Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Grin :-)

 

Humor

Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 4/8 2018 20:58 | Indlæg redigeret den: 4/8 2018 21:06






Min søster spurgte mig igår hvad buddhisme egentlig handler om, og jeg vidste ikke rigtigt hvordan jeg skulle svare på det uden at komme med et langt svar, der sikkert ville kede hende. Men sendte så denne video idag til hende med overskiften - "formålet med buddhistisk praksis forklaret på under 1 minut og uden ord" ;-)


Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 8/8 2018 20:31 | Indlæg redigeret den: 8/8 2018 23:00

Netop hørt foredrag hvor en førende bevidsthedsforsker flittigt citerer tibetanske munke i bestræbelserne på at definere minimum betingelser for bevidsthed (essensens af bevidsthed). Et "interessant" møde mellem østen's filosofi og den vestlige (analytiske) tradition.

Thomas Metzinger on Minimal Phenomenal Experience

Thomas Metzinger's account of Pure Consciousness, Rudolf-Carnap-Lecture in Bochum, March 9th, 2018. Exclusive Lecture and first presentation of this material!


Spol eksempelvis frem til 18:50 inde hvor munke inddrages som eksperter. Advarsel: lidt nørdet.



Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 8/8 2018 22:55 | Indlæg redigeret den: 8/8 2018 23:01

I øvrigt, kender nogen til den Buddhistiske tradition/metode for at debattere tilbundsgående kunne jeg tænke mig at vide mere om det.

Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 9/8 2018 00:37

Spol eksempelvis frem til 18:50 inde hvor munke inddrages som eksperter. Advarsel: lidt nørdet.


Der skal også være plads til lidt nørderi ;-)


I øvrigt, kender nogen til den Buddhistiske tradition/metode for at debattere tilbundsgående kunne jeg tænke mig at vide mere om det.


Der er desværre så vidt jeg ved ikke rigtigt nogen der gør i at undervise i det i vesten. har også prøvet at forespørge om muligheden for at afholde den slags debatter i nogle buddhistiske centre, men der var ikke interesse for det. Har på youtube kun været i stand til at finde denne video med Tsem Rinpoche.



Der var også en anden video med ham, Men lyden var meget dårlig


Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 10/8 2018 13:12 | Indlæg redigeret den: 10/8 2018 13:14

Tak det kigger jeg nærmere på i aften!

Kender du i øvrigt til god litteratur om Buddhisme, så hører jeg gerne nærmere.