Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetartrøje 2012

Træning & Sportsernæring

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
JacobK
Forum-indlæg: 193
Område: KBH
Dato: 10/6 2012 14:43

Det kunne også være nice med en tank-top til de varme dage.
Eline
Forum-indlæg: 512
Opskrifter: 6
Dato: 10/6 2012 16:07

Nøj den er flot! Jeg kunne godt være interesseret i en bomuldsudgave, hvis der bliver stemning for sådan en. Ligesom DGJ nævner... Alm. herremodel i bomuld ja tak! Og under alle omstændigheder: godt arbejde der!
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 10/6 2012 16:49 | Indlæg redigeret den: 10/6 2012 16:50

Jeg vil også gerne have én. Er ikke for snobbet til at der står vegetarian, selvom jeg er en super-veganer-helt. :p

Synes den med hvid skrift er flottest.
Amy
Forum-indlæg: 567
Dato: 10/6 2012 18:19

Den er vildt fed! Og mega lækkert initiativ :D

Har dog desværre købt mit sidste stykke sort beklædningsgenstand, der "går op til hovedet" - da jeg er super bleg, og kun ser blegere ud, når jeg har sort tøj "i ansigtet"..
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 10/6 2012 18:49

Den er møgfed og jeg synes det er nemt at se, at det er en rød panda. Den er ret godt tegnet og den maske kan jo kendes alle steder xD

Hvis man ikke kender den røde panda, kan jeg dog godt forstå man måske tror det er en mærkelig ræv xD

Jeg er vist for snobbet til at have noget der står vegetarian på...
Flex
Forum-indlæg: 289
Dato: 10/6 2012 19:00

Jacob dine gunz er ikke store nok til at du må få tank top endnu :)
JacobK
Forum-indlæg: 193
Dato: 10/6 2012 19:17

haha.. det gør jeg da allerede.
Min selvtillid fejler ikke noget :D
Kilroy
Forum-indlæg: 2927
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/6 2012 13:09

Den er fed Moonman :D
Ville klart købe en, hvis ikke der stod "athlete" :$
tuni
Forum-indlæg: 152
Dato: 11/6 2012 13:28

Hey Moonie, jeg synes den er rigtig cool og vil gerne bestille en herre og en damemodel i noget svedtransporterende stof med den hvide skrift. Men kunne man ikke ogsa lave en der hed vegan athlete? Synes desuden ogsa det ligner en raev, men en sej en :)
Vil dog helst ikke give mere end 200 for dem, men mega sej ide og nu skal jeg vist ud og lobe en tur og lege super athlete hehe
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 11/6 2012 13:32

Sorry, Moonie - jeg indrømmer, at jeg ikke havde læst hele dit første indlæg. :$

Warzywo - er da ked af, at du synes jeg er snobbet.
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 11/6 2012 14:56

Ja Kilroy.. hehe.. Jeg tænkte også, hvor atletisk skal man være for at kunne bære trøjen?? Hvornår er man atlet?
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 11/6 2012 16:02

Helt iorden Jensemand : )

Tuni dejligt du er med på vognen. Angående om der kan stå vegan, så nej. Vegetar er jo en dejlig bred definition af alle slags grøntspisere, akkurat som afrikanere og asiater også er med i hovedgruppen mennesker :) Ærgerligt at dele os ind i sådanne små grupper.

Emma MS
Forum-indlæg: 96
Dato: 11/6 2012 16:26

Jaaaah, mig snob! :D
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 11/6 2012 16:38

Geek: Kedelig OG snobbet ;o) Vi er sgu utrolige =)
Emma MS
Forum-indlæg: 96
Dato: 11/6 2012 17:29

@Laika

Ja, puuuha, så kan jeg bedre forstå, at der ikke er nogen, der gider snakke med os. Så er det jo godt at man har en hund at vov'e med :D
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 20/6 2012 12:25

DEN VIL JEG HA'! Den er sindssygt sej! Og jeg skal løbe halvmarathon til november. Noter mit navn tak! xD
katchetowa
Forum-indlæg: 43
Opskrifter: 1
Dato: 22/6 2012 14:02

Det menes den almindelige panda er 100% vegetar.den lever vist udelukkende af bambus.men man kan vel ikke
vide sig sikker på om der skulle ryge en orm eller andet med på den lange vandring i bambus skovene.Når den
gnasker sig stor og tyk i bambus.
Måske der sidder en lille orm på indersiden af?.(bambusskuddet).

