Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kan sukker bruges i kalorieregnskabet?

Træning & Sportsernæring

LuckaÆblet
Forum-indlæg: 74
Område: KBH
Dato: 24/2 2017 09:06

Hej folkens!
Jeg har nu i 3 uger målt fedtprocent mens jeg træner for at opbygge muskler. Jeg har målt hver fredag, om morgenen, inden morgenmad og efter toiletbesøg.
Det ser sådan ud:

Uge 1
21,5% Fedt
56,3% væske
41,4% muskler

Uge 2
21,5% fedt
56,3% væske
41,4% muskler

Uge 3
21,8% fedt
56,2% væske
41,3% muskler

Spørsmålet:

Som I kan se, er det ikke meget der er sket, og i den sidste uge, er der endda sket en forværring af tallene. Jeg ved at jeg har en udfordring med at få kalorier nok, eftersom den ene af os herhjemme skal tabe sig, og jeg selv skal tage på.
Vi har en teori om at vi kan lave fælles slankemad, som jeg så får noget ekstra kaloriefyldt tilbehør til. Evt. mellemmåltider. Og så slog det mig lige, om det vil være helt tosset, hvis jeg f.eks. brugte tilsætning af sukker til at få ekstra kalorier, eller om det er så usundt så det er no-go? Jeg tænkte at det ville være nemt at begynde at komme sukker på havregrynene om morgenen. Og hvis jeg mangler kalorier sidst på dagen, så kan man jo også sagtens lave en snack som kan drysses med sukker?

Hvad tænker I om tilsætning af sukker, for at vinde kalorier?
Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 5/3 2017 13:33 | Indlæg redigeret den: 5/3 2017 13:34

Det kan du sagtens gøre. Sukker i moderate mængder er ikke noget problem, især ikke når du træner der i sig selv gør muskler gode til at håndtere sukker.