Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

 

Humor

Sider: << < 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Lonep
Forum-indlæg: 24
Område: Østjylland
Dato: 28/2 2012 00:46

Samtale i parken:
Dame med hund - "Det er jo rent forfærdeligt, som de behandler hundene nede i Kina! Jeg forstår simpelthen ikke, at man kan være sådan overfor dyrene!"
Jeg (ligeledes med hund) - "Ja, det er ækelt - men her i Danmark er man jo mere eller mindre lige så grusom overfor køerne og grisene og de andre landbrugsdyr."
Damen - "Jaeh... Men dem spiser vi jo."
Jeg - "Ja, men de spiser jo også hunde i Kina."
Damen - "Ja og dét er da også forfærdeligt! - Og unaturligt!"
Jeg - "Jo, det er det, men måske skulle man heller ikke spise grise og køer - de lider jo også, ligesom hundene i Kina."
Damen - "Ja, hvad skal vi da så leve af?!!"

Og så en i grunden ret sød én fra fornylig:
I en sms-besked: "I dag er det Valentines day - men det bruger I jo ikke i Vegansk Trossamfund".
Anderkisten
Forum-indlæg: 522
Område: Århus
Dato: 28/2 2012 01:06

Jazzypot - jeg syntes fanme det var en herlig kommentar fra din onkel. Totalt logisk på den helt ulogiske måde.

Angående det med at sige at man er vegetar, og folk så serverer kylling/fisk ol. På spansk hedder kød Carne (som alle jo godt ved pga. Chili con carne) men oksekød hedder også Carne - så når man så siger man ikke spiser Carne, ja så kan bedre forstå at de tænker, jamen så laver jeg da lige en kyllingesandwich til ham. Man skulle tro at de udelukkende har opfundet det spanske sprog for at pisse stakkels svagt spanstalende rygsæksrejsede af, når de hopper rundt i latinamerika.

Og som supplement. I Guatemala stopper de den fuldstændigt uforståeligt klamme krydderurt koriander i alt. Og så har de fanme et nyt ord for det på alle de forskellige mayasprog, så det er helt umuligt at få dem fortalt at de skal lade være med at putte det lort deri! Hrumpf!
Pogo
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 28/2 2012 13:56 | Indlæg redigeret den: 28/2 2012 16:31

Julie Lea; "Hvad med grise, de har sg-da ingen hår :D!"

Grise har hår, eller børster (; .. ( Se evt. mit profil-billede)
De lyse grise der bliver udnyttet og dræbt i industrien har bare lyst hår, så de kan godt se lidt skaldede ud..

Off-topic, jeg ved det (:
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 28/2 2012 14:05

My bad! Det vidste jeg forresten godt, nu du siger det. Men kan de ikke blive solskoldede og svede lige som mennesker, fordi pelsen/børsterne ikke dækker kroppen helt!?
Pogo
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 28/2 2012 14:12 | Indlæg redigeret den: 28/2 2012 14:16

Jo de kan godt blive solskoldede, giver selv min gris solcreme på, hvis hun rigtig ligger og soler sig (: Hun er nemlig ikke så vild med mudderbad..
Tror ikke grise sveder så meget, mest på trynen, og lidt i armhulerne.. Og de kan også få bumser (;
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 28/2 2012 14:14

De minder faktisk temmelig meget om mennesker...:)
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/2 2012 14:44

Ja det gør de helt sikkert!:-)
Pogo
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 28/2 2012 16:37 | Indlæg redigeret den: 28/2 2012 16:38

Ja grise minder meget om mennesker og er kloge, kærlige og til tider udspekulerede..

Forresten er der vidst fremavlet hårløse mini-grise, til dyreforsøg, ligesom man
også har fremavlet hårløse rotter til det samme ):
Kat
Forum-indlæg: 449
Opskrifter: 13
Område: Århus
Dato: 28/2 2012 16:47

Inde under emnet vegetar:

Veninde: Så må du ikke give blowjobs?
Mig: Hvorfor ikke?
Veninde: Øh, du går jo heller ikke rundt og sutter på pølser når du er vegetar, vel?


Wtf...
klw86
Forum-indlæg: 11
Område: Østjylland
Dato: 28/2 2012 17:15

Min veninde har meget svært ved at jeg ikke spiser kød, og det høre jeg for ret tit.

