Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Din sundhed er truet af myndighederne!

Sundhed

Sider: 1 2 > >>
E
Forum-indlæg: 56
Område: KBH
Dato: 17/10 2010 21:54

Kære grønne folk!

Jeg har lovet at videregive dette i håbet om at flere vil støtte op om sagen...

Inden årets udgang træder en ny sikkerhedsvejledning i kraft i Danmark omkring brug af droger (urter) i kosttilskud. Meget kort fortalt skal producenterne nu ikke kun levere toksikologisk materiale på hver enkelt urt, men også på urterne i kombination - og det er ganske enkelt ikke muligt, da der ikke findes en videnskabelig metode for dette.

Dermed fjerner man på en særdeles snedig måde - og uden et decideret forbud - hundredevis af urteprodukter i Danmark. Branche- og forbrugerorganisationer i hele Danmark kæmper netop nu en kamp for at undgå at denne vejledning træder i kraft i sin helhed.

Læge Claus Hancke udtrykker i nedenstående artikel i Helsenyt:

- Målet bør være, at danske myndigheder tilla­der korrekt og veldokumenteret information om kosttilskud, men til gengæld slår hårdt ned på misinformation.
De eneste kosttilskud, der skal forbydes, bør herefter være dem, som Fødevarestyrelsen finder skadelige.
Alt andet vil være uværdigt formynderi.

Claus Hanckes artikel:
http://www.helsenyt.com/frame.cfm?id=5653&sprog=1&grp=8&menu=5

Du kan skrive under her: http://www.onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/Urtemedicin+til+folket

Facebook grupper der støtter op om sagen:

Ja til urtemedicin: http://www.facebook.com/group.php?gid=146550855387723&v=wall#!/group.php?gid=14655085538772

Læge Ole Amstrups gruppe - Læger uden sponsor; http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=147735118603252

Støt fri adgang til vitaminer og helsekost: http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=68098313331

Fortsat god dag ;-)

Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/10 2010 22:16

Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men hvad er deres interesse i at stoppe for salget af urter?
Anonymous
Forum-indlæg: 1188
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/10 2010 01:05

Så vidt jeg kan se må det være en af følgende:

1) Medicinalindustrien føler sig truet da der er mange af de samme stoffer i urter som i de piller de selv fremstiller syntetisk. Problemet er at man ikke kan tage patent på urter (eller kan man? Monsanto?) så derfor er profit-mulighederne langt større for syntetisk medicin. Medicinalindustrien er netop også en industri hvis primære fokus således er profit. Derfor har de så lavet lobbyarbejde mod urter og tilsyneladende haft succes med det. Kapitalisme af værste skuffe!!! Gøre sundhed eksklusiv??? FØJ

2) Nogen mener måske at folk som bruger urter dropper almindelig medicin og således udsætter sig selv for fare. Derfor føler de det er deres ansvar at redde disse mennesker fra at skade sig selv. For mig at se er dette synspunkt meget fascistisk. Fordi det grundlæggende har den antagelse at man bør styre med forbud (pisk) i stedet for med oplysning og forståelse (gulerod) hvilket burde være lige så let hvis folk gad lytte. Og det tror jeg nok de ville

Det er de eneste grunde jeg lige kan komme i tanke om. Og begge to er udtryk for en obskur mod at køre samfund og sundhedssystem på i mine øjne!!!

Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 18/10 2010 10:32

Vil ikke støtte op om denne sag. Da urter i form af kosttilskud ikke har nogen gavnlig effekt på mennesket, kontra friske urter.

Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Dato: 18/10 2010 10:34

Men derfor er det vel stadigvæk folks egen sag, om de vil købe det, Moonie? Er forbud ikke den forkerte vej at gå?
-Helle-
Forum-indlæg: 490
Dato: 18/10 2010 16:51

Kan de så ikke bare sælge urteprodukterne under et andet navn end kosttilskud? Det er vel bare en simpel formalitet at kalde det noget andet?
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Område: Sydjylland
Dato: 18/10 2010 21:32

Malkavia :)

Problemet er bare, at urteprodukter (samt tonsvis af andre kosttilskud) lover mere end hvad godt er. Nogensinde prøvet at stå nede i en helsekostbutik? Er jo fyldt med lort til randen. Du kan finde mere hensigtsmæssige ting for din krop ved at skralde.