Men ærlig talt syntes jeg ræven er et hæsligt symbol for vegetarisme.Den er en rabiat morder,en plageånd for
sine omgivelser,grim som bare (S ord), Listen er lang for dens hæslighed!.Ned med ræven den hund.

med mere!.
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Område: Sønderjylland
Dato: 22/6 2012 19:28

Hej Jens. Bare så der ikke opstår misforståelser;

Warzywo - er da ked af, at du synes jeg er snobbet.

1) Den var ikke rettet mod dig personligt. Jeg synes ikke du er snobbet. Jeg kender dig ikke, så vil ikke bedømme dig til at være det og der intet ud fra det, du har skrevet her på vegkon der tyder på, at du er.... :)

2) Nu var det også skrevet liiiidt i sjov. Derfor smiley'en sidst i min sætning.

3) Og så alligevel liiiidt alvorligt, da jeg synes det er underligt at veganere ikke vil kendes ved de er vegetarer. Veganere er en type vegetarer, ligesom (vegan) raw foodere er en type veganere, som igen er en type vegetarer. Jeg er enig med Moonie i at det vil være ærgerligt at halvdelen af forummet ikke kunne få en trøje, fordi der kun skal stå én type diæt, når vi nu alle er under 'Vegetar'-kategorien. Og jeg synes måske det er lidt... måske er snobbet ikke det rigtige ord... men måske mere selvhøjtidelig (?) at man som veganer ikke vil have en trøje på hvor der står vegetar, for "uha, så tror folk jo bare jeg drikker mælk..." Så må det åbenbart være vigtigere for én hvad folk tror, end hvad man selv ved? Men hvis I har det sådan... fred være med det, det skal jeg da ikke stå i vejen for. Så må I bare gå glip af en sej trøje. Det er vel smag og behag hvor meget man lader veganisme blive en del af sin identitet, eller hvad ved jeg. :) Ingen fordømmelse herfra i hvert fald. Og det var slet ikke meningen at køre det så langt ud, men synes du skulle have en forklaring nu hvor du troede det handlede om dig. Men det er svær ikke at have den forkerte ordlyd på internettet så vil gerne skære det lidt ud i pap. Håber du forstår. :)

Jeg er VEGETAR, men jeg er også VEGANER. Det ene udelukker heldigvis ikke det andet ;)

Moonie - hvornår er sidste frist for trøjen?
lyralyra
Forum-indlæg: 64
Dato: 22/6 2012 19:56 | Indlæg redigeret den: 4/1 2016 20:01

.
JensD2
Forum-indlæg: 566
Dato: 27/6 2012 09:11

Warzywo - jaja, naturligvis er en veganer også vegetar. Det forstår jeg godt!

Men de fleste ved hvad en vegetar er. Der er rigtig mange mennesker som ikke ved hvad en veganer er. Mange har slet ikke hørt om begrebet - derfor betyder det meget for mig, at udbrede kendskabet til veganisme.

Dernæst er der utrolig mange fordomme blandt de mennesker som ved hvad en veganer er; tynde, blege, underernærede.... venstreorienterede, autonome bøller.... og meget mere. Vegetarer bliver ofte mødt med de samme fordomme, men der er mange som mener at veganere er endnu mere fanatiske og ekstreme. En kendt kok har en gang kaldt veganerne for "vegetarismens hizbollah". Den slags fordomme kan man kun nedbryde ved at være åben veganer.

I dag har de fleste restauranter en vegetarret på menuen; men der er desværre ikke ret mange steder hvor man kan få vegansk mad. Det er igen et resultat af den manglende synlighed. Folk som ikke selv kommer i miljøet er jo slet ikke klar over, at der er nogenlunde lige så mange veganere som lakto-ovo-vegetarer. Jeg synes det er rigtig ærgerligt. Men hvis vi ønsker bedre forhold, så er vi først og fremmest nødt til at skabe synlighed.

Der er mange grunde til, at jeg synes det er vigtigt at skabe synlighed omkring veganisme. Synlighed er helt afgørende, hvis vi ønsker bedre forhold. Men det er også den eneste måde, hvis man ønsker at nedbryde folks fordomme - og endelig er det selvfølgelig også en måde at reklamere for veganismen. Der skal slet ikke være tvivl om, at jeg gerne vil udbrede kendskabet til veganismen på en positiv måde....... :D
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>