Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Microsofts Bill Gates investrerer i vegetarburgere

Vegetarisme og omverdenen

Mic
Forum-indlæg: 198
Område: KBH
Dato: 28/8 2016 00:57

Madanmeldere roser Impossible Foods og Bill Gates` vegetarburgere til skyerne. Den steger som kød og smager som kød. Den henvender sig til dem, der ikke vil opgive kødet, men alligevel gerne vil bidrage til at redde dyrene, klimaet og planeten.

Artiklen er fra Ingeniøren.dk og de skriver bl.a.

.."For Impossible Foods og Bill Gates er vegetarburgeren dog mere og andet end smag. For dem handler det også om at redde planeten. For ifølge FN’s landbrugsorganisation udleder produktion af kød op til 15 procent af alle drivhusgasser globalt set, og omkring 80 procent af verdens landbrugsjord går til at brødføde dyr..."

»Vi har haft stigninger i salget på køderstatninger i 2014 og 2015 på 25 og 30 procent, og den trend er fortsat i 2016. Det startede med cocktailpølser og hamburgerbøffer uden kød, og det seneste jeg har set er kyllingesmåkød lavet af en slags hvedeprotein,« fortæller analysechef i Coop, Lars Aarup

https://ing.dk/artikel/madanmeldere-roser-bill-gates-vegetar-burger-skyerne-185815

Ja, ja, noget er godt, noget er gyseligt, men det hjælper nogle mennesker til lettere at finde en løsning på det kødfrie liv. Og en del af dem går videre til et sundt veganer liv -selvom de ikke er klar over det ved starten :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 630
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/8 2016 19:47

Jeg håber det hjælpe nogle i en god/bedre retning. Jeg ser hverken køderstatningsprodukter eller bill gates som noget godt, så mit håb er lille, men det er der [: trods alt...
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 28/8 2016 20:41

Hvad er der nu galt med Bill Gates? Så vidt jeg har forstået gør ham og Melinda meget godt.
Mic
Forum-indlæg: 198
Dato: 3/9 2016 19:58

Jeg tror faktisk, at hr. Gates virkelig er bekymret for klimaets udvikling. Jeg tror samtidigt, at han rigtig gerne vil tjene et par $$$ på sagen.

At det så måske hjælper lidt på hans image, har han sikkert intet imod :D