Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Akavet høflighedskage

Vegetarisme og omverdenen

SimonEmil
Forum-indlæg: 75
Område: KBH
Dato: 24/3 2018 07:05 | Indlæg redigeret den: 24/3 2018 08:04

På tirsdag skal jeg have besøg af en som skal interviewe mig til et projekt. Projektet har intet med veganisme at gøre, så intervieweren ved altså intet om at jeg er veganer endnu. Vi har ikke mødt hinanden før, men har kun talt i telefon sammen.
Nu kommer jeg så i tanke om, at jeg engang har haft et lignende besøg og så fik jeg lidt sved på panden. For dengang havde intervieweren været sindssyg sød og medbragt wienerbrød. Neeej hvor krummede jeg tæer mens jeg takkede nej til en helt vildt sød gestus. Men den var jo ikke vegansk, og det kunne hun på ingen måde have vidst noget om, ville være et problem på forhånd, for jeg havde jo ikke fortalt det.

Nu vil jeg så for en gang skyld gerne høre andre være bagkloge :P For nu kan jeg bruge det til på tirsdag, når det samme potentielt set kunne ske igen. Jeg vil lade være med at skrive mine egne overvejelser, for jeg vil gerne have så forskellige idéer som muligt, som ikke nødvendigvis ligger tæt på hvad jeg selv tænker at gøre.

Edit: Vi har en politik om at alt i vores hjem er vegansk, så ikke-veganske gæster plejer ikke at få lov til at tage kød osv. med hjem til os til at supplere det vi serverer.

<3
Serenity
Forum-indlæg: 1670
Område: Nordjylland
Dato: 24/3 2018 07:38

Jeg kan ikke se problemet. Hvis vedkommende har noget med som du ikke spiser, er det forhåbentligt godt nok til at vedkommende selv vil spise det. Jeg ville nok bare sige tak for gestussen men at det ikke er en del af min kost.
SimonEmil
Forum-indlæg: 75
Dato: 24/3 2018 07:57 | Indlæg redigeret den: 24/3 2018 08:06

Serenity, ah ja okay jeg glemte lige at nævne at vi kører vores hjem helt vegansk, men nu er vi også begge veganere os der bor her, så det er derfor at det kan lade sig gøre :) Det var måske lidt relevant lige at fortælle, inden jeg beder folk om at komme med forslag :)
Men tak for buddet :)

Edit: Så man kan sige, at det er ikke kun vores kost som det ikke vil være en del af, men hele vores hjem :)
Curator
Forum-indlæg: 640
Dato: 24/3 2018 11:51 | Indlæg redigeret den: 24/3 2018 11:53

Nu kommer jeg så i tanke om, at jeg engang har haft et lignende besøg og så fik jeg lidt sved på panden. For dengang havde intervieweren været sindssyg sød og medbragt wienerbrød. Neeej hvor krummede jeg tæer mens jeg takkede nej til en helt vildt sød gestus. Men den var jo ikke vegansk, og det kunne hun på ingen måde have vidst noget om, ville være et problem på forhånd, for jeg havde jo ikke fortalt det.

Nu vil jeg så for en gang skyld gerne høre andre være bagkloge :P For nu kan jeg bruge det til på tirsdag, når det samme potentielt set kunne ske igen

Jeg synes sagtens den kan reddes med at stort og helst oprigtigt følt tak (for den gode tanke der ligge bag), og derefter følges op med enten noget godt veganer-tørkage du kan have liggende i huset eller måske noget bagværk på frost der får en tur i ovnen. Så kan skabes en hyggelig ramme om tingene og hygge på dansk involverer ofte mundgodt.

granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1339
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 24/4 2018 06:44

Undlad alt det søde sager ik godt for noget