Glemmer aldrig engang hvor jeg var nede i en sådan butik for at købe bukkehornsfrø til min karry. En anden kunde står og ser jeg tager dette produkt ned fra hylden, hvorefter hun spørg mig. "Hvad er det godt for?". Det lå i luften, at jeg skulle have svaret at det var godt for forkølelse, slidgigt, klamydia eller hvad ved jeg. Jeg sagde, at det vidste jeg ikke, men at det skulle bruges til en yderst lækker hjemmelavet madras karry.

Desværre er holdningen udbredt, at tørret løvstikke, troldurt, malurt eller hvad ved jeg, skal kunne gøre dit og dat. Plant det dog i en krukke og spis det råt, frem for at spise det i en eller anden mega dose på pilleform.

Hvis denne lovgivning kan gøre, at vi kan få alle disse placebo produkter væk fra markedet, så mig fint.

JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 18/10 2010 21:48

Jeg deler Moonies holdning. Derudover har jeg en veninde som har været ansat i sådan et firma og det gav mig et usædvanlig usympatisk indblik i denne industri. De var i hvert fald svindlere af den gamle slags, som har en eleksir der virker mod hvad som helst.

For min skyld må folk gerne spise den slags. Jeg er fuldstændig ligeglad. Men jeg vil ikke støtte denne industri - ikke engang med en underskrift!
Jimmi Andersen
Forum-indlæg: 1004
Område: Nordjylland
Dato: 18/10 2010 22:58 | Indlæg redigeret den: 18/10 2010 22:59

Malkavia
Ja det er folks egen sag om de vil købe det men vi skal da ikke tillade at forhandlerne snyder folk og giver alle mulige falske løfter om hvad deres urter kan gøre for en.
Anonymous
Dato: 19/10 2010 00:32

Moonie og JensD, I er klar over at jeres tankegang netop er starten på det totalitære samfund ikke?

Når man tænker samfund og menneske har man grundlæggende dette valg: Tror man at mennesket er dumt og ikke forstår noget og dermed skal afspærres vejen hen til det dårlige (Som en kakkerlak spærret inde i en labyrint) eller tror man på at mennesket derimod skal have sin frihed til at vælge på baggrund af oplysning og viden. Dette er reelt de eneste to muligheder man har. At folk så blander dem er udtryk for inkonsistent tankegang.

Jeg er indædt modstander både af straf og af forbud. Vejen frem vil altid altid altid kun være OPLYS OPLYS OPLYS så mennesker kan træffe et informeret valg om hvad der skal ske med deres liv. Alt andet er efter min mening en nedladende og undervurderende måde at se mennesket på som i sidste ende vil frarøve dets frihed.

Og ja, dette er et lille skridt i vejen mod kakkerlakken i labyrinten. Fordummende på alle måder.

Hvis man oprigtigt ønskede noget godt for disse helsetyper som køber sådanne produkter, så kunne man finde sig en række artikler om emnet og stå og dele dem ud foran helsekosten. Dette ville appellere til folk selv og således som udgangspunkt respektere deres dømmekraft. Men måske kunne det tyde på at disse mennesker betø knap så meget for en når man vælger den nemme løsning?? Ligefrem mener at have lov til at forbyde dem at købe bestemte ting som ikke engang skader bare fordi det ikke falder i ens smag!?!?! Hvor forrykt er det lige det der!?!?!?! OPLYS OPLYS OPLYS!!!!
Jimmi Andersen
Dato: 19/10 2010 02:58

Plasma
Det er vel mere et spørgsmål om at forhindre at skruppeløse mennesker sælger "medicin" uden virkning til uvidende mennesker???
Anonymous
Dato: 19/10 2010 04:19

