Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Søger Crossfit-partner(KBH)

 

Træning & Sportsernæring

Diamat
Forum-indlæg: 46
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 21/5 2013 19:02

Hej kammerater!

Træner crossfit/MMA i Butchers Garage i Valby(1 min. fra Ny-Ellebjerg st.)
Mangler nogle ligesindede veganere at træne med, da centeret trods den gode stemning og dygtige instruktører, er propfyldt med paleo fikserede medlemmer, der skal udfordres fysisk og mentalt!

Træner stort set hver dag. Har også tætte venner jeg er i gang med at hverve og lokke derned.
Har trænet Crossfit i 6 måneder, så er ikke ekspert.

Skriv hvis du vil med til noget uforpligtende træning ;)

Butchers Garage
http://www.butchers.dk/

Butchers Fight Gym
http://www.butchers.dk/node/13
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 21/5 2013 21:05

Det er for dyrt, du, specielt når det ligger helt ude i Valby :-).
Men hvis du har mod på at stå for at arrangere noget crossfit'sk eksempelvis i Ungdomshuset el., så er jeg totalt frisk, og kender et par veganere der muligvis også kunne være det...
Diamat
Forum-indlæg: 46
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 21/5 2013 21:44

Der er allerede et eksisterende crossfit hold i ungdomshuset, som træner hver torsdag kl. 20:00. Træningen er gratis, kan varmt anbefale det!

FUNKTIONEL TRÆNING
http://www.ungdomshuset.dk/om-dortheavej-61/faste-aktiviteter.aspx#funktionel
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 21/5 2013 22:50

Ah, jeg troede det var stoppet? Jahrmen, så kan det være jeg skal smutte til Crossfit efter yoga fremover :-).
Molotove
Forum-indlæg: 128
Område: KBH
Dato: 22/5 2013 09:07

Hvordan er træningen i ungdomshuset? F.eks., hvilke øvelser kommer man omkring?

Jeg træner i Crossfit Copenhagen, men det kunne da være sjovt med lidt forandring torsdag aften engang imellem.

Ps: Nu er der jo heldigvis nogle ting, som palæo'er og veganere er enige om, så hellere fokusere på at hade mælk sammen, end at diskutere om bælgfrugter er in eller yt ;)
Anderkisten
Forum-indlæg: 522
Område: Århus
Dato: 22/5 2013 11:26

Nu er de fleste Palæoer - i hvert fald dem jeg kender til - jo hoppet på Pæleo 2.0, hvor mælkeprodukter er da' Shit - med andre ord. Mælkeprodukter indgår i deres diæt.

Men Whole foods kan man da blive enige om er godt - om de så også fylder sig med proteinpulver, skal jeg ikke kunne sige.

Men hvad fanden - man kan jo bare smadre deres tider. Så kan de lære det!
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 22/5 2013 12:40

Jeg tror jeg har mere til fælles med mennesker på en gennemsnitlig dansk kost end paleo. De glorificerer jo nærmest drab og udnyttelse af andre dyr, lidt ligesom jægere. Der må næsten også være (kritisable) forbindelser til macho-kultur i deres idioti.

Håber at jeres hold bliver en succes!
Diamat
Forum-indlæg: 46
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 22/5 2013 16:50

Hvordan er træningen i ungdomshuset? F.eks., hvilke øvelser kommer man omkring?

Vi lærer en ny øvelse hver træning, suppleret med en masse teknik og teori.
Selve øvelserne er kun begrænset af ungdomshusets manglende udstyr, som er vægte til vores olympiske vægtstænger.
Der bliver på nuværende tidspunkt søgt en masse fonde og forhandlet med Københavns kommune omkring økonomisk støtte til udstyr og renovering, så det går kun fremad.

Ps: Nu er der jo heldigvis nogle ting, som palæo'er og veganere er enige om, så hellere fokusere på at hade mælk sammen, end at diskutere om bælgfrugter er in eller yt ;)

Så det okay at høre nazimusik, hvis lyrikken omhandler økologi og afholdenhed fra stoffer? ;) Mener blot at vi altid kan finde ligheder med vores modsætninger, dette behøver ikke stoppe kampen.
Mener at denne sammenkædning af crossfit og paleo kost skal total smadres, da denne yderst geniale samt hurtig voksende sportsgren, kostmæssigt hjernevasker unge og gamle. Paleokosten prædiker på langt sigt en skadelig kost, primært baseret på et lavt indtag af kulhydrater og højt indtag af protein/fedt fra animalske kilder. At nogle paleo fikserede mennesker, så springer mælken over, løser ikke problematikken.



Molotove
Forum-indlæg: 128
Område: KBH
Dato: 22/5 2013 21:51 | Indlæg redigeret den: 22/5 2013 21:52

Så det okay at høre nazimusik, hvis lyrikken omhandler økologi og afholdenhed fra stoffer?


Hvis du tænker på Dead Prez, så hører jeg dem faktisk fra tid til anden ;)

Mener at denne sammenkædning af crossfit og paleo kost skal total smadres, da denne yderst geniale samt hurtig voksende sportsgren, kostmæssigt hjernevasker unge og gamle. Paleokosten prædiker på langt sigt en skadelig kost, primært baseret på et lavt indtag af kulhydrater og højt indtag af protein/fedt fra animalske kilder. At nogle paleo fikserede mennesker, så springer mælken over, løser ikke problematikken.


Jeg synes da også palæo er noget tosseri, men jeg tror bølgen er overstået forholdsvist hurtigt, netop fordi det vil komme frem, at der er øget risiko for livsstilssygdomme og stor belastning på miljøet. Fokus på sundhed og miljø er nemlig ikke noget medierne stopper med at interessere sig for lige foreløbig, imens trends i kost-paradigmer svinger op og ned.

Vi lærer en ny øvelse hver træning, suppleret med en masse teknik og teori.
Selve øvelserne er kun begrænset af ungdomshusets manglende udstyr, som er vægte til vores olympiske vægtstænger.
Der bliver på nuværende tidspunkt søgt en masse fonde og forhandlet med Københavns kommune omkring økonomisk støtte til udstyr og renovering, så det går kun fremad.


Nå, men nu til sagen ;) Det lyder til at være temmelig meget ligesom crossfit, hvis der så også bliver sluttet af med en WOD eller noget der ligner. Forhåbentlig kan I få støtte til det. Husk at søg Snabslanten, den er skide god til sådan noget. Nå, men det kan være jeg kigger forbi til træningen for at prøve noget andet end det sædvanlige :)