Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Til alle løberne....

Træning & Sportsernæring

Sider: 1 2 > >>
KimVega
Forum-indlæg: 44
Område: KBH
Dato: 7/8 2012 09:58

Efter at have prøvet nogle gange, over en årrække, at komme igang med at løbe seriøst, lykkedes det endelig her i marts.
Det er gået skide godt, har tabt 6 kilo og er kommet i bedre form og alt det der.
Men nogle gange er det bare svært at motiverer sig selv, og nu er der gået over en uge siden sidste løbetur.
Synes sgu nogle gange det er svært at komme ud af starthullerne...
Mangler nogle gode råd.

Så hvad motiverer dig, og holder dig igang?
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 7/8 2012 10:14 | Indlæg redigeret den: 7/8 2012 10:15

Tillykke med at du kom i gang og kommet i form.

Jeg kan godt følge dig.. har det selv sådan i perioder.. læs ligenu..;) Jeg løb halvmarathon i juni, og har siden da kun været ude en gang om ugen.. Tror jeg gav den formeget gas op til løbet, så jeg bare er kørt lidt træt i det. Men savner det da, kan bare ikke tage mig sammen. Hvad motivere mig?. Ja i hvertfald ikke regnvejret.. ;)
Mr Madsen
Forum-indlæg: 267
Dato: 7/8 2012 10:22

Hey Kim..
Hvis du spiser for lidt kulhyldrater, kan du sagtens blive træt af at løbe / træne efter noget tid (taler af erfaring) Jeg spiser minimum 650 gram kulhyldrater hver dag, og jeg har så meget energi og overskud til at træne hver dag :)
I bund og grund, hvis du får nok kulhyldrater, så der mere energi til at lave det man vil....

Min erfaring :)
KimVega
Dato: 7/8 2012 10:26

@ Acia-Maria
Nej netop regnvejret er bestemt ikke motiverende, selvom det er ret dejligt at løbe når det drypper lidt :)

@ Mr Madsen
Ja det kan du nok have ret i, synes ellers jeg får masser af kulhydrater, men nok ikke nok...
Hvad spiser du fx?
minibinzer
Forum-indlæg: 1
Område: Sjælland
Dato: 7/8 2012 10:26

jeg har holdt pause igennem 3 år med løb, og er nu gået kommet igang igen :)

min motivation er, mit spejlbillede, jeg kan se hvor meget det hjælper på min holdning, og alt for
tynde lægmuskler.
mit humør, har taget en drejning i den gode retning, og har mere eller mindre skiftet gaderoben ud, med tøj der er blevet for stort.

jeg sætter mig et stort mål og en masse delmål, feks. aftalte jeg med mig selv, at når vægten var nede på 52 kg, måtte jeg godt købe en orange top, jeg har gået længe og kigget på. (jaja kvindeting;) )

mit næste delmål er 50 kg. og så må jeg se på, hvad jeg så "behøver" :)

mit mål er at løbe en halvmaraton til næste sommer :)
Mr Madsen
Forum-indlæg: 267
Dato: 7/8 2012 10:32

Kim..
Tjek min profil, der har jeg lavet en liste over de fødevarer jeg spiser mest :)
KimVega
Dato: 7/8 2012 10:35

@ minibinzer
Super cool, måske jeg skal statuere dig som forbillede :D
Det gælder bare for mig at komme ud, men man finder hurtigt andre ting der er mere spændende...

@ Mr Madsen
Super, det gør jeg :)
VeganGrl
Forum-indlæg: 18
Område: Odense
Dato: 7/8 2012 11:12

Hej :)

Jeg er en passioneret løber. Jeg løber hver dag og motiverer mig selv ved at minde mig om, hvor meget det gavner mig både fysisk og psykisk at løbe. Jeg får meget mere overskud til at klare dagen.