Nej, det er et spørgsmål om at oplyse alle mennesker så den type firmaer ikke har frit spil. Det er LANGT bedre.
Jimmi Andersen
Dato: 19/10 2010 04:38

Plasma
Ja men man kan ikke oplyse alle mennesker om alting og så længe vi lever i et monetært system vil der altid være nogle der prøver at snyde de uvidende.
BasNiko
Forum-indlæg: 178
Dato: 19/10 2010 07:59

Det er vel mere et spørgsmål om at forhindre at skruppeløse mennesker sælger "medicin" uden virkning til uvidende mennesker???

Altså... de skruppelløse mennesker jeg tænker på når du skriver det, er netop medicinal industrien. De tjener penge på symptombehandling af sygdomme (hvilket efter min mening ikke vejen frem)
Her er min egen hjemmestrikkede, hårdnakkede påstand (Uden kildebetegnelse selvfølgelig) ;)
Enhver person der mærkede en sund livsstil og kost på egen krop (og ikke den madpyramide-kost de fleste af os har fået trukket ned over hovedet) samt et sundt mentalt helbred, ville kunne se at størstedelen af produkter fra medicinal industrien er totalt overflødige - og oveni købet fyldt med skadelige kemikalier. Jeg tror på at produkter fra "urte-industrien"/Helsekost butikker er overflødige på samme måde - dog langt fra ligeså skadelige! Dét er grund nok for mig til at støtte op omkring at dette forbud ikke skal finde sted. Folk skal efter min mening have lov til at vælge selv.
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 19/10 2010 08:49

Hørt Mr. Bas
:)
Missøhkat
Forum-indlæg: 53
Dato: 19/10 2010 09:13

Enig med bas.
Kan ikke forstå hvordan man kan finde sig i at blive begrænset af sådan en lov.
Jeg benytter mig ikke selv af urtemedicin, generelt ikke særligt meget af medicin, men medicinalindustrien(eller hvem der har sat denne lov i gang) skal ikke bestemme hvorvidt jeg skal vælge deres medicin eller urtemedicinen. Det er mit eget valg.
At denne lov træder i kraft viser også hvor meget magt medicinalindustrien besidder, det er da en smule skræmmende.
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 19/10 2010 09:31

Enhver person der mærkede en sund livsstil og kost på egen krop (og ikke den madpyramide-kost de fleste af os har fået trukket ned over hovedet) samt et sundt mentalt helbred, ville kunne se at størstedelen af produkter fra medicinal industrien er totalt overflødige - og oveni købet fyldt med skadelige kemikalier

Så er jeg ikke en del af "enhver person".. Eller også er min livstil eller mentale heldbred bare ikke sundt nok..
Faktisk synes jeg at det er fyldt med en masse gode ting! Selvfølgelig kan jeg godt se at liiige ting som kolesterolnedsættende medicin mm. godt kunne undværes, men selvom man er vegetar - eller for den sags skyld veganer, raw fooder, frugtar eller hvad man tror er bedst - kan man sagtens blive syg og have brug for medicin!!! Specielt som veganer faktisk - der skal du tage B12 selvom du er rask ;)
Og i modsætning til diverse helse produkter og urtekosttilskud er de testet godt grundigt og man ved om de er farlige eller ej!

P.S. Jeg hader selv at tage diverse piller selv Pinex mm., så det er ikke fordi jeg er pilleman eller noget ;)
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 19/10 2010 09:58

Enig, der kan være enkelte ting man ikke kan løse med kost osv, så medicinalindustrien er jo ikke HELT overflødig :)

Men...
"Og i modsætning til diverse helse produkter og urtekosttilskud er de testet godt grundigt og man ved om de er farlige eller ej!"

:=O Hvor har du den overbevisning fra ?

Sorry to say, men det er bundråddent, og der er ingen sikkerhed -eksemplerne er utallige, og mange dør hvert år af medicin -desværre. Vi er i høj grad forsøgsdyr, og nogle effekter ser vi nok først i generationerne der kommer.
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 19/10 2010 10:06 | Indlæg redigeret den: 19/10 2010 10:19

Ja, det er sørgeligt man ikke på lovligvis kan få lov til at træffe egne valg om hvad man fylder i kroppen.
Men ærligtalt så tvivler jeg på et forbud kommer til at gavne ret meget. Forbud skaber paralelle handelsveje(vi har internettet som jo giver rig mulighed for at gå uden for EU og hente varen hjem), og mindre kontrol med markedet, som derfor, uden tvivl, vil komme til at at betyde at forhandlerne - som nu skal betegnes pushere - vil have større mulighed for at svindle med produkters virkning, renhed reelle indhold osv.

Men det bliver da sjovt når moster Else skal i istedgade for at købe ginseng. Så får hun også lidt kultur for pengene. :D

Gutte
Forum-indlæg: 18
Dato: 24/10 2010 11:28 | Indlæg redigeret den: 24/10 2010 11:45

Hvis i vil forstå lidt omkring hvorfor der er så mange gale ting i hvor samfund, ikke kun Medicinalmafiaen men meget andet. Må man begå sig i hvem og hvad Eliten er, disse mænd er ikke interesseret i at mennesker er sunde og derfor holdes kræftkure og andet væk fra folket. Hvorfor? fordi de mener at vi er 6.5 milliarder mennesker for meget på jorden, og de ser os ikke som mennesker - de er fuldstændig ligeglade med om vi mister vore liv. Faktisk mener de jo faktisk det gavner, i mellemøsten er der blevet spredt godt med udtømt uran - selvfølelig uden at størstedelen af folket ved det. Krige bliver brugt til at holde folket nede, forurening bliver brugt og dertil forgiftning af folkets fødevare uden de ved det. Dertil er der piller, vacciner, mobil stråler og meget andet der ødelægger og holder folk nede på lave vibrationer. Deraf ser de fleste ikke sandheden hvad der sker lige foran næsen på dem, og de vil ikke tro hvad de for af vide ud over almen mainstream eller det korrupte skole system.
Folk er programmeret via almen mainstream og dette bliver brugt til løgne, propaganda og ligegyldig underholdning som sport fks. Dette opdager de fleste folk ikke, og de følger bare med the flow... Nogen der husker Masseødelæggelses våben i Iran? Eller at Sadam Hussien støttede op om Terror? OSV.... Begge ting propaganda og havde man selv søgt sandheden inden, ville man fundet ud af det ikke var sandt. Dertil handler krigene i mellemøsten ikke om frihed eller terror og har aldrig gjort det... Anyway, 911 var en Falsk flag operation, diverse det var udført af Eliten der havde brug for en undskyldning til at gå i krig, og med denne begivenhed fik de folket bag sig og kunne gøre hvad de ville.
Det ikke svært at se, begynder man først og undersøge tingene ud over de almene medier - man finder den ene løgn efter den anden, og man bliver rystet vær og en gang. Vores "Demokratiske" styre er også bare et fup nummer, og Danmark som land er faktisk kun en stat under landet European Union efter Lissabontraktaten blev gennemt helt demokratisk? Folket blev jo selvfølelig spurgt både om vi skulle i krig i mellemøsten og om Lissabontrakten? Anyway, Bilderberg en hemmelig tænketank (Eliten) der lavede EU - og vi har i dag op til flere landsforrædere i de politiske kræse der på ingen måder har som hensigt at gøre det bedste for den Danske befolkning.

Deraf forstår de fleste af jer på ingen måder det jeg skriver om, for i er blevet programmeret så at sige hele jeres levetid. Mange af jer vil forsvare den verden i lever i og vil sikkert ryge op af stolen over det jeg skriver. Det også helt fint, men som tidligere fortalt - der er en grund til at sundheden i verdenen bliver sværere og sværere at opnå.

Anyway, tro hvad i vil.

Gutte
Sider: 1 2 > >>