Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Er soja skadeligt?!!!

Sundhed

Catmilla
Forum-indlæg: 52
Område: Odense
Dato: 11/5 2009 14:02

Så falder jeg lige over denne artikkel....

http://www.alun.dk/helse/myter-sandheder-soya.html

Er soja kræftfremkaldende og ligefrem usundt?! Ej, det må da være forkert information.... ikke?!!

:(
Klejne
Forum-indlæg: 384
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 11/5 2009 15:57

Jeg har hørt at alun.dk er styret af en sekt el. noget lignende, så jeg tror ikke man skal tro på deres artikler.

Jeg har læst undersøgelser, der beviser at soja forebygger kræft.

Jeg tror undersøgelsens udfald afhænger af hvem der står bag. Sojaproducenter vil gerne sælge soja, og mælkeproducenter vil gerne have at vi bliver ved med at drikke mælk.

Jeg prøver lige at spørge inde på anima2.dk/forum - vi har nogle helsefreaks derinde, som ved alt ;)
mbj
Forum-indlæg: 96
Opskrifter: 6
Dato: 11/5 2009 18:36

Der er en del naturlig østrogen i sojaprodukter, derfor skal man ikke indtage det i for store mængder da østrogen kan være kræftfremkaldende.
Catmilla
Dato: 11/5 2009 18:54

Wow ok - troede ellers det var så sundt :( *snøft snøft*
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 11/5 2009 19:18

Camilla; der har været mange tråde om emnet, tror du kan finde mange svar deri :)
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/5 2009 19:58

Selv gulerødder er farlige i store mængder! Alt med måde ;)
millacam
Forum-indlæg: 114
Opskrifter: 12
Dato: 11/5 2009 22:37

Hmm.... så vidt jeg husker... skriver Jane Plant i sin bog 'Dit liv i dine hænder' at netop den type plante-østrogen, som soya indeholder, IKKE er kræftfremkaldende. Jeg kan ikke lige huske det ordret, men vidst nok noget med at det faktisk ligefrem forebygger/helbreder kræft. Det er kun animalsk østrogen, som er kræft-fremkaldende. Læs evt. bogen 'Dit liv i dine hænder', den kan lånes på biblioteket. :)
Catmilla
Dato: 12/5 2009 06:11

Tama: Ok - jeg vil lige lure lidt rundt så :)
Jeg har nemlig altid læst at soja netop skulle være utrolig sundt og kunne forebygge kræft. Derfor jeg blev noget overrasket og begyndte at søge om emnet.

Bibbi: - og ja alt med måde selvfølgelig :)
DevExt
Forum-indlæg: 171
Område: Sjælland
Dato: 12/5 2009 06:49

Alt med måde, men MANDLER EN MAS =D
Catmilla
Dato: 12/5 2009 10:45

Mmmm ja ! :D
Enya
Forum-indlæg: 96
Dato: 12/5 2009 14:49

Og chashew-noedder en mass naar man er i et land hvor de koster 45-50 kr for 1/2 kg. Saa man man jo gerne spise paa forskud.. eller... altsaa.. ja de er bare fantastiske :)
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Område: Sydjylland
Dato: 16/5 2009 18:28

Nu skal i lige være kritiske om hvor i finder jeres information henne :)

Sojabønner er plante og har rigtig mange gode sider, som så mange andre planter har. Selvfølgelig alt med måde. Er kun hvis du er allergisk overfor sojabønner, at de kan være direkte farlige. Så er det rigtigt, at nogle undersøgelser hæfter en sammenhæng mellem indtagelse af sojabønner og en række forskellige kræftsygdomme. Det skal dog bemærkes, at det gør der også for kød, mælk, olie og andre fødevare. Derfor skal man tage tingene med en en vis logik og bare huske på (nævner den gyldne sætning igen), alt med måde :)

Spis bare soja - de tæller med i 6omdagen ;)
mynte77
Forum-indlæg: 75
Dato: 25/6 2009 09:56

hmm ang nødder vil lige fortælle min lille nøddeallergihistorie.

jeg har altid elsket nødder..især mandler og peanuts.
men en weekend for mange år siden gik jeg i chokolade med nødder,peanuts ringe,peanuts osv flip..grovåd.
hvilket resulterede i at jeg om mandagen slog ud over hele kroppen.. og siden hvis jeg får noget med mandler og peanuts får store tørre pletter over hele kroppen,klør som en gal og blir meget agressiv.
så ja alt med måde..

rigtig ærgeligt :(