Det gælder om at lytte til sin krop. Nogle gange føler man sig træt, men trætheden er ofte psykisk. Jeg taler dog kun for mig selv :)
Ortega
Forum-indlæg: 216
Dato: 7/8 2012 13:09 | Indlæg redigeret den: 7/8 2012 13:18

Mit råd er at finde en løbemakker, så der ikke er en undskyldning for ikke at lette røven fra sofaen. Hvis ikke du kender nogen der er interesseret kan du måske finde en træningsmakker på fitnessdating. Alternativt kan du løbe en kortere tur flere gange om dagen, så hver tur er mere overkommelig. Flere korte ture skulle være bedre for blodtrykket end en lang tur*. Og så husk at minde dig selv om hvorfor det er du gerne vil motionere! Hvad enten det er for at få en pænere krop eller for at blive sundere. Fokuser på målet!

*http://blog.lef.org/2012/08/lower-blood-pressure-with-exercise.html
Menadian
Forum-indlæg: 769
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 7/8 2012 13:20

Well... min motivation ligger i, at se, hvor meget jeg kan slå mine egne rekorder dvs.- jeg tager tid og distance på løbeturene og så veksler jeg imellem dem og ser, hvor meget jeg kan presse mig selv op på. Desto mere jeg løber desto nemmere bliver det næste gang til at få et overskud jeg kan udnytte og sådan kører det i ring :)!
Herbi
Forum-indlæg: 293
Dato: 7/8 2012 13:38

Jeg stopper med en sport når den er kedelig og begynder på noget andet. Har efterhånden været rimelig rundt omkring, hvis vi altså ikke tæller spøjse ting som spydkast og kuglestød med.

Se det er motiverende - variation!
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 7/8 2012 21:25

kan rigtig godt følge dig!! skal løbe en halvmarahon til november, og det er altså heller ikke liiiige så meget jeg har fået trænet her på det seneste xD - virkelig åndssvagt, for det tager jo ikke så lang tid, og det er altid meget fedt når man så er ude. Men det er sgu svært at komme ud nogle gange! :)
KimVega
Dato: 8/8 2012 08:18

1000 tak for jeres respons alle sammen, er glad for jeg ikke er den eneste, og tak for de gode råd :D

K
Ludvig
Forum-indlæg: 5
Dato: 8/8 2012 08:38 | Indlæg redigeret den: 8/8 2012 09:16

Jeg kan varmt anbefale at melde sig ind i en løbeklub. Gerne en af dem med klubaftener, foredrag og fester :) Der findes de meget store klubber - Sparta fx. Men også de mindre, hvor alle kender alle. Der trænes som regel min. 2 gange om ugen, og løbepassene vil varierer (Tempo løb, interval mm). Man finder altid nogen der matcher ens niveau, og man kan motivere hinanden. Det kræver lidt mere tid end bare selv at spænde løbeskoene og derudaf, men det gavner virkelig motivationen, og så får man chancen for at møde en masse nye (og spændende?) mennesker.

Et pulsur eller GPS ur kan virke motiverende, men koster.
God musik virker
Smuk natur - hvis du er så heldig at have den i nærheden
Jeg bliver rastløs, hvis jeg ikke får løbet :)
Og så lige det, at det er meget mere behageligt at løbe når formen er god - derfor duer pauser kun i nødstilfælde = skader
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 9/8 2012 03:31

yaay kom endelig ud at løbe i dag! xD og det gik over al forventning, mega hurtigt! 6 km på 30 min. har også lagt en plan uge for uge nu frem til min halvmarathon, nu skal der altså ikke misses flere træninger :) blev ret inspireret af minibinzer, problemet er bare at jeg ikke har nogle penge til at købe nice ting for xD hvad gør man så, hvis man gerne vil belønne sig selv? :D mad duer ikke rigtig, spiser i forvejen alt det jeg har lyst til, og ja, så kan jeg altså ikke lige komme i tanker om flere muligheder :$

så ja hvad skal vi gøre KimVega? :P måske vi bare skal tage os sammen xD
KimVega
Dato: 9/8 2012 08:50

@ Røsle

Hahaha :D Ja gu fanden skal vi tage os sammen, men det er nogle gange liiiidt svært, jeg tager hatten af for at du kom ud, tillykke med det :)
Har heller ikke mange penge, men plejer at belønne mig med en go kop the, lakrids/mint fra yogi, soyayoghurt med müsli og riskiks med hummus :D

Det behøver ikke koste alverden at belønne sig selv ;)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 9/8 2012 11:32 | Indlæg redigeret den: 9/8 2012 11:35

Nu er jeg ikke løber for kan ikke rigtig tåle det p. gr. af en gammel knæskade, men jeg skal snart i gang med at svømme igen, som jeg elsker....og vil træne mig op til at klare 1000 m. på sigt foreløbig og cykler ellers altid rundt i Odense og omegn ;)

Men synes det er flot med jer, som kan træne jer op til både halv og hel marathon, ja og også bare får løbet 5/6-7/8 km. 3-4 gange om ugen ;) :)
Menadian
Forum-indlæg: 769
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 9/8 2012 18:46

Noget der også kan motivere er at løbe i skoven.
Personligt frygter jeg den dag jeg ikke kan løbe bare et lille stykke i noget skov.
Det er super dejligt og mega fredeligt. Desuden får du også set naturen, hvilket egentlig er meget rart og pænt.
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Dato: 9/8 2012 19:14 | Indlæg redigeret den: 9/8 2012 19:16

Lyder også skønt, Menadian, med skoven. Når jeg får lidt flere kilometre i benene vil jeg helt sikkert begive mig ud på nogle lidt længere og mere naturskønne ture end Tagensvej og omegn ;)

Min motivation er helt i top for tiden, da jeg for nyligt har fået lagt min løbestil om. Jeg har været plaget helt vildt af alskens løbeskader siden jeg begyndte at løbe for 5-6 år siden og har måtte holde urimeligt lange pauser. Det er aldrig lykkedes mig at løbe længere en 5k og det ikke uden voldsomme smerter i knæ og skinneben. Jeg var faktisk helt ved at give op på løbet, da ingen af de gode råd hjalp - de her skidedyre løbesko, der jo netop skulle afhjælpe alle skaderne, virkede jo tydeligvis ikke og jeg jeg var lige ved at tro, at det bare var mig og mine ben, der ikke kunne tåle mosten.

Heldigvis har en eller anden lille fornuftig stædighed i mig hele tiden hvisket, at det kan simpelthen ikke passe. Jeg har jo pisket rundt uden løbesko som barn - uden nogen spor af skinnebensbetændelse og løberknæ. Så jeg undersøgte sagen, og har fundet frem til fladfodsløb/natural running/pose running/kært barn har mange navne. Sådan lidt kort fortalt, handler det om at smide kajakkerne (de store klodsede løbesko med pronationskiler og hvad ved jeg) og hoppe i et par flade sutter uden nogen form for støtte (eller endnu bedre - helt bare tæer) og så tillægge sig en særlig løbestil, hvor man lander så kompakt så muligt på flad fod.

Jeg meldte mig til en workshop i juni hos posemand.dk og har_intet_mærket til min betændte skinneben siden, der ellers dagen før workshoppen brokkede sig højlydt efter blot 800 meter i kajakkerne.

MEN...man kommer ikke sovende til en radikal omlægning af løbestilen fra ekvilibristisk hællander til elegant fladfodslander og det kræver at man starter helt forfra, hvis man ikke vil redde sig en masse nye skader. Så i disse dage kan man se mig dappe rundt på flade fødder på en lille kilometers penge og bare tænke teknik, teknik, teknik. Og det er SUPER-motiverende! Jeg føler virkelig, at jeg er ved at lægge grundpillerne til et langt løbeliv - uden skader! - og så er det sjovt at lære noget nyt! Det handler ikke mere om "bare" at smide flere og flere kilometre på, men i stedet om at blive en rigtig dygtig løber med god stil - så skal kilometrene nok komme hen ad vejen. Lidt ligesom hvis man øver sig i at blive en dygtig badmintonspiller eller violinist eller hvad ved jeg. Det virker ihvertfald motiverende på mig og så kan grej-nørden i mig også få afløb med at sidde og browse nye fede flade løbesko på nettet :)
jenspeter
Forum-indlæg: 5
Opskrifter: 1
Område: Nordjylland
Dato: 9/8 2012 20:02

Er ikke selv særligt sporty, men jeg poster lige et link som måske har interesse:

http://www.nomeatathlete.com/vegetarian-diet-athletes/

KH
Jens Peer
Sider: 1 2 > >>