- Det er jo ikke sundt, så får du ingen proteiner

- Så skal du tage ekstra b-12 vitamin, for det kommer du jo til at mangle.

- Men så kan du da spise kylling, det er der da mange vegetar der spiser.

- Jamen så tager vi bare på sushi resturant, for en vegetar må da gerne spise lidt fisk?

Åhh jeg får da helt hoved pine af alt det der, jeg spiser ikke kød, så nem er det bare, men det skal jeg nok høre på meget længe.
Gry
Forum-indlæg: 3
Område: KBH
Dato: 12/4 2012 11:44

Jeg vil lige dele et üpperkikset møde med min svigermor med jer!

Hjemme hos er vi lidt ufordret; min kæreste spiser kød (masser af det),han er opvokset med frikadeller, sovs og kartofler, var/er en smule fordomsfuld (bla. påstod han 1. gang han SÅ mig lave sauce at "Sojamælk voksede i munden på ham og fik kvalme osv". Hvortil jeg svarede; blev du så syg af lasagnen igår? ,o)
Nå, men det er way back! Jeg spiser også kød; friskfanget fisk (min far fisker i stor stil), æg og så køber vi hvert år en halv kalv hos en veninde - anyways, det er ca. hvad jeg spiser af kød. Dvs når vi skal UD og spise siger jeg altid jeg er vegetar (det kan folk for det meste forstå), ikke kan tåle gluten eller mælk.

Min søde svigermor havde naturligvis fået disse instrukser da vi var inviteret til middag:

Min kæreste: Uhm hvor dufter her godt mor, hvad skal vi have?
Svigermor: Vi skal have frikadeller :o)
Grys tanker: Hmmm det bliver spændende det her!
Svigermor: Ja jeg har lavet en lækker salat til dig, kom indenfor!

Ved bordet:

Gry: Jamen der er jo tun i? (og iceberg, tomater og agurk)
Svigermor: Ja, du spiser vel fisk?
Gry: Nej, og da slet ikke tun!
Svigermor: Nå, det er jeg ked af, jeg vidste ikke du ikke kunne lide tun!!
Gry: Jeg kan godt lide tun - jeg har bare svært ved at sætte tænderne i et dyr der er truet og som ved fangsten har været skyld i både hajer og delfiners uskyldige og meningsløse død.
Svigermor: Nå, men så går jeg lige ud og piller det fra.
(Går ud i køkkenenet, piller tunen fra og skyller salaten.)
Så nu er der kun grønt i!

Vi fik naturligvis en lang snak om delfiner, tun og fangst m.m. og resten af aftenen var rigtig hyggelig.


Første gang hun og min kærestes bror var hjemme og spise hos os (Jeg har købt en økokylling til dem):
Svigermor: Ej, det ser lækkert ud!! Er det rejer?
Gry: Nej, stegt aubergine (i strimler, meeen alligevel!)
Svigermor: Nå, må du godt spise det?
Gry: Ja, det er jo en grøntsag og den er fra haven. (Vores have)
Senere
Lillebror: Ej, skal vi have kylling!! Må du godt spise grøntsagerne? Er de ikke smittet? (Der lå ovnbagte rodfrugter på fadet rundt om kyllingstykkerne.
Gry: Smittet med hvad? Salmonella?
Lillebror: Ej, kylling du ved! Du må vel ikke spise noget det har rørt ved kød?
Gry: Altså nu har jeg selv parteret kyllingen (som vi havde købt hos min veninde på gården) og tilberedt rodfrugterne. Det gør dem jo stadig ikke til en kylling.
Svigermor: Hvor er kartoflerne?
Gry: Der er bagte rodfrugter, varm linsesalat og broccoli.
Svigermor: Jamen hvad skal vi så blive mætte af?
Senere
Svigermor: DET var lækkert (om isen og kagen - portionsanrettet) Hvordan smagte din dessert?
Gry: Præcis som din
Svigermor: Jamen du må da ikke få is eller mel?
Gry: Laaang forklaring om hvad tofuis og glutenfri kage er
Svigermor: Jamen jeg har altså hørt man får brystkræft af Soyamælk!! Og vi har jo kræft i familien. (Alle er døde af cancer!)
Gry: Tror du nogensinde mormor har drukket Soyamælk? (Velvidende at mormor aldrig har rørt andre grøntsager end kartofler)
Svigermor: Nej, men hun spiste sundt!
Gry: Ja, så.... Jeg laver Sorbet næste gang ;o)



tingle
Forum-indlæg: 91
Område: KBH
Dato: 13/4 2012 10:57

Jeg kan ikke helt se det morsomme,måske ligger min humor et andet sted.
Kan godt forstå din svigermor er forvirret.Du spiser jo både kød og fisk,men kan ikke tåle gluten og æg?
hvorfor siger du ikke det i stedet.
man er nok nød til at være konsekvent med hvad man mener og gør, om man er hjemme eller ude.
Ellers tager folk ikke vegetarer alvorligt, og melde klart ud
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 17/4 2012 21:31

Hej Gry

Tror sgu også, at jeg ville være lidt forvirret, hvis jeg var din svigermor. Og hun virker da til, at være et ualmindeligt overskudsagtigt menneske, når hun rent faktisk har gjort sig umage med at lave særmad til dig (ud fra dine instrukser tilmed) og alligevel får et verbalt nyrestød omkring det uetiske i tun-konsum, hvorefter hun tilmed går ud og laver retten om.

Er ikke sikker på, at jeg havde taget det så pænt.

Men igen, indlægget er postet under humor, så måske jeg misser en pointe?
Alia
Forum-indlæg: 25
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 21/4 2012 10:47

Jazzypot - jeg syntes fanme det var en herlig kommentar fra din onkel. Totalt logisk på den helt ulogiske måde.

Angående det med at sige at man er vegetar, og folk så serverer kylling/fisk ol. På spansk hedder kød Carne (som alle jo godt ved pga. Chili con carne) men oksekød hedder også Carne - så når man så siger man ikke spiser Carne, ja så kan bedre forstå at de tænker, jamen så laver jeg da lige en kyllingesandwich til ham. Man skulle tro at de udelukkende har opfundet det spanske sprog for at pisse stakkels svagt spanstalende rygsæksrejsede af, når de hopper rundt i latinamerika.

Og som supplement. I Guatemala stopper de den fuldstændigt uforståeligt klamme krydderurt koriander i alt. Og så har de fanme et nyt ord for det på alle de forskellige mayasprog, så det er helt umuligt at få dem fortalt at de skal lade være med at putte det lort deri! Hrumpf!



Ja, koriander har en ret speciel smag som jeg heller ikke bryder mig om. Men med hensyn til Carne, så er det en ekstra god ide at udtale r\'et meget tydeligt når man er i de spansk- og italiensktalende lande, da Cane (uden r) betyder hund. Det gjorde min mor mig opmærksom på da vi var i Italien for nogle år siden. Min mor er en engel på det område :):):)
Kitsutsuki
Forum-indlæg: 21
Område: Vestjylland
Dato: 22/4 2012 18:49

På arbejdet en dag jeg har glemt at tage mad med:

Kollega: Skal du ik have noget at spise?
Mig: Jeg har ingen mad med..
Kollega: Du må godt få noget rugbrød af mig, jeg har også hamburgerryg..
Mig: Tak, men jeg spiser ikke kød..
Kollega: Årh okay.... Jeg har også leverpostej!

Haha, hvor betænksomt af ham xD
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 22/4 2012 18:58

Ha ha - jeg har selv været ude for næsten det samme:) Jeg havde dog ikke glemt min madpakke, men rengøringspersonalet, der åbenbart tømte køleskabet helt hver onsdag, var kommet til at smide den ud. Den ene kollega foreslog mig at gå ud i parken og spise nogle fuglefrø (arbejder i en zoo), den anden tilbød mig sin DSB-sandwich- med KYLLING!
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 22/4 2012 20:15

Jeg er så glad for, at jeg godt kan lide koriander efter at have læst ovenstående med de koriander hadendes oplevelser.;)
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 22/4 2012 23:46

Jeg elsker også koriander, især frøene, der er knust i en morter:)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 23/4 2012 10:06

Jeg elsker også koriander... tror jeg vil prøve at plante nogen i en altankasse....
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 23/4 2012 11:14

Man kan så to slags koriander - frøkoriander og bladkoriander.

Jeg dyrker dem begge i haven. De selvsår sig som bare fanden...
Sider: << < 5 6 7 8 9 10 11 > >>