Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kødæder + veganer

Vegetarisme og omverdenen

capri
Forum-indlæg: 43
Opskrifter: 1
Område: Østjylland
Dato: 18/11 2017 19:40

Hej,
jeg har et problem. Jeg er veganer på 4. år, og min kæreste på 2. år er kødspiser, uden nogen intention om at blive vegetar el. veganer. Han har været vegetar og overvejende veganer, hvilket egentlig var grundlag for at jeg kunne se en fremtid med ham, men nu... not so much.
Jeg elsker ham dog, og vi har det rigtigt godt sammen. Jeg har bare ikke lyst til at kysse ham når han har spist kød, og det irriterer mig når han spiser kød i mit selskab, fordi jeg ikke forstår hvorfor han pludselig bare kan skifte så drastisk mening ang. dyrevelfærden, miljøet, etc.

Jeg kan heller ikke længere se hvordan det skulle komme til at fungere i fremtiden ift. børn (som jeg vil have skal spise vegansk), etc. Hvordan skulle man nå til enighed?

Derfor leder jeg lidt efter solstråle historier om par der har fundet ud af det på trods af forskelle som denne. Eller er der nogen der har været ude for det samme og har råd?

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op.

-
Greenday
Forum-indlæg: 6
Område: Ikke oplyst
Dato: 20/11 2017 17:37 | Indlæg redigeret den: 20/11 2017 17:48

Jeg følger lige med her.

Måske kunne i komme frem til et kompromis, når han nu har været vegetar tidligere?

Han kunne f.eks. blive flexitar og kun spise kød 1-2 gange om ugen eller pescetar og kun spise fisk. Det er meget bedre for miljøet og dyrevelfærden end at spise alt slags kød hver dag.

Mange synes, at det er alt eller intet, men se lige det her regnestykke:

2 flexitar = 10-12 dage uden kød, 2-4 dage med kød
1 vegetar + 1 kødspiser = 7 dage uden kød, 7 dage med kød.

Kunne du leve med, at dine børn kom til at spise på en af de måder?

Glæder mig til at se andres input.