælper. Det vil altid være et personligt valg. Min påstand er så, at dette valg bør foregår på et kvalificeret grundlag.

Med hensyn til livmoderhalskræft ved jeg ikke, om der er nogle undersøgelser om kostens indflydelse...

Et andet syn på sygdom samt kroppens evne til at kurere sig selv er netop for tiden temaet i John Buhls e-nyhedsbrev. Se

http://www.nomedica.dk/ugeskriftarkiv.htm

Dette nyhedsbrev er i øvrigt helt gratis. Abonnér på det. Manden er ganske fornuftig. I øvrigt udsender han snart et nyt e-vegetarblad, ligeledes gratis.

Hilsen Leif
Sommerkursus uge 28: Musik • Mad • Miljø http://www.balladeskolen.dk
millacam
Dato: 8/3 2009 13:14

Asta og Katja: I har ret i, at mange sygdomme er til for at styrke imunforsvaret - som f.eks. skoldkopper - men nogle af dem er bare så voldsomme, at de gør personen invalid for livstid, fordi de angriber hjernen - og i nogle tilfælde er de dødelige. Jeg var stædig, fordi jeg ikke vidste nok om det, da jeg som ung mor i starten af tyverne, fravalgte at min søn skulle vaccineres med MRF. Da der så for et par år siden var mæslinger blandt ikke-vaccinerede - og de fortalte i medierne om de følger mæslinger kan få - blev jeg helt vildt bange, for at min søn skulle blive smittet, og valgte så at få både ham og hans lillesøster vaccineret - efter at jeg havde læst en masse forskelligt materiale om vaccinen. Bl.a. blev min tidligere overbevisning om at MRF kunne forårsag autisme aflivet, hvilket var en af hovedårsagerne til at jeg i første omgang havde fravalgt vaccinen.

Tanken om hvad det er man får sprøjtet ind, måtte jeg også læse meget om, før jeg fandt ud af at deale med det, men i dag er jeg mere rolig. Det er stort set det samme som du får ind i kroppen, hvis du bliver smittet ad mere naturlig vej. Forskellen er bare at det er dødt og ikke kan skade dig, når det sker via vaccine - eller i de vacciner hvor man bruger levende vira, får du samtidig antistofferne, så kroppen ikke selv skal "opfinde" antistofferne, men straks kan gå i gang med at kopiere dem og bekæmpe virusen.

Influenza-vaccinen er udviklet til ældre og kronisk syge mennesker, som ellers ville dø eller blive invaliderede af en almindelig influenza. Så I har også ret i at influenza ofte er gavnlig for børn og raske mennesker, men der er bare en mening med at den er blevet udviklet - og den bør naturligvis kun bruges til det formål! :)

Jeg synes, at der er en meget høj pris at betale ved ikke at blive vaccineret imod nogle af de rigtig slemme sygdomme med så katastrofale følger som livslang invaliditet eller død. Derfor synes jeg, at man skal se nærmere på konsekvenserne, og tage sin beslutning ud fra om det er en pris man er villig til at betale ved at lade være med at vaccinere sig selv eller sine børn, og holde det op mod konsekvensen ved at vaccinere - men det er så også bare min mening. :)
Kilroy
Forum-indlæg: 2906
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 9/3 2009 05:15

Leif : jeg er helt enig med dig, John Buhl er sgu en fornuftig mand - kan kun anbefale hans nyhedsmails, som jeg altid læser med stor glæde ;)
Alrune
Forum-indlæg: 11
Område: Århus
Dato: 9/3 2009 21:42

Hej Tama

Jeg dele fuldt ud din mistro over for medicinindustrien... Der findes en del eksempler på vacciner med "bivirkninger" som feks. Hepatits-B vaccinen der smittede tusindevis af folk i EU og USA med AIDS virus i 80'erne... For kort tid siden var der en fugle-infulenza vaccine der blev routine testet i tjekiet som viste sig at dræbe alle forsøgs-fritterne :(... osv..osv... listen er lang....

Pointen:
Så vidt jeg husker virker vaccinen kun på 10% af tilfældende af livmoderkræft men medicinal industrien har lobbyet så kraftigt for vaccinen at vores politikere har åbnet statskassen til betaling for alle kvinder der frivilligt vil tage den...

I min optik er vaccinen i bedste fald et scam fra medicinal-industrien for at tjene fedt på danske kvinders frygt i værste fald er de igang med endnu et storstilet medicinalt eksperiment som vi først vil se følgerne efter de kommende årtier.

Asta
Dato: 10/3 2009 05:44

Gulogulo - "I min optik er vaccinen i bedste fald et scam fra medicinal-industrien for at tjene fedt på danske kvinders frygt i værste fald er de igang med endnu et storstilet medicinalt eksperiment som vi først vil se følgerne efter de kommende årtier."

Hørt! ;)
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 10/3 2009 06:53 | Indlæg redigeret den: 10/3 2009 06:53

Jeg skal til lægen idag - og har stadigt ikke bestemt mig... :@

Var næsten sikker på at tage den, men så læste jeg dit indlæg Gulogulo..

Øv det er enormt forvirrende.. for det ville jo også være ironisk hvis jeg så ender med at få livmoderhalskræft..

Men jeg synes heller ikke at beviserne på at vaccinen virker, er særligt imponerende, vil nok føle mig for meget som et menneskeligt forsøgsdyr ved at tage den…

Jeg kan slet ikke lide det bare at jeg en sjælden gang tager en hovedpinepille ..
Spætte
Forum-indlæg: 240
Opskrifter: 6
Dato: 10/3 2009 08:06

Tama, du behøver nok ikke bestemme dig i dag. Lægen har næppe selv vaccinen liggende - du får en recept, så kan du hente den på apoteket. Så aftaler du bare med lægen, hvornår han/hun skal give dig den. Du kan jo bare tage en god snak med din læge i dag, få recepten og så tage den derfra.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 10/3 2009 09:15

ER chancen for at den virker 10%?

Hvor er kilden? Det lyder da helt sygt!
Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Dato: 10/3 2009 12:49

Hvordan kan man vurdere på nuværende tidspunkt at vaccinen kun virker 10% ? Det er en helt ny vaccine og der er hele tiden nyt om den. Jeg kan læse på en af de førnævnte links at der har været så mange bivirkninger ved vaccinenen - jeg har aldrig haft ubehag ved den, ikke det mindste. Jeg kan godt forstå dig tama at du føler dig lidt som et forsøgsdyr men hvorfor skulle de sende sådan en vaccine ud og stikke i enhver 12årige pige medmindre det var en gal mandschauvinist der sad i den anden ende? Det skulle undre mig hvis vaccinen ikke er til for at beskytte den fremtidige ungdom - den kvindelige ungdom ;)
delete
Forum-indlæg: 160
Område: Andet
Dato: 10/3 2009 19:00

Tama, jeg låner gerne dit sygesikringskort og tager op og får vaccinen for dig ;)

De ville ikke vaccinere en hel kvindelig generation hvis der var risiko for alvorlige bivirkninger.
Asta
Dato: 10/3 2009 20:35 | Indlæg redigeret den: 10/3 2009 20:45

Tama - tjek lige det her:
http://vaccineinfo.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=419
http://blog-dyn.tv2.dk/steppo/entry265887.html
Sider: << < 1 2