Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Oppustet mave?

Sundhed

Sider: << < 1 2 3
Houg
Forum-indlæg: 2
Område: KBH
Dato: 25/7 2018 17:12

Fruktosemalabsorption

Fruktosemalabsorption, der tidligere blev beskrevet som fruktoseintolerance, opstår, når celler på tyndtarmens overflade ikke er i stand til effektivt at nedbryde fruktose.
Fruktose er et simpelt sukker, kendt som et monosaccharid, der hovedsagelig kommer fra frugt og nogle grøntsager. Det findes også i honning, agave nektar og mange forarbejdede fødevarer, der indeholder tilsatte sukkerarter.
Du kan læse meget mere her! https://gutshop.dk/allergier-intolerancer/

Kunne godt lyde sådan.
Vegesmølf
Forum-indlæg: 157
Opskrifter: 1
Område: Midtjylland
Dato: 26/7 2018 21:53

Mange gode råd, til hvis jeg skulle få det problem igen :-)

Min kroniske "luftballon" forsvandt ved at ikke spise FOR grov kost. Jeg troede ellers ikke det kunne blive for groft - sålænge man husker et fornuftigt væskeindtag, men min læge lærte mig noget nyt. Så jeg husker at der altid skal være noget til det grove der sikrer en mere lind konsistens end hård aff. - og det behøver ikke være fra en ko...

Ex. hvis jeg gerne vil spise råkost, spiser jeg 1 skive blødt brød til - dvs. alt der er blødere end rugbrødskonsistens, måske med lidt spread på. Faktisk kan jeg spise ret groft henover dagen, hvis bare 1 måltid så er til den blødere side, har jeg opdaget. Så stopper maven ikke til...

Enig i det med med frugt, så det indtages med måde.

Og ko-mælkeprodukter kan jeg nærmest ikke tåle mere. Lod mig friste til at spise 2 portioner almindelig koldskål den anden dag - og maven kunne slet ikke håndtere det, kvalme + blev totalt udspilet i flere timer, av av....
Curator
Forum-indlæg: 648
Område: KBH
Dato: 28/7 2018 05:40 | Indlæg redigeret den: 28/7 2018 05:42

Den populære Youtuber Vegetable Police har efter 10 år med forskellige måder at spise vegansk på, opgivet veganismen på grund af helbredsproblemer. Han spiser nu kød da det mindsker symptomer.

En anden youtuber og veganer der læser ernæring, Gojiman, forsøger at hjælpe ham med følgende råd:

Poster det da det kunne have interesse for nogen med fordøjelses-problemer.
Sider: << < 1 2 3