Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Radio24syv om Veganisme og vegetarisme

Træning & Sportsernæring

Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 13/1 2017 15:56 | Indlæg redigeret den: 13/1 2017 16:41

På Radio24syv var dagens emne 26/02 2016

#031 Veganisme og vegetarisme

Phd. Anders Nedergaard aka doktor muskel er vært

Programbeskrivelse
Selve det at fravælge animalske fødevarer helt eller delvist er i gang med at sprede sig i både USA og Europa igen. Dette fravalg kan være motiveret af mange forskellige ting, men den moderne fremkomst af fænomenet er sandsynligvis drevet af en voksende erkendelse af hvordan vi mennesker påvirker planeten, men også overvejelser om sundhed og den lidelse vi påfører naturen spiller ind. Som et kuriosum er veganisme begyndt også at sprede sig i fitness miljøet, hvor et højt indtag af animalske proteiner ellers har været alfa og omega. Jeg har personlig træner Angela Silverfox i studiet og kok og sundhedsapostel Benny Madsen igennem på telefon til en sludder om hvad veganisme/vegetarisme er og ikke er.

Hørte podcasten i bilen. De snakker lige dele etik og sundhed. Angela Silverfox taler om hendes motivation for at blive veganer. Kokken Benny taler om juicefaste, mens værten Anders ikke er bange for at stille kritiske spørgsmål. The China Study nævnes til sidst, hvor Anders taler i positive vendinger om en raw-food bloggers kritik af bogen.

Lyt her: http://www.radio24syv.dk/programmer/fitness-mk/12915955/031-veganisme-og-vegetarisme/
Zhcoop
Forum-indlæg: 663
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/1 2017 20:29

Jeg mener jeg har hørt det før, men hører det lige igen :P
Det er meget rart at det kommer ud i mainstream medierne, selvom jeg synes de snakker lidt lort ind i mellem, men sådan er det jo.. desværre, heh... det må også være hårdt at hedde nedergaard...
Havbrus Vindsus
Forum-indlæg: 12
Område: Fyn
Dato: 14/1 2017 21:40

Tak for tippet! Den type program styrer jeg normalt udenom, så ville aldrig have fundet det af mig selv. Meget spændende at fitnessverdenen er begyndt at fatte interesse for plantemad.