Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

B12 vitamin

Sundhed

Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 9/6 2009 07:39

I torsags var jeg ovre og få taget blodprøven !
Tænkte det nok var en go idé, da jeg engang før har fået den målt, for 4 år siden, hvor den var nede på 43 (normalen er 150 og opefter), dengang var lægerne forundret over at jeg kunne fungerer normalt !!

Så det var med en smule nervøsitet i kroppen da jeg skulle ringe til lægen idag :$

Men ingen grund til stress mit tal er på 210 :D og jeg er vildt overrasket ! Det havde jeg godt nok ikke troet...

Hvad med jer har i fået målt jeres ?
Black
Forum-indlæg: 1170
Opskrifter: 4
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/6 2009 07:50

Tillykke :)

Hvilken dose B12 indtager du per dag?
Katja Ivalu
Dato: 9/6 2009 08:02

Tak !
Der er 1000 mcg B12 i og 400 mcg Folsyre i, de er fra SOLARAY
Hmm har egentlig kun taget noget i en måneds tid :$ og ikke hver dag, så de må jo virke rimeligt godt på mit system :D
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/6 2009 10:05

Det var da fedt Katja!

Jeg fik taget nogle prøver, da jeg var på søvnlaboratorium i januar.. Der står 368 pmol/l.. jeg ved ikke helt hvad det sidste dér betyder hmmm.. :$ Men der står i parantes, at det helst skal ligge mellem 200-600. Det er i det hele taget et forvirrende stykke papir, hvor jeg har måttet gå på nettet for fx at finde ud af at B-thrombocytter er blodplader..

Er det kun B12 du fik taget?
Katja Ivalu
Dato: 9/6 2009 10:31

Jeg fik også mål jern, hvilket lå på 9 ! Normalen er på 12-300 så der skal jeg have lidt ekstra, havde dog vært opmærksom på jern, dog ikke på mig selv :$ men på Brynje, syndes han var lidt bleg for nogle uger siden, og da babyer har jerndepoter med til ca. 6 md, har han fået et tilskud i nogle uger nu, men jeg ammer jo stadig, så det er jo nok derfor mit depot er lidt lavt !?

Så fik jeg også målt kolesterol hvilket var fint, og derudover ved jeg ikke hvad der ellers blev målt, andet end at mine tal var fine :D
Normalen for B12 ligger på 150-og opefter, ifølge min læge, måske der er delte meninger omkring det, i de kredse !?
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 10/6 2009 11:46

Jeg får undersøgt mit 1 gang om året. Ikke fordi jeg er super urolig for at jeg er i underskud, men mere for at lukke munden på de kritiske kødspiserer.

Mine tal har altid været fine, dog kalium været lidt over niveau nogle gange, men tager jeg ikke for tungt, da vi snakker